Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

TNT / TNT2 in-depth artikel @ Sharky's

Door , 0 reacties, bron: Sharky Extreme

Op Sharky Extreme staat een uitgebreid artikel over nVidia's TNT grafische processors. Ook de minpunten komen aan bod. Het is best wel heavy stuff, maar voor de liefhebbers altijd interessant. Hier is de link.

The vertex cache of the TNT is probably the largest among the graphic processors, being able to accommodate 16 vertices. Perhaps the sheer size of the cache helps TNT2 achieve a peak triangle throughput of 9 million triangles per second. The increase from 6 million triangles per second in the original TNT is mostly a function of clockspeed. The 'advanced floating point setup' forms part of the 'TwiN Texel pipeline'. As 'advanced' as the floating point setup may be, one of the main bottlenecks in graphics involves transferring triangle vertex data across the AGP bus. In a presentation by NVIDIA, it is estimated that transferring 2 million triangles in one second requires a system memory bandwidth of 0.6 to 1 gigabyte per second; a value that will completely saturate an AGP 2x bus.

Door Tweakers.net Nieuwsposter

15-07-1999 • 15:36

0 Linkedin Google+

Bron: Sharky Extreme

Lees meer

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*