Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: Men of War

Men of War heeft een update naar versie 1.1.1.3 gekregen. De patch is vanaf deze pagina voor de verschillende uitvoeringen van Men of War te downloaden. Versie 1.1.1.3 voert bugfixes en verbeteringen door voor de gameplay, de multiplayer en de graphics. Verder bevat de update twee nieuwe units en twee nieuwe multiplayermappen. Hieronder staan de release notes van Men of War 1.1.1.3. Het volledige overzicht van alle fixes en vernieuwing kan in dit document worden gevonden:

Official patch (version 1.11.3) available

Men of War patch (version 1.11.3) fixes several gameplay, multiplayer, graphical issues and adds two new units and maps to the multiplayer mode. Please check our download section for update.

Men of War

Lees meer over

Versienummer:1.1.1.3
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows XP, Windows Vista
Website:Men of War
Download:http://www.menofwargame.com/updates.phtml
Bestandsgroottes:80,60MB t/m 120,00MB
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

@SirNoBax

Ken idd het gehele spel niet. Welke voordelen heeft het spel nog meer als het om de "grote" broers gaat?
Het realisme is ongeevenaard. Mede door de physics (ECHT alles kan kapot, en realistisch ook, dus absoluut geen hitpoints voor gebouwen o.i.d. maar gewoon zoals het in het echte leven ook is) maar ook door de gedetailleerde uitwerking van munitie en pantser. Elk wapen heeft een penetration waarde, elk voorwerp en voertuig een bepaald gewicht en 'bepansering' en zo word alles zeer accuraat, als een waar schouwspel, aan de speler vertoond. Dit zorgt uiteraard ook voor tactische voordelen aangezien je als speler meer kan zien dan de vijand, en alles en iedereen met een druk op de END-toets in realtime kan overnemen. Rijdt er bijvoorbeeld een tank achter een paar zwakke huisjes, laadt je je eigen tank met armor-piercing munitie en schiet je dwars door de gebouwen heen, met slechts een fraktie 'penetration' verlies. Met een beetje geluk schiet je zijn koepel kapot, of eventueel, als de kogel afkets door de gebouwen, raak je zijn rupsbanden en zal het voertuig zich eerst moeten repareren, en dan niet zoals in andere spellen dat hij zich langzaam healed (tanks hebben geen hit-points, enkel penetration-resistance) maar er moet werkelijk iemand uitstappen om de rupsband te repareren en er opnieuw op te leggen. (deze is dus ook te doden, waarna eventueel de volgende bemanning zijn taak overneemt, wat net zo lang door kan gaan tot er niemand meer is en neem je, uiteraard, snel zijn voertuig over)
Zit er toevallig een sniper in een gebouw waarbij je jezelf bevind, blaas je gewoon de onderstuenende muren eruit met een anti-tank granaat.
Last van een tank, maar geen explosieven meer? Een Molotov cocktail op de motor zal de uitkomst bieden.

Zo zijn er bijna eindeloze details die je in je eigen voordeel kan gebruiken.

Hilarisch was ook in de voorganger, Faces of War dat lichte kogels (geweervuur, MG, SMG) werkelijk afketsten op metalen objecten, wat voor heel melige situaties kon zorgen. Rij bijvoorbeeld spontaan, door een gebouw heen, met een zwaar pantservoertuig voor een zwaar MG wat je kamaraden onder vuur aan het nemen is, dikke kans dat dat ze zichzelf naar de euwige jachvelden helpen :D ), dat is er in deze uitgehaald helaas. Maar dat kan vanwege de systeemeisen komen. De zware munitie ketst echter nog steeds af, wat voor prachtige taferelen zorgde.

In het origineel, Soldiers, heb ik ook eens mijn beide russische light tanks, die op 10-15 meter afstand schuin naast elkaar reden, door een enkel AP-schot van een duitse Tiger zien exploderen. De kogel doorboorde de eerste tank van zijn linkerkant waarna, lichtelijk uit zijn baan, ook nummer 2 kritiek wist te raken waardoor ook explodeerde.
Je lach je eigen kapot uiteraard als je zoiets meemaakt, maar tegelijkertijd pink je een traantje weg :') . (aangezien je ineens 8 man kwijt ben)

Andere noemenswaardigheden die je nergens anders in deze vorm terug ziet: lucifers gebruiken om een bosbrand te creeren (jaaa, ook realistische vuur physics in dit spel), je vijand neerslaan waarna hij enkele seconden bewusteloos op de grond lig, net lang genoeg om zijn wapen af te pakken en hem genadeloos af te maken. Vlammenwerpers i.c.m. de eerder genoemde vuur physics, stealth, Flakvierlings _/-\o_ , simpelweg, te veel om op te noemen.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 5 mei 2009 21:37]

En natuurlijk het ongenadige artilerie vuur wat voor heerlijke frustratie van je vijand kan zorgen _/-\o_
Duidelijk een spel wat vreselijk understated is en maar weinig in de media terugkomt, helaas, want de gameplay is briljant.
In het heetst van de strijd individuele commando's met keyboard en muis overnemen om daarna met alles wat in je inventory zit de vijand mee te bestoken, waarna je nog snel in een leeg voertuig klim om weg te crossen (of nog meer schade toe te dienen in geval van een tank :D ) is iets wat, op deze schaal, alleen in deze serie mogelijk is.
Gelukkig is dit al het derde spel van de reeks (Soldiers:Heroes of WW2 en Faces of War waren zijn voorgangers) waaruit ik (hopelijk) uit kan maken dat het toch genoeg aandacht trekt om ook van dit heerlijke spel weer een prachtig vervolg te maken.
Zeker de intensiteit en chaos van de combat in Co-up is niet te evenaren in enig ander RTS (imo), vooral dit derde deel heeft enkele missies die enkel als episch te beschrijven zijn en nog lang in mijn geheugen gegrifd zal staan. O+

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 5 mei 2009 19:31]

Alleen de voice-overs komen op sommige punten eehmm.. een beetje te kort :X
Ik geloof eerlijk gezegd dat dat er bij hoord, vooral het origineel kon er wat van. :P Je waant je af en toe in een aflevering van Allo Allo.
"Ze Germenz dont know what hit them."
En dat moesten Russen voorstellen. 8)7

Gelukkig doet het niets af van de inleving die gecreerd word zodra je werkelijk een stad voor je ogen in puin zie veranderen door aanstormende tanks, MG vuur, mortieren en artillerie met al het prachtige lawaai wat daar bij hoord. _/-\o_
Alle andere WW2 RTS'en (CoW) zijn er niets bij.
Hehe, de demo wel eens gespeeld? Die stemmen waren echt geweldig! :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True