Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

3Dfx interview

Hothardware heeft Brian Burke, een ventje bij 3Dfx/STB, geinterviewed. Hier een plak:

Davo - We have also seen that there are three core processor speeds, 143, 166, and 183. How much of an impact do the different speed bins have with respect to performance? Does the performance level directly scale with core speed? Is the 183 Mhz. Core 10% faster in most games than the 166, for example? Does the SGRAM on the 3500 correlate to a substantial boost in performance?

Brian - Yes, the fill rate scales with the core speed. The -2000 operates at 143 MHz and produces 286 million texels ("megatexels") per second. It uses a relatively inexpensive package and does not require a heat sink in order to operate to spec. The -3000 operates at 166 MHz and produces 333 megatexels per second, while the -3500 operates at 183MHz and produces 366 megatexels per second. The SGRAM gives a little bump in speed, too, maybe 10%.

De rest vind je hier. Veel bijzondere info heb ik er niet in kunnen ontdekken.

Door Femme Taken

Architect

11-03-1999 • 19:37

0 Linkedin Google+

Bron: Planet Hardware

Lees meer

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True