Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Sega heeft Heroki op de markt gebracht, een game voor iOS die gemaakt is door de Rotterdamse studio Picomy. Heroki is een klassieke platformgame waar Sega 8 euro voor vraagt. De hoofdrol is weggelegd voor een wezentje met een propeller op zijn hoofd.

Heroki speelt zich af in een zeer kleurrijke wereld, bevolkt door wezens die allemaal een propeller op hun hoofd lijken te hebben. De speler is Heroki, een wezentje dat net als zijn soortgenoten kan zweven. De speler dient hem langs allerlei hindernissen te manoeuvreren, in een klassieke platformsetting.

De game is gemaakt door Picomy, een kleine studio uit Rotterdam, die in 2010 met het werk aan de game is begonnen. In de tussentijd wist het een contract te sluiten met Sega, dat de game nu via iTunes op de markt brengt. De uitgever vraagt 8 euro voor de game. Heroki is de eerste game van Picomy. Of de game ook voor andere platformen gaat verschijnen, is niet bekend.

Heroki

Gerelateerde content

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Ziet er uit als een mooie game, leuk om te spelen, beide voor kinderen en volwassenen.
De prijs van ¤8,- is voor sommige alleen misschien net iets te hoog.

Ik hoop dat deze game ook snel naar Android OS komt :)
In wat voor rare wereld leven we tegenwoordig eigenlijk, waar mensen wél geld uitgeven voor een iOS apparaat, (wat toch allemaal devices zijn die heel behoorlijk aan de prijs zijn), maar dan 8 euro teveel vinden voor een complete game?

Wat koop je voor 8 euro tegenwoordig? Heb je echt liever een candy crush, die met allerlei truuks probeert je in-game aankopen te laten doen, die heel snel véél meer zijn dan die 8 euro? Of gewoon een goede game, zonder reclames en geniepigheden, waar je vooraf een kleinigheid voor betaald?
Ik zeg niet dat ik het zelf te veel vind, ik zeg dat het voor sommige te veel kan zijn.
Het zou bijv. een leuk idee zijn om een deel van het spel f2p te maken, als demo-versie, en de rest p2p.

Ik zou het zelf geen enkel probleem vinden om 5-10¤ uit te geven aan zon'n spel; alleen moeten ze dan wel op Android OS beschikbaar zijn. :)
Heeft natuurlijk te maken met andere games die te krijgen zijn voor minder. Denk de Rayman-games of iets als Monument Valley die allen voor 3 euro te krijgen zijn. Een nieuwe game die zich nog niet bewezen heeft voor 8 euro komt dan als prijzig over. Zeker wanneer je voor 2 euro minder twee bewezen games kan krijgen.
8 euro lijkt veel voor een mobiele game, dan is er wel veel veranderd. Voor Sonic of Mario betaalde je destijds de hoofdprijs. Ik heb er overigens best een paar euro voor over, het lijkt me een leuke game. Ik zou hem wel op mijn tv willen kunnen spelen. Ik vraag me af of de Raspberry Pi2 dit soort games aan zou kunnen als ze er geschikt voor waren.

[Reactie gewijzigd door Marzman op 3 juli 2015 12:01]

de pi2 is vergelijkbaar met een low/midrange android toestel, 1GB ram en een 900Mhz quadcore A7.
Ik hoop heel erg dat deze game ook naar Android komt. Ik kan alleen nog geen bron vinden die aangeeft dat ie naar Android komt. De een beweerd van wel (een of ander youtubekanaal), de ander (Dutch Game Garden) zegt misschien. Dus hopelijk hoort Picomy de roep van Android gebruikers en brengen ze game ook naar Android.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 3 juli 2015 15:00]

Ik zal even wat flinke toelichting geven hierop.

Deze game is gemaakt door Picomy: de lead artist is mijn broertje, Jimmy de Meza. Aan de game is vijf jaar gewerkt, met vier man. De game kost ¤8 en is een complete game: geen ingame app purchases, geen f2p: je betaalt voor de complete game, niets meer, niets minder.

De game is gericht op iOS op dit moment. In de toekomst word er nagedacht over andere platformen, maar dat is nog even iets waar ik gediscussieerd word.

Ik heb de game een half jaar gebugtest: ik sta ook in de credits bij special thanks :)

edit: overigens is de prijs van ¤8 aangevoerd door Apple, niet door SEGA, noch Picomy.

[Reactie gewijzigd door Ricepuppet op 3 juli 2015 16:55]

Jeetje .. 5 jaar in ontwikkeling! ik mag toch hopen dat ze dit niet als fulltime job doen anders is de investering enorm en zal je HEEL erg veel van deze game moeten verkopen wil je al die tijd/geld eruit krijgen.
De boys van Picomy hebben naast deze game + studio ook een fulltime baan om hun normale kosten te overbruggen ;)

edit: hier een kort docu filmpje over Picomy + Heroki; https://www.facebook.com/...464878839421/?pnref=story

[Reactie gewijzigd door Ricepuppet op 3 juli 2015 17:54]

zonde want de doelgroep (kinderen) hebben over het algemeen een samsung mini. (hier in nederland)

dus ik vind het erg vreemd waarom ze het alleen op IOS uitbrengen, vooral omdat het door Nederlanders is gemaakt. Ik neem aan dat we snel kunnen verwachten dat het ook op Android toestellen terecht komt. Anders is het helaas snel gedaan met deze studio :(
Beetje jammere aanname: de studio bestaat uit vier man en er moest een keuze gemaakt worden. Er is gekozen voor het Apple platform, ook vanwege de strengere veiligheidseisen (je kan geen APK'tje downloaden)

Er word in de toekomst gesproken over mogelijk andere platformen.
Op welke cijfers baseer je deze aanname?
Veel mensen in mijn omgeving / netwerk hebben een iPad die ook (vooral) wordt gebruikt door het kroost om duizend en één spelletjes op te spelen.
Ik ben in ieder geval blij dat dit niet een twaalf in het dozijn F2P game is geworden, al is 8 euro wel flink.
Uit eigen ervaring, Ik kom geregeld in contact met de jeugd, door m'n werk en daar zie je toch vooral de samsung mini de populairste smartphone is voor de kids.

Het kan natuurlijk zijn dat ze een gezinstablet hebben waar allemaal spelletjes op geïnstalleerd worden, zover kan ik dan weer net niet kijken.

maar als er zoveel kinderen een samsung mini hebben, vind ik het toch echt vreemd dat ze geen android versie hebben. Lijkt net alsof ze geen marktonderzoek vooraf hebben gedaan.
Misschien hebben ze juist heel goed markonderzoek gedaan, en weten ze dat de ouders een dergelijke game niet toestaan om de smartphone die de kids naar school meenemen, maar wel op de gezins tablet?

Verder is er natuurlijk een economische reden... Gemiddeld genomen zijn IOS gebruikers veel meer bereid te betalen voor apps. De android gebruikers gaan meer voor gratis. Voor een betaalde app kan dat een belangrijke factor zijn.
Op android wordt per persoon minder geld uitgegeven aan apps, en er wordt meer gepiraat. Het is winstgevender om eerst voor ios te ontwikkelen.
Erg jammer naar mijn mening, heb zelf geen enkel apparaat van apple, zie het dus graag anders, maar android is op het moment minder "volwassen" qua userbase.

Heeft er ook mee te maken dat iemand als mijn vriendin, die een moto e van 129 euro heeft, nooit zal betalen voor een app. Ze heeft haar telefoon enkel voor bellen, whatsapp en af en toe een foto'tje. Als je een iphone koopt moet je direct diep in de buidel tasten, een goedkopere optie als een 400 euro 8gb iphone 5c is er niet (8gb, kan je net 1 game downloaden, bizar). Vaak zijn mensen die veel geld uit geven aan een telefoon ook eerder geneigd om geld uit te geven aan apps.
Dat kan opzich wel kloppen, maar ouders letten vaak wel op dat de kinderen geen ali iligaaltje gaan uithangen.

dus ik denk dat het voor deze doelgroep wel mee zal vallen, maarja de wat oudere jongeren zullen het misschien wel doen.
Dat kan opzich wel kloppen, maar ouders letten vaak wel op dat de kinderen geen ali iligaaltje gaan uithangen.
De ouders van tegenwoordig zijn opgegroeid met Ali en doen er erg vaak juist net zo hard aan mee ;) Helaas.
nog niet alle hoor ^^ en veel ouders die het gewoon ook niet doen.
Ik hoop dat ze dit ook op de andere platformen uitbrengen. En dan niet smarthphones, maar ik denk dat dit ook zou werken voor de 3DS, Wii U en misschien wel de PS4 en Xbox One.
Agree! Platform games moet je met een controller spelen. Niet met touch screen :)
Heb de game een half jaar gebugtest. Waar ik zwaar moest wennen aan de touch besturing - ik speelde nooit mobiele games - ben ik na verloop van tijd de touch besturing gaan waarderen. In het optie menu kan je namelijk drie verschillende manieren van besturing kiezen. Deze optie is ook op mijn aanraden wat beter verwerkt zodat spelers zelf kunnen kiezen wat zij fijner vinden.
Als je een jailbreak hebt met een iphone of ipad dan kan je een tweak controllers4all gebruiken dan kan je controllers met bluetooth verbinden met elke app game :p.
Ziet er leuk uit, mooi ook dat het gemaakt is door nederlanders.
Alleen jammer dat het exclusief voor iOS is.
Toen ik dit filmpje keek dacht ik die wil ik wel kopen. Helaas heb ik geen iOS apparaat.
Het ziet er leuk uit, maar doe mij maar een PC versie met controller support :)
Dat gamen met touch screens vind ik maar niets.
Wow, wat een fantastische vormgeving, zeg!
Ziet er mooi uit!
Hopelijk komt dit inderdaad naar meer platformen. :)
Doet me in heel veel opzichten denken aan Klonoa voor de psx. Ziet er goed uit.

https://www.youtube.com/watch?v=PvXrEB_iPgY

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True