Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Software-update: Microsoft Visual Studio 2017 15.9.10

Microsoft Visual Studio logo (80 pix)Microsoft heeft versie 15.9.10 van Visual Studio 2017 uitgebracht. Deze populaire programmeerontwikkelomgeving beschikt over handige opties om het programmeren in onder andere Visual C++, Visual Basic, C#, F#, Python en R makkelijker te maken. De hele waslijst veranderingen van de 2017-uitgave kun je nalezen in de bijbehorende releasenotes. De wijzigingen van deze uitgave zien er als volgt uit:

Issues Fixed in 15.9.10

These are the customer-reported issues addressed in 15.9.10:
  • We have fixed an issue with debugging using Docker when a web proxy is configured.
  • In debugging using Docker, you will now experience improved error handling for failures related to drive sharing configuration (for example, expired credentials).
Versienummer 15.9.10
Releasestatus Final
Besturingssystemen Windows 7, Windows Server 2012, Windows 8, Windows 10, Windows Server 2016
Website Microsoft
Download https://www.visualstudio.com/downloads/
Licentietype Freeware/Betaald

Reacties (24)

Wijzig sortering
Sowieso komen er heel vaak patches uit. Ik verlang af en toe naar de 1x-in-de-zoveel-tijd-SP. Dat maakte het uniform houden van VS versie op diverse systemen makkelijker. Sowieso is het bijwerken van een offline install (zie url) tijd vretend (kan zo een halve middag duren). Al kan ik de voordelen van vaak/snel patches releasen ook wel zien. Op zich is VS2017 best stabiel (niet slechter dan voorgaande VS versies).
Sowieso is het bijwerken van een offline install (zie url) tijd vretend (kan zo een halve middag duren).
Is dat niet te automatiseren?
Tuurlijk, maar waarom moet het zo lang duren? Visual Studio is een mastodont in omvang (en mogelijkheden), maar de online update (vanuit visual studio) gaat veel sneller (duurt maar een paar minuten). Vanwaar dat grote verschil? Volgens mij wordt bij de offline setup veel en veel te veel gedownload, dingen die ik niet nodig heb, maar ook niet veel controle over heb om uit te sluiten.

Uit oogpunt van efficient bandbreedte gebruik - voor wie daar zich nog over bekreund - is ieder individueel downloaden en installeren niet echt handig. En als elke developer het zelf doet, is het een kwestie van tijd dat iedereen een (licht) afwijkende versie heeft. Dat kan hele rare dingen opleveren. Ook Visual Studio bevat bugs, net zoals (nagenoeg) elk product (van enige omvang) dat door een ontwikkelaar met visual studio ontwikkeld wordt.
Bij een offline install kan je parameters mee geven met daarin welke packages, workloads en/of talen je wilt hebben. Docs: https://docs.microsoft.co...tomize-the-network-layout

De volledige versie is inderdaad een monster om binnen te harken. Maar dat gaat voor mijn gevoel met de UI installer niet sneller.
Is beperkt tot 1 taal (en-US). De lijst componenten zou idd beperkt kunnen worden. Al is het vinden van de juiste componentnamen ook nog een klus(je). Bedankt voor de tip.
Het updaten van een offline install is niet zo erg toch? Layout update lekker op de achtergrond laten pruttelen en de uitrol, indien nodig, wordt automatisch opgepakt door DSC.
Zie mijn reactie @Olaf van der Spek hierboven.
Een week voor de release van VS 2019, die 2 april uitkomt ;)
En dat is erg omdat? Grote kans dat de 2017 versie naast de 2019 versie geupdate blijft voorlopig.

Niet iedereen kan zomaar op dag 1 van versies wisselen, vooral bij enterprises zit het regelmatig diep in de werklaptops gebakken.
Ik zeg toch nergens dat het erg is? 8)7
Ik attendeer men er alleen maar op dat 2019 volgende week uitkomt.

Zelf zit ik nog op 15.9.2 en op kantoor zelfs nog op 2015. Maar ik kijk wel uit naar de 2019 release, en ik vind het voor mezelf dan ook niet de moeite waard om nu nog te updaten. :)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 27 maart 2019 09:11]

en op kantoor zelfs nog op 2015.
Waarom dat?
Ja daar kan ik dus ook niet bij. We gingen van 2012 naar 2015 toen 2017 al uit was, maar 2017 is binary compatible met 2015 dus er is geen enkele reden om niet te updaten. Alle devkit integratie werkte namelijk ook al gewoon met 2017.

Maar goed, lokaal run ik wel 2017.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 27 maart 2019 11:12]

Ik gebruik overal 2017 voor, maar 2015 staat nog op mijn systeem omdat dat de enige is waarin Firebird goed samenwerkt met het EntityFramework 8)7

Verder werkte alles inderdaad gewoon prima. Binnenkort verwacht ik ook hetzelfde van 2019.
Dat lijkt me toch een onderdeel van je project, en niet van de IDE, of gebruik je de EF power tools oid?
Het enige wat niet lukt is het model updaten.
Er is geen DDEXProvider voor 2017 beschikbaar. Er is wel een handmatige workaround.. maar dat zag er erg omslachtig uit; dan gebruik ik wel 2015 die toch al op mijn systeem staat :+ .
Ok, maar je kan toch je database beheren via een andere tool (ik kan dbeaver aanbevelen). Dan ben je niet afhankelijk van die legacy DDEXProvider, en je project maakt toch al gebruik van de firebird client packages (neem ik aan). Misschien het overwegen waard zodat je straks naar 2019 over kan stappen.
Het gaat niet om het beheren van de database zelf, maar om het automatisch updaten van het entity model naar de laatste stand van de database.

Ik ken de DBeaver niet, ziet er wel mooi uit! Gebruik zelf FlameRobin momenteel, maar die is erg beperkt.
In elk geval nog een nuttige tip gegeven. :)

Ik dacht altijd dat ef migrations door je project werden uitgevoerd, maar dat is misschien alleen als je automatic migrations aan hebt staan.
Wij hebben problemen met het builden van projecten die een bepaald type sub projecten hebben in VS 2017 die zich niet voordoen in VS 2015 dankzij verschillen in de meegeleverde MSBuild versie.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 27 maart 2019 11:42]

Behalve geld, wellicht. Ik neem aan dat er niet met gratis versies gewerkt wordt.
> Ik neem aan dat er niet met gratis versies gewerkt wordt.

Als 2017 al beschikbaar was hadden ze gelijk 2017 kunnen kopen natuurlijk. En met abonnementen maakt het geloof ik helemaal niet uit.
Een net nieuwe versie zal op dat moment wel een stuk duurder geweest zijn dan de inmiddels 2 jaar oude versie. Tel uit je winst.
Dat is in dit geval geen issue, er komt een VS licentie (elke versie) bij elke Xbox devkit.
Waar ik werk ontwikkelen we op speciale AZURE machines, deze laat ik vaak aan het einde van de dag gewoon aan staan als er een patch is. Als ik dan 's ochtend terug op het werk ben dan is Visual Studio weer helemaal geupdate. Zo omzeil ik het probleem dat het soms lang duurt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True