Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties
Bron: Guru3D

Bij Guru3D is het bericht verschenen dat het Spaanse bedrijf Argos met een aantal unieke GeForce kaarten zal komen. Naast enkele kaarten voor professioneel 3D werk en enkele MX kaartjes zal het bedrijf met een paar bijzondere kaarten komen. Allereerst staat de Argos Ti 600 in de planning welke gebaseerd zal zijn op de Ti 500 van nVidia, maar de beschikking zal krijgen over supersnel 3.3ns geheugen. Verder komen ze ook nog met de Argos TIL welke ook gebaseerd is op de GeForce3 Ti 500, maar deze krijgt een “liquid cooling system“. Prijzen en introductie data zijn nog niet bekend:

nVidia GeForce3 logo (klein)But if there is something not to forget about, this is the two “pearl” of the range: Argos TIL with cooling system and Argos Ti 600.

Well supported by the EK Group R&D department after getting the patent of its cooling system, SpeedpluS, Eucotek presents this graphic board, Argos TIL, with the Ti 500 chipset and with a liquid cooling system for all the overcloking lovers. This graphic board let overclockers discover their own limits and realize that the normal limits don’t apply.

The other exclusive product is the Argos Ti 600, based on the Ti 500, and thanks to its 3.3 ns memory, this graphic board let you get unbelievable speeds.

Zoals gebruikelijk is het JAMF die een bedankje verdient voor de tip!

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

De Ti600 mag dan wel super snel geheugen mee krijgen, als de core op default blijft staan, heb je er weinig aan, aangezien de GF3 de eerste GF kaart is die in evenwicht is op het gebied van kloksnelheid en geheugen snelheid. Dat betekend dat alleen het geheugen o/c'en niet bijster veel helpt zonder overgeklokte GPU.

Dan zie ik toch meer heil in de TIL versie, omdat je met waterkoeling de GPU ook ver kan o/c'en.

edit:

Maar de doelgroep van deze kaarten is niet bijzonder groot, want reken maar dat de prijzen niet laag zullen zijn voor de Ti600. En een watergekoelde kaart is alleen leuk voor de wat handigere mensen, want je moet nog steeds redelijk veel handelingen verichten wil zo'n watergekoelde kaart ook blijven werken.

Dus voor de "normale" kopers zijn deze kaarten niet echt geschikt, die kunnen beter voor een Ti200 of een 8500 gaan.


[reactie op porn*]
Maar zo'n Zen cooler zal je ook op iets anders aan moeten sluiten, want je kan nooit alles wat een waterkoeling nodig heeft, op zo'n kleine oppervlakte kwijt.
[/reactie op porn*]
Dat betekend dat alleen het geheugen o/c'en niet bijster veel helpt zonder overgeklokte GPU.
Tuurlijk wel, ik heb al een heleboel kaartjes ge o/c't en het is altijd nog zo geweest dat als het geheugen sneller is, dat het dan wel degelijk een groot verschil kan uitmaken, ik denk trouwens ook dat ze dit o.a voor ons hebben gedaan, wij weten over het algemeen wel raad met een core die het geheugen niet in kan halen.... of niet dan }>
Ik weet zelf niet of de bottleneck van de Ti500 nu nog het RAM is of niet... maar Beaves heeft gelijk als die zegt dat het je niet erg vooruit zal helpen om sneller RAM te stoppen als dat niet je bottleneck is.

Je kan dat vergelijken met de P3 en RDRAM indertijd: Intel bracht ooit een RDRAM chipset voor de P3 uit. De performance was helemaal niet hoger dan met SDRAM, hoewel RDRAM op papier wel een pak beter was dan SDRAM. De reden is dat de RAM-snelheid niet de bottleneck was, maar wel de FSB van de CPU. Hetzelfde geldt trouwens voor de nForce 420 met de AthlonXP CPU's: de bottleneck is de FSB, niet het RAM! Als je de FSB met 10% verhoogt, dan zal je performance ook met bijna 10% stijgen. Als je de snelheid van het RAM op de nForce verhoogt met 10% dan is de kans groot dat je systeem vrijwel niet sneller zal presteren.

Het komt er dus steeds op aan de bottleneck op te sporen. Eens je die gevonden hebt, moet je al je krachten stoppen om die bottleneck te verbeteren. Iedere kleine verbetering aan die bottleneck resulteert vrijwel meteen in een sterke verhoging van de performance van het geheel.
Uhm ik ga d'r niet meteen vanuit dat je een waterkoelsysteem moet hebben, misschien dat het op een andere manier is toegepast, zoals bijv. bij die Zen-koeler?
Dat geheugen is 3.3 Ns dus:

1000 / 3 = 333 Mhz

drr = 2*333 = 666 Mhz

600Mhz is dus de theoretische maximale snelheid van de geheugen chips, en ik denk dat je met beetje mzzl ook nog wel op 700Mhz krijgt :9~

-edit: Jaded75 had gelijk :), ik keek vast beetje scheel ofzo.

Eppie
1000/3 is geen 303
Dus volgens jouw berekening is de theoretische maximale snelheid van de geheugen chips 666 Mhz en is hij inderdaad makkelijk op 650 Mhz te krijgen
nargl, 670 moet haalbaar zijn, misschien wel 700...
das voordeel, ITT de OCZ titan 3 is deze meteen goed aangepakt en zit er ook echt immens snel RAM op.. hopen dat hij niet net zo duur wordt als OCZ titan 3 (geforce 3 gewoon, evensnel als max geklokte standaarduitvoering GF3ti500.. 1400 piek :()
Er staat een prijs bij:
750 Argos Ti 600 39.990 pts

Das Fl 529,65 :? Kan toch niet?? $215,79 :?
Helaas waarschijnlijk prijs per 1000 stuks inkoop. Mag je rekenen op 20% tot 25% opslag + btw..
kom je uit op een kleine 800,- (En dan nog eens invoerrechten e.d.)
Dan mag hij wel 1000 gulden kosten, dan vind ik hem nog goedkoop ivt de huidige GeForce 3 kaarten :)
De GF3 chip is niet zo duur, het DDR RAM wat op videokaarten zit is ERRUG duur.

Dit "3,3ns RAM" zul je zeker merken aan de prijs van dit ding.
Vet... zal alleen denk ik weer onbetaalbaar zijn voor de meeste personen. Geheugen is wel veel goekoper geworden, maar dit soort "supersnel" geheugen is nog steeds "onbetaalbaar"
Maar hoop dat game fabrikanten, de werkelijkheid is games is nu echt proberen te evenaren, de systemen die hedendaag te koop zijn, zijn vaak nog steeds namelijk "overkill" voor recente games. En dat is toch wel jammer...

kijk naar de 3Dmark2001 befaamde nature Scene, zo wil ik mijn games wel hebben :)
Prijzen en introductie data zijn nog niet bekend

Een snelle schatting:
Argos Ti 600 69.900 pts (9,7GB bandbreedte)->FL925,80
Argos TiL 79.900 pts (9,7GB bandbreedte)->FL1058,24

Bron
Dat zal inderdaad wel prijzig worden, en ik vraag me af of het zinvol is. Het geeft alleen extra en nutteloze snelheid, die je toch niet nodig hebt. Wie ziet het verschil tussen 70 of 80 frames per seconde in 1600 bij 1200 32 bit? Als het nou wat extra grafische features had, maarja, dan noemen ze het alweer een geforce 4.
Het zal ook zeker veel ruimte in nemen, tenminste, ik heb nog nooit een kleine waterkoeling gezien.
Ik snap niet hoe je het over het verschil tussen 70 of 80 frames per seconde in 1600x1200 bij 32bit.. de nieuwe generatie shooters (return to castle wolfenstein, unreal2, doom3, red faction, half-life 2) zijn allemaal nogal veeleisend, daar haal je geen 1600x1200x32bit met 60fps momenteel (van high quality uitgaand, want dat is wat we altijd zullen nemen denk ik.) Bovendien is er nog Anti-Aliasing, dat moet je gezien hebben en je weet dat het de toekomst heeft, maar er nog niet is. 1600x1200x32bit met QAA op een GF3 in RTCW is hopenloos traag (minder dan 15fps :(), maar we komen steeds dichter bij speelbare snelheid.
In 3d shooters die je veelal online speelt gaat het niet om de graphics voor de 4319081e keer...
Da's grote flauwekul. Als ik online speel wil ik ook dat de grafische wereld er overtuigend uitziet. Dat is belangrijker voor de algehele sfeer die ik ervaar dan alleen de hoeveelheid fps en kills die ik haal.
[reactie op sonix666]
Da's jouw mening. Ik wil tijdens een clanwar een stabiele en hoge framerate hebben bij een respectabele resolutie minimaal 1024x768. En dus draai ik met zo weinig mogelijk detail en andere fratsen zoals coronas e.d.<div class=r>[Reaktie gewijzigd door [DKS]Skater]</div><!-- end -->
mischien doorgelust van een bestaand waterkoelingsysteem is er minder ruimte nodig! :*)
Ja, Quake3 doet met 260fps in 1600x1200 toch wat traag aan met mijn huidige Geforce 3 500...tijd voor wat snellers! ;)
misschien kun je het met een Ti 600 ook bereiken met high quality settings ;) ;) ;)
met 600Mhz geheuge misschien best (theoretisch voor 3.3ns)

als die core clock ook maar wat omhoog gaat
Zal wel vreselijk duur worden.
Wat is dan nog de meerwaarde?
En ik dacht dat het geheugen en core redelijk gebalanceerd waren voor de GF3, dat je dus en je core en je geheugen moet overklokken wil je redelijke prestatieverhogingen zien.
Bij de originele GF3 idd wel maar bij de Ti 500 is de core relatief gezien meer in snelheid toegenomen dan het geheugen wat met de ti 600 weer rechtgetrokken wordt (waarschijnlijk klokken ze ze core ook wat hoger als bij de Ti 500)

Denk dat de snelheid 250/600 wordt (iets in die trant iig)
Ik ben benieuwd wat de benchmarks doen! :9~
"with the Ti 500 chipset and with a liquid cooling system for all the overcloking lovers"
Als ze hier nou eens hun 600 voor gebruikten, met koelblokjes op de mem! :9~

//edit: typen blijft lastig :)

Gaan we weer! EIKEL!!!!!!! :(
Zie het gekloot bij: http://www.tweakers.net/nieuws/19086

Jullie mogen me helemaal wegmoderen met flame maar lees eerst ff het andere topic ;)

// ma 5-11 17:00u :) :
Beoordelingen: +1, -1: First post, 0: First post, +1: Behulpzaam, -1: First post, 0: Flamebait, +0.67: Inzichtvol, -0.57: Overbodig, +0.50: Ondergewaardeerd, -0.44: Overgewaardeerd, -0.40: Troll, +0.36: Interessant, +0.33: Gemodereerd, -0.31: Flamebait, +0.29: Grappig, -0.27: Flamebait, -0.25: Flamebait, +0.24: Ondergewaardeerd, +0.22: Ondergewaardeerd, -0.20: Flamebait, +0.19: Ondergewaardeerd, +0.17: Ondergewaardeerd, +0.16: Informatief, +0.15: Ondergewaardeerd, -0.14: Overbodig, -0.13: Flamebait, -0.13: Flamebait, 0: Flamebait, 0: Flamebait, 0: Flamebait, 0: Flamebait, -0.11: Troll, +0.10: Interessant, +0.09: Ondergewaardeerd, +0.09: Ondergewaardeerd, Totaal: 0.61 / 35x
schattingen zijn dat ze omhoog zullen gaan :)
:o

En ik denk nog redelijk wat ook, want meestal is het geheugen de beperkende factor!
<offtopic>
Waar maak je je nu druk om, die hele modding is toch al onzin.
Alsof de een hier meer te zeggen zou hebben dan de ander, het is gewoon een vorm van discriminatie als je het mij vraagt.
</offtopic>
\[Off-topic]
1.gve maak je inderdaad niet druk en ga niet lopen schelden.
2. Iedereen heeft hier evenveel te zeggen.
3. Reacties van users die alleen kunnen blaten wil niet iedereen lezen.
edit:
(ik zeg niet dat jij zit te blaten gve, ik heb je oorspronkelijke post niet eens gelezen dus daar zeg ik verder ook niets van!)

4.Modden is geen vorm van discriminatie maar een manier om ervoor te zorgen dat je beeldscherm verschoond blijft van nutteloze stukken tekst en smilies.
edit:

5.Doe je best, dan krijg je vanzelf wel puntjes!

6.Lees de FAQs
\[/Off-topic]
Blaten??

Ik ben het zat :) Er lopen te veel eikels rond die de faq duidelijk niet kennen...... beetje jammer.

Het resultaat van zulk stom "gekneus" is dat straks niemand meer reageerd behalve die eikels....... :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True