Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Voodooextreme

IGN.PC heeft een interview met Alan Patmore van Surreal Software over hun nieuwe spelletje Drakan.

Hier een stukkie gebabbel over de AI:

IGN: You've said the enemies should react with some intelligence, show awareness of each other's presence. Will we see monsters in a group that cooperates, retreat when wounded, or anything like that? How important is AI to create characters that feels real?

Patmore: Making the NPCs feel real and have character is something we are constantly working on. Essentially we have two different types of NPC behavior: air and ground. Air creatures obviously react completely differently to Arokh and Rynn than ground creatures. Additionally, AI behaves differently depending on whether they encounter Rynn or Arokh alone or together. Certain ground creatures will seek cover or flee when they see Arokh, but if Arokh is not around they will charge Rynn and attack.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True