Achmeon schrijft dat er op de site van OpenOffice de eerste nederlandstalige versie is te downloaden van deze open-source Office suite. De nederlandstalige loopt helaas iets achter op zijn engelse broertje welke ondertussen al bij versie 1.0.1 is aangekomen.
Versie 1.0 Nederlands is op dit moment in twee smaken verkrijgbaar: Windows en Linux.
Software-update: OpenOffice 1.0 Nederlands
| Versienummer | 1.0 |
| Besturingssystemen | Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Linux, Windows XP, Linux x86 |
| Website | OpenOffice.Org |
| Download | http://borft.student.utwente.nl/openoffice/1.0.0/localised/OOo_1.0.0_Win32Intel_install_nl.zip |
Reacties (28)
zal hem gelijk erop zetten, keb nu de engelse. Vind het een echt goed alternatief voor ms office.
De Engelstalige versie van OpenOffice 1.0.1 is uitgekomen.
Let op, de Nederlandse versie heeft versienummer 1.0.0, terwijl de Engelse versie al bij 1.0.1 is!
Bij mij is de ZIP gebroken.... Winrar 3.0, winzip 8.1 willen hem niet unpacken. Ook na een hernieuwde download niet...
Iemand ideeen?
Iemand ideeen?
Opnieuw downloaden na het legen van de cache.
[edit]
kan je ook alleen de nederlandse spellchecker en voor de rest de engelse versie gebruiken?
Ja, dat kan ook, je kunt de Nederlandse en Engelse versie ook mixen.
Ik had engelse versie 1.0 gedownt toen die uit was (dus al tijd terug) met de nederlandse vertaling zip file
Werkte perfect hoor..
Nu weer trouwens.
Nu weer trouwens.
Heb je nu dan 1.0.0 of 1.0.1
Hmm, hier klopt dus iets niet. OpenOffice 1.0 NL is dus al een paar maand uit, een week, hooguit twee na de release van OpenOffice 1.0 US versie.
De meukpost zou dus eigenlijk melding moeten maken van 1.0.1, aangezien die dus vandaag verschenen is.
De meukpost zou dus eigenlijk melding moeten maken van 1.0.1, aangezien die dus vandaag verschenen is.
Inderdaad, OpenOffice 1.0 NL is binnen een week uitgekomen na de release van de engelse OpenOffice 1.0. Maar 1.0.1 kan ik eerlijk gezegd nog steeds nergens vinden..., tenminste niet op de "officiele" Nederlandse mirrors: http://lang.openoffice.org/nl/about-downloads.html. OpenOffice 1.0.1 (engels) is overigens ook al weer meer dan een week uit, en werkt een stuk beter onder Linux wat betreft anti-aliassing.
Ja, volgens mij zijn de nieuwste versies van OpenOffice:
1.0.1 Engels
1.0.0 Nederlands
1.0.1 Engels
1.0.0 Nederlands
beetje laat hier.. kan me vaag herinneren (en mijn D:\Downloads\office\OOo_1.0.0_Win32Intel_install_nl\install zegt toch echt 8-mei-2002 11:41uur) dat dit ding er al wat langer is
of is er veel verschil?
of is er veel verschil?
Nee, precies hetzelfde. Het is ook maar 1.0.0 en niet 1.0.1 zoals de Engelse versie (zie boven).
De 1.0 versie Nederlands was nog niet gepost, dus hier geldt het motto beter laat dan nooit. En zoals op de site wordt weergegeven bevat 1.0.1 slechts wat bugfixes.Announcement: About OpenOffice.org 1.0.1
OpenOffice.org 1.0.1 fixes some bugs. There are no substantial feature enhancements. If you have not had problems using OpenOffice.org 1.0 or if your problems are not mentioned as fixed in the Release Notes, there is no need to upgrade from 1.0 to 1.0.1. A "What's New" page touches on some of the fixes in 1.0.1.
Nieuwe features verwacht je ook bij een nummer als 1.1 of zelfs 2.0...En zoals op de site wordt weergegeven bevat 1.0.1 slechts wat bugfixes.
Ja, van 1.0.0 naar 1.0.1 zijn voornamelijk bugfixes, van 1.0 naar 1.1 zijn enkele nieuwigheden en van 1 naar 2 zijn enorme veranderingen (verbeteringen?
).
Goh, je meent het. Dat is toch precies wat ik post!
En dat was helemaal in reactie op al het bovenstaande, waarin gezegd wordt dat 1.0 al lang uit was en dat 1.0.1 Engels de laatste nieuwe is. Dat was dus ook wel door iedereen begrepen. Maar ik probeerde even aan te geven dat er weinig tot geen verschil tussen de 1.0 en 1.0.1 zit. Bovendien was die 1.0 Nederlands nog niet gepost.
En dat was helemaal in reactie op al het bovenstaande, waarin gezegd wordt dat 1.0 al lang uit was en dat 1.0.1 Engels de laatste nieuwe is. Dat was dus ook wel door iedereen begrepen. Maar ik probeerde even aan te geven dat er weinig tot geen verschil tussen de 1.0 en 1.0.1 zit. Bovendien was die 1.0 Nederlands nog niet gepost.
OK, deze 1.0.0 NL post is gewoon laat en die discussie over versienummers is een beetje
uit de hand gelopen en in herhaling gevallen. 
zijn dus (zo goed als alleen maar) bugfixes.Weinig tot geen verschil (tussen 1.0.0 en 1.0.1)
Gaaf!!! 
Hier zit ik al een hele tijd op te wachten
Gaat alleen T*ring langzaam, maarja..... wat wil je als heelveel mensen em downloaden is nou op 20% en het komt er wel
Hier zit ik al een hele tijd op te wachten
Gaat alleen T*ring langzaam, maarja..... wat wil je als heelveel mensen em downloaden is nou op 20% en het komt er wel
Gebruik dan een van de mirrors (zie onder).
ik gebruik de nederlandse al een maand... is dit oud nieuws of loop ik voor
Dit is oud nieuws, maar dat stond ook al twee posts hoger, dus dit is een dubbelpost...
beetje laat hier.. kan me vaag herinneren (en mijn OOo_1.0.0_Win32Intel_install_nl\install zegt toch echt 8-mei-2002 11:41 uur.
ik wil hem instaleren maar krijg een melding
setup.exe - unable to locate component
this aplication had failed to startt because set641mi.dll was not found. Re-installing the application may fix the problem
waar vind in die dll file en waar moet ik hem plaatsen in windows?
setup.exe - unable to locate component
this aplication had failed to startt because set641mi.dll was not found. Re-installing the application may fix the problem
waar vind in die dll file en waar moet ik hem plaatsen in windows?
Vaag, probleem. Ik heb set641mi.dll helemaal niet, weet je zeker dat je de goeie hebt gedownload?
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.
/u/5272/thaiflag.png?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/27034/worm.jpg?f=community)