Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Let It Die komt op 26 september naar pc

De hack-'n-slash Let It Die komt op 26 september uit voor de pc. Het spel komt van Killer7-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture. Let It Die was van origine exclusief voor de PlayStation 4 en kwam uit op 3 december 2016.

De ontwikkelaar meldt op Twitter dat de game uitkomt voor de pc en uit de Steam-pagina blijkt dat de release op 26 september volgt. Let It Die is een free-to-play hack-'n-slash en dungeon-crawler waarbij de speler zich een weg moet banen door een toren, onder begeleiding van Uncle Death. De speler begint met niets en moet onderweg aan wapens en een harnas zien te komen. Wanneer de speler doodgaat, gaat zijn 'death data' over naar het spel van anderen. Daar verschijnt de speler als tegenstander.

Let It Die was oorspronkelijk een ander spel genaamd Lily Bergamo. Volgens Kotaku was dit het eerste spel van Grashopper Manufacture nadat de studio gekocht was door uitgever GungHo. Lily Bergamo had een vrouw als protagonist en smartphones zouden een grote rol spelen. Tijdens de E3-beurs van 2014 werd bekendgemaakt dat Lily Bergamo opging in Let It Die. De reden voor de verandering hing volgens Destructoid samen met het feit dat de naam al in gebruik was voor een merk in Noord-Amerika.

Screenshot uit Let It Die

Door Los Franx

Stagiair nieuwsredactie

17-09-2018 • 16:29

17 Linkedin Google+

Reacties (17)

Wijzig sortering
Dus ik kan het spel dermate moeilijker maken voor anderen door even 50x op 1 punt dood te gaan? :+

Verder vind ik het wel een interessant concept wat niet vaak word toegepast voor zover ik weet.
Ik mag hopen dat ze daar rekening mee houden
Het idee is interessant, maar volgens mij werkt het niet zo. Het lijkt erop dat het een soort van random is als ik dit statement van Wikipedia zo lees: "Upon death, a player’s “death data” is then circulated among other player’s games where they will appear as formidable opponents." Wel een nieuw / interessant concept :).

[Reactie gewijzigd door Xirt op 17 september 2018 17:01]

Eigenlijk maakt de game dus een virtuele versie van uw character en plaatst het in iemand anders zijn game. Zou de AI dan ook de speeltechnieken van uw character nadoen (bvb als je iemand bent die vooral vanuit cover werkt, doet je character dat ook in die andere game?)? Anders ontgaat het nut me een beetje.
Bij de Forza games maken ze een drivatar van je rijtechniek, die duikt dan op in de wereld van vrienden en verdient credits voor u terwijl je zelf niet aan het spelen bent. Lijkt me wel een interessante aanpak in een game als dit, kan uitdagend worden :).
Ik ben niet bekend met de AI die in het spel zit, maar dit zou natuurlijk al simpelweg kunnen worden geimplementeerd door te kijken naar de uitrusting van de speler. In veel games is er een flink verschil tussen uitrusting voor verschillende speelstijlen. Neem World of Warcraft als voorbeeld: een shadow priest is vaak gespecced op damage en heeft daarom veel +dmg op zijn uitrusting, terwijl een holy priest vaak juist gespecced is op healing (met veel +heal uitrusting). Deze informatie kan gebruikt worden om de juiste speelwijze te kiezen bij de gekopieerde karakters.
Wel een tof concept! Een zelfregulerende moeilijkheidsgraad naarmate je vordert. Hoe beter je gear hoe verder je komt en hoe verder in de game je doogaat met goeie gear hoe een moeilijkere opponent je "bent" voor een ander die zo er komt. Tof bedacht als je het mij vraagt!
Dus speedrunnen wordt ook steeds moeilijker? :+
Nice, choke punten overal!
Haha nee, speedrunners zullen 100% zeker offline spelen :P
Blijft eeuwig zonde.

"De reden voor de verandering hing volgens Destructoid samen met het feit dat de naam al in gebruik was voor een merk in Noord-Amerika."

Dan geef je het een andere naam... Maar nee, maak er maar een totaal andere game van, da's beter...

RIP Lily Bergamo never forget.
Heb zelf al meer dan 250 uur in de PS4 versie zitten en het blijft gewoon een tof spel!
Wat misschien ook wel interessant is om te weten dat je je eigen poppetje kan afsturen naar een andere speler toe om hem te aanvallen.
Je kan max 10 poppetjes hebben en er zijn 8 verschillende classes.
Je hebt ook de mogelijkheid om blueprints te vinden en die in te leveren in de wachtkamer waar je begint.
Als je de blueprint hebt ingeleverd kan je het wapen of armor upgraden zodat het sterker is en meer durability heeft.
> Wanneer de speler doodgaat, gaat zijn 'death data' over naar het spel van anderen. Daar verschijnt de speler als tegenstander.

Het artikel is letterlijk een introductie en 2 paragrafen. Hoe mis je de beschrijving van hoe dit uniek is?

[Reactie gewijzigd door krosis op 17 september 2018 18:20]

Ziet eruit als 13-in-a-dozen
13 in een dozijn of a dime a dozen ;) :>

[Reactie gewijzigd door RobIII op 17 september 2018 20:19]

Dus na 1 x spelen kan je het spel niet meer spelen?
Waar haal je dat in hemelsnaam uit? :? 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True