Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: ShaderMark

ShaderMark is een benchmarkprogramma voor videokaarten die DirectX 9.0 ondersteunen. De software test een 3d-kaart aan de hand van de pixel en vertex shaders. De shader-benchmarks zijn geschreven in Microsofts High Level Shading Language en ondersteunen zowel shader model 2.0 als model 3.0. Onlangs hebben de ontwikkelaars van ShaderMark een nieuwe versie online gezet. De update is genummerd als 2.1 build 129 en via deze pagina vanaf verschillende servers neer te halen. Hieronder staat het changelog gepost van build 129:

  • it's now free for all, no limited shareware version anymore
  • compiled with the latest Intel 8.1 Compiler
  • linked against the latest Microsoft HLSL Compiler (October 2004)
  • added version 1.0 of the ShaderMark v2.1 Chart Maker , which requires the .NET Framewrok v1.1[break]
    Shadermark 2.1 screenshot (resized)
  • Versienummer:2.1 build 129
    Besturingssystemen:Windows 9x, Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003
    Website:ShaderMark
    Download:http://www.3dcht4u.de/3dc/kfd53t5fes8z/shadermark.zip
    Licentietype:Freeware
    Moderatie-faq Wijzig weergave

    Reacties (8)

    Ik heb een GeForce FX 5600
    In benchmark mode zegt'ie Shader not supported...

    mijn kaart is toch een DirectX 9 kaart ?
    Klopt, maar jouw kaart maakt geen gebruik van Shader Model 2.0, maar NVidia's eigen interpretatie daarvan.. (ik dacht iets met 16 bits ipv 24 bits berekeningen en er was nog iets anders).
    niet helemaal...de FX serie zet alles om naar 32 bit ipv van 24 bit (de laatste is de voorgeschreven precisie van DX9). Zaken die een programmeur bedoelt heeft als 16 bit krijgen hierdoor een enorme prestatieverlies. ATi zet alles om naar 24 bit; dit verklaart waarom de R3xx serie zoveel beter presteert dan de FX serie van Nvidia in DX9 benchmarks.
    Geinig programma, alleen bij gebrek aan vergelijk weet ik nog niet veel.
    Bij Driverheaven.net gebruiken ze bij hun videokaartreviews vaak shadermark, dus daar kan je het mee vergelijken.
    Zulke programma's zijn ook uitstekend om te testen hoever jeje kaartkan overclocken.
    Je kan dit programma gewoon runnen naast je overclock tool. Terwijl ie dus aant het 'shadermarken' is clock jij je kaart over. Telkens in stapjes van 1 of 2 mhz. Je krijgt vanzelf een keer stippen of artifacts te zien. Dit werkt veel beter dan bijv atitool, die mijn kaart veels te ver overclockte, terwijl het in shadermark al bulkte van de stippen.

    Maar waarom werkt deze test nou niet op een 5600? Dat ie het nou anders interpreteerd en daarom trager is zou toch niet mogen uitmaken?
    Dit staat op een gegeven moment op de website:
    NVIDIA: Please use the latest WHQL 66.31 Driver from Station-Drivers, the 61.77 won't work!!!
    -edit-

    De Radeon-eigenaren moeten minimaal Catalyst 4.9 geinstalleerd hebben. Er zitten dan wel wat fouten in de Shadow Mapping (shader 20) and Bump Mapping (shader 19). Deze worden gefixed in latere Catalyst-versies. Of misschien is et al gefixed met Catalyst 4.10.

    En je moet DirectX9.0C geinstalleerd hebben.
    Misschien tijd om een topic'je te openen op GoT dan? ik zal vast preventief dit ding niet downloaden (9600SE)

    Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



    Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

    © 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True