Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties
Bron: AGN Hardware

Op AGN Hardware kwam ik dit artikeltje tegen over het verschil tussen het hebben van 64MB geheugen, of 128MB geheugen. AGN heeft getest wat het verschil is tijdens het opstarten van de PC, het draaien van games en een memory benchmark.

The last test I performed was 3D game performance in Unreal and QuakeII. Without showing benchmarks, all I have to say is that there is no benefit to having 128MB of memory for running 3D games. Spending the extra money on a faster 3D graphics card or faster processor will do you many times more good than having 128MB of memory.

Hm, zij vinden 64MB dus genoeg. Nou ja, ik ga er toch 64MB erbij halen hoor...

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Laatst had ik de beschikking over 2 extra reepjes 64 mb 100 mhz geheugen, die had ik voor de grap in mijn pc geduwd, dus ik had in totaal 192 mb, en om eerlijk te zijn merkte ik er absoluut niets van. Het schijnt ook dat W98 geoptimaliseerd is voor 64 mb, net zoals W95 voor 32 mb. Misschien dat 128 mb nog nuttig is, maar meer voelt overbodig.
Ik heb nu ook 2 repen van 64 en eerlijk gezegt merk het niet zo snel.. Maar ik denk dat ik het wel zal gaan werken als ik me <b> AGP </b> TNT2 kaartje heb...
Vergelijk het laden van spellen maar eens of als je Photosjop hebt lopen bij 64 en 128MB. Ikzelf heb 256MB, maar ik merk inderdaad geen verschil meer met 192MB. 128 en 192 merk je wel. Ik gebruik nl. win98 en als die aan je resources begint te vreten, is het toch wel fijn om nog wat reserve te hebben. Vooral veel problemen met veel copy/paste.
Als je lang zit te gamen merk je het wel. Ik zat laatst met een vriend op zijn computer met 64mb intern Heroes te spelen (om beurten), en na 12 uur crashte het spel. We hebben die map ook wel eens op mijn computer gespeeld (32mb intern) en dan hield ie het niet langer dan 6 uur vol.
Zeg, ik wil niet zeuren ofzo hoor, maar Kingpin met 64Mb spelen gaat dus echt niet goed. Ik hoor de harde schijf meer dan m'n tommygun. Met 128Mb is het alleen in de eerste paar seconden van een nieuw veld. Dusseh, 3d spellen geen 128Mb nodig? bullshit.

Voor andere dingen, zoals photoshop enzo... Ach, hoe groter het plaatje, hoe meer geheugen er nodig is, zo is het gewoon. En ik neem tegenwoordig ook pas weer genoegen met een plaatje van 1920x1440x32bit.
Jajaja, zal allemaal wel, maar als ik Unreal of Halflife speel merk ik het *echt* dus wel, niet qua fr, maar het loopt met weinig ram gewoon *schokkeriger*. Bij 1280x1024 merk je het verschil zelfs tussen 192 en 128...
Dat kan ik beamen, ik heb Kingpin een keer met 64mb intern gespeeld en dat was gewoonweg niet te doen. Als je een hoek om liep, bleef het beeld even hangen en bij het laden tussen de levels in zat ik soms meer dan 2 minuten te wachten.
Ik vind de laadtijden tussen de levels van kingpin ook met 128 nog behoorlijk irritant lang.
Dat is het enige echt lamme aan Kingpin: het duurt zooooo laaaaaaaaang voordat je het volgende level in kan.
64 mb of 128 mb maakt niet veel uit, het is lang of nog langer.
tja, wat ik hier allemaal zie, dan weet ik niet of ik er 64 ram bij zal kopen ,
(770ultra,p2350) suggesties???

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True