Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties
Bron: Reactorcritical

Hoewel er nooit veel ruchtbaarheid aan is gegeven, blijkt de Asus V7100 GeForce2 MX videokaart inmiddels ook leverbaar te zijn in een goedkope 16MB versie. Op Pricewatch.com wordt de kaart aangeboden voor iets meer dan 100 dollar, maar in onze eigen pricewatch kan ik de 16MB V7100 nog niet terugvinden. Leuk dingetje voor low-end systemen, maar waarschijnlijk niet geschikt voor hi-res gamers:

Although GeForce2 MX 16 Mb boards were not announced officially by anybody yet, they are being sold quite well. So far only virtually though, to be honest. PriceWatch has 9 offers from different sellers. Prices vary from $101 to $151, and in addition to the previously rumored card from ASUS there is also one from Inno3D at a price of $103.

Thanks FRaGMaN voor de link richting Reactor Critical.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Best interessante kaart voor zo'n 90% van de thuisgebruikers, als de prijs er ook naar is tenminste!!!

De meeste mensen hebben nl. max. een 17" monitor en gebruiken vaak resoluties tot 1024x768 beeldpunten (2D) en dan is 16 MB meer dan genoeg.

Het wordt pas een probleem, als je 2D op hoge resoluties gaat draaien met een grote kleurdiepte (bijv. 24 of 32 bits).
Nee hoor, zelfs voor 2048x1536x32 heb je maar 12 MB geheugen nodig voor 2D. Het is juist voor 3D dat je al dat geheugen nodig hebt. Vooral voor de double buffering en Z-buffer heb je nogal wat geheugen nodig. Zo heb je voor 1024x768 in 32 bit al 3 MB nodig voor 1 scherm, nog eens 3 MB voor de double buffering. 3 MB voor de Z-buffer. Dan zit je al aan 9 MB. De rest kun je dan gebruiken voor textures, en daar zit nou net het probleem. Veel games gebruiken tegenwoordig meet dan 16 MB textures en dan moet deze kaart dus terug schakelen naar AGP-texturing. Dat is natuurlijk veel langzamer dan uit z'n eigen textures buffer lezen. Dus texture-thrashing is op deze kaart een probleem. Hogere resoluties dan 1024x768 in 32 bit zijn niet te doen (bij 1280x1024 hou je zeer weinig geheugen over voor textures), en FSAA op 800x600 ook al niet in 32 bit lijkt me. Verder lijkt het me wel een leuk kaartje, vooral voor mensen met een < 17" monitor.
Sja waarom koop je een Geforce 2 videokaart?
Omdat je gewoon op zen allersnelst wil gamen en blazen als een gek...het lijkt me dat je als echte gamer zo'n kaart nooit gaat aanschaffen omdat het eerder een downgrade zou zijn voor de meeste ppl die up2date zijn... ;)
Sja waarom koop je een Geforce 2 videokaart?
Tot voor kort wel ja. Maar nu kun je hem dus ook kopen als je gewoon een aardige budget videoplaat wilt hebben.

Zelfde zag je gebeuren bij de TNT2 eerst de TNT2 en TNT2 Ultra en later de Vanta en de M64 met minder geheugen, de Vanta is er in 8&16 en M64(heb ik de naam goed?) heeft een kleinere bus.
De M64 heeft niet minder geheugen maar alleen een bus met minder pinnen.
Ik heb zelf een Jaton kaartje, NVidea Riva TNT2 M64 en die bevalt prima, 32 MB versie voor 189 piek zo'n 2 maanden terug

nie slecht :)
en M64(heb ik de naam goed?) heeft een kleinere bus.
Dat stond/staat er toch?

* 786562 Rene
Het grootste verschil tussen een M64 en een standaard TNT2 is dat de M64 een 64 bits processor heeft, en de anderen (Ultra, pro etc.) een 128 bits processor.
is zo'n kaartje niet net zo onzinnig als een pc bouwen met een 1 ghz proc. en maar 16 mb intern geheugen?
Leuk dingetje voor low-end systemen, maar waarschijnlijk niet geschikt voor hi-res gamers:
Bij low-end denk ik niet aan een 1 GHz CPUtje. Deze kaart komt meer in een systeem waarin een Duron/Celeron draait. Een goedkoop Packard Bell(of aanverwanten) systeem.

Je moet dit gaan zien als een TNT Vanta kaartje denk ik. Leuk als je af en toe een spelletje speelt en verder een beetje tekstverwerking doet of internet.
16 - 9 = 7

S3TC comprimeert tot 6x: 7 x 6 = 42 ......

Zonder S3TC is het natuurlijk wel erg krap ;)
ja, maar het is geen S3 en het ondersteunt al helemaal geen texture compressie (S3TC)

Maar ik vind het ook een rare kaart, net als dat ze P!!!800 verkopen met 64MB intern. Maar ja, zoals al eerder gepost is, dit wordt een Packard Bell kaartje ;)
Het geheugen van videokaarten zal waarschijnlijk ook duurder zijn ofzo net zoals het normale geheugen. Ik vindt het maar een domme zet van Asus.. Als ze nou eens een 128mb kaart uit zouden brengen, en hun resources eens meer steken in nieuwe ontwikkelingen ipv achterhaalde bagger uit te brengen.
???
Het geheugen van videokaarten zal waarschijnlijk ook duurder zijn ofzo net zoals het normale geheugen.
Ja daaorm dus ook geen 128 MB versie betaal je jezelf helemaal blauw voor een videokaart.
en hun resources eens meer steken in nieuwe ontwikkelingen ipv achterhaalde bagger uit te brengen.
Huh achterhaald? De GeForce 2 kaarten zijn er nou ook weer niet zo lang hoor! En Asus gebruikt de chipset van NVidia die moet dus een nieuwe kaart uitbrengen. Asus past deze alleen toe.
Mischien presteerd dit kaartje wel bijna net zo goed als een 32mb g-force als je maar in lage resoluties spellen speelt.
In lage resoluties ligt het ook heel veel aan de processor. In hoge resoluties komt de vga-kaart pas echt aan zn trekken. En btw, de Geforce 1 DDR presteert net iets beter als een Geforce 2 MX dacht ik.
mjah, op deze manier gaat het effect waarvoor je een GeForce2 zou kopen wel weg. Dan kun je nog beter een TNT2U met 32MB kopen. Volgens mij is de performance dan zelfs nog wat beter. Ach ja, nu kun je wel patsen bij je vrienden dat je een GeForce2 hebt. Gewoon niet zeggen hoeveel geheugen erop zit ;).
Ik dacht dat een GeforceII de ultieme kaart is voor iemand die 3d spellen speelt. Iemand die dat niet doet koopt toch gewoon een 8mb kaartje van onder de 100,- en niet een halve Geforcekaart ...
Hmm okeej 16mb geforce versie kan best succes hebben zolang ie maar niet te duur is rond de 200piek is wel een goede prijs, die geforce chip heeft zoveel rekenkracht dat ie de TNT2 makkelijk op zijn sloffen verslaat zelfs met 16mb en aangezien de TNT2 ook rond die prijs zit is het denk ik niet zo'n slechte keuze voor mensen die weinig gamen of een lowbudget systeem hebben
ja, maar het is geen S3 en het ondersteunt al helemaal geen texture compressie (S3TC)
Dat doet ie dus wel !
[url=www.asus.com.tw/products/Addon/Vga/agpv7100/feature.html] kijk maar hier

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True