Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Beyond3D

Beyond3D heeft een artikel gepost van de TNT2. Het is niet zozeer een review van een specifieke kaart, meer een bespreking van alle mogelijkheden die de TNT2 biedt. Hier bijv. een stuk over multi-texturing op de V3 en TNT2:

Some of you might not be aware of how the TNT2's multi-texturing works, so I'll take a moment to explain. With 3dfx boards, you have 2 pixel pipelines. If multi-texturing is used, the primary pipeline renders the pixel with the first texture, and the second, simpler pipeline renders the second texture. So if 3dfx says they render 300 MTPS (million textured pixels per second) they can only render 150 million complete pixels per second, or MPPS. On the other hand, NVIDIA, with a clock of 150 MHz, can render 300 million pixels per second. How is this? Well the TNT2 renders 2 pixels per clock cycle. This means that the second pixel can either be used for a second texture (as in multi-texturing) or it can be used to render an entirely separate pixel. This gives the TNT2 a serious performance advantage in the games that don't use multi-texturing, though this is becoming more and more uncommon.

Best wel goede info. Fiets er zelf naartoe: de review is hier.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True