Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 1 reactie
Bron: iXBT

iXBT heeft de primeur met een review van de S3 Savage4 powered Diamond Stealth III S540. De Savage4 heeft maar 1 rendering pipeline en ondersteund dus geen multi-texturing, wat duidelijk naar voren komt in de Quake II benchmarks: de framerate van de Savage4 is bijna 2 maal zo laag als die van de TNT2 en Voodoo3. 2D performance blijft ook achter bij de TNT2, V3 en Rage128. 2D image quality blijkt ook matig te zijn:

Now let's consider the performance of this card in 2D-graphics. As far as the image quality is concerned, Diamond Stealth III S450 is lagging far behind compared to all the graphics cards we have tested recently. We would position it a bit behind Riva TNT because at 1280x1024 the picture appears oppressively washed out though RAMDAC frequency is 300MHz. However, it is quite possible that those of you who have a 15" or 17" monitor won't regard it as a serious drawback because the resolution equal to 1024x768 and up is simply not needed in this case. [break]3D beeldkwaliteit blijkt, dankzij S3 Texture Compression (een unieke feature van de Savage4), wel erg goed te zijn:[/break] Frankly speaking, we were expecting the graphics cards on Savage4 to appear pretty soon since their terrific image quality had been the talk of the town. Besides, not so long ago S3 made several announcements about extremely high performance of this chipset. As is known, Savage3D and Savage4 can operate with compressed textures, in other words they are compressing and decompressing them "on fly". This allows to get a very high quality image - even a photographic one, containing larger textures - without any tangible speed reduction. As a result the 3D-scene quality increases greatly from the point of its visual perception.

De review van iXBT is behoorlijk uitgebreid, met veel info, benchmarks en screenshots. Check it out.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (1)

De Savage4 kent wel multi-texturing, maar doet het anders:
"But as soon as we pass over to 3DMark99 MAX Game2 where multitexturing takes its turn, Savage4 proves to be much cooler than its rival. (TNT-2) So, here we can draw a preliminary conclusion, that this algorithm is very effective with Savage4 especially in 32-bit color. And the conclusion is preliminary because we failed to see the same effect in Quake2, which also supports multitexturing, because of the drivers incompleteness."
Maar inderdaad, de OpenGL ICD deugt (nog steeds) niet.
Bij de Savage3d is er wel een MiniGL die pakweg 20% sneller is en 32 bits kleur ondersteunt.
NB: trilinear filtering is FREE

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True