Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 2 reacties
Bron: GameSpot

GameSpot heeft een zeer goed artikel geschreven genaamd "The Final Hours of Tiberian Sun". In 15 pagina's lees je alles over hoe Tiberian Sun tot stand is gekomen, van het begin tot de laatste paar minuten. De designers zijn ge´nterviewed, maar ook Kane, de leider van Nod, die bekent zelf een die-hard C&C-er te zijn en vaak op Westwood Online te vinden is. Anyway, dit is zeker de moeite waard om te lezen, klik hier.

Hot on the heels of Command and Conquer's release, Sperry was already thinking about the next step - Command and Conquer 2: Tiberian Sun. In fact, the original Command and Conquer included a sneak preview movie on the CD for Tiberian Sun. That sneak preview movie caused quite a bit of debate, as it showed a MechWarrior-esque unit being controlled in a first-person interface:

The movie played at the end of Command and Conquer teased players about Tiberian Sun.

Was Tiberian Sun going to be something completely new? "That movie was just left over because we didn't make that unit for the game," says lead in-game artist Joe Hewitt. "We thought it would be a cool teaser for the next game." But regardless of what the next game was going to be, no one - Sperry included - expected the game to take four years to complete.

"Unfortunately, a little project named Red Alert came along," admits Sperry, referring to Westwood's incredibly successful prequel to Command and Conquer that pitted the Soviets against the Allies in a twisted history of sorts where Einstein displaces Hitler on the time continuum circa World War II.

Westwood's Red Alert launched in 1996 and received great praise from gamers and critics.

Built in just over a year using the C&C engine, Red Alert arrived in early 1996 and was hugely successful from day one. If anything, it was a testament to the fact that C&C had developed a huge international fan base... a group of individuals who have now been waiting since 1996 for the next C&C game.

"It's not like we haven't been working on a new game," explains Sperry. Indeed, initial design work on Tiberian Sun began in late 1995, only days after the original Command and Conquer shipped. "It just took an incredible amount of time to build Tiberian Sun because we were using a whole new engine and trying to introduce a lot of new tactics," Sperry rationalizes.

Van links naar rechts, Executive Producer Brett Sperry, Nod Leader Joe Kucan AKA "Kane", en Lead Designer Adam Isgreen.

Check GameSpot voor meer!

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (2)

Tsja, heel mooi artikel maar ik kreeg de indruk dat ze allemaal d8en dat ze de topper van de eeuw hadden uitgebracht...en als ik het spel speel, dan krijg ik een gevoel van...zwaar middelmatig.

- 'It's not like we haven't been working on a new game.'
* 'Ummmm, but it definitely looks like you haven't worked on a new game'.
- 'Yeah..huhu...cool'
Klopt,

het is meer ge-evolueerd dan echt een totaal nieuw en orgineel spel.
Leuk als een vervolg van de verhaal lijn, maar niet echt vernieuwend.

Er komen nog 2 sequels dus, ben benieuwd hoe ze dat aanpakken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True