Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fifa 99 review

Ik hou me totaal niet bezig met voetbalspellen, maar Fifa 99 ziet er toch wel erg vet uit (wat ik er op TV en in de magazines van gezien heb). PC Sports Gaming heeft er een review van.

Hier wat geziek over de grootte van de grasmat (als tegenwicht tegen al het positieve gedoe rond Fifa99):

The field is too small. This is probably my biggest complaint about the game. When I play NHL99 and NCAA 99, to use two EA examples, I distinctly feel like the players are modeled in correct proportion with the playing surface. Conversely, from RTWC through Fifa 99 I have been very aware of the fact that the soccer players and the ball look like they are about 30% too large. Graphically, the issue is very noticeable right at the kickoff. The center circle looks more like one on an indoor soccer pitch than an outdoor one. In terms of gameplay, this field size discrepancy impacts every aspect of the game. Clearances go from one end of the field to the other, headers travel from the goal box to midfield, and long passes often turn into shots and force saves from the goalie. Also, because of the small field, there can be no buildup to an offensive attack. There is not enough space to hold the ball for any length of time in the opponents half because as soon as a player crosses midfield he is almost in shooting range. As well as EA has done in modeling the players and the stadiums, one would think that they could accurately model the size of the soccer field in relation to the players and the play. This problem is very unfortunate and, more than anything else, serves to turn the game into one of direct passing and shooting rather than weighted passing into space and long runs.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Femme Taken

Architect

04-01-1999 • 20:22

0 Linkedin

Bron: AGN3D

Lees meer

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True