Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties
Bron: Bethesda Softworks, submitter: Moolie

Fallout 3 logo (45 pix)Bethesda Software heeft een patch uitgebracht voor de populaire action role-playing game Fallout 3. De patch, die versienummer 1.1.0.35 meegekregen heeft, is beschikbaar voor Windows, PlayStation 3 en Xbox 360. Windows-gebruikers kunnen de update via deze pagina downloaden, PlayStation- en Xbox-gebruikers die hun console aan het internet hebben hangen, krijgen vanzelf een updatenotificatie te zien. Hieronder is te vinden wat er allemaal in deze release veranderd is:

New Features
  • Trophy support. (Playstation 3)
Bug Fixes
  • Friends notification no longer causes the game to pause. (Playstation 3)
  • Fixed occasional crashes during loading and waiting.
  • Friendly or neutral NPC health bars, when taking damage, no longer flicker repeatedly.
  • Fixed issue where certain NPCs would occasionally disappear from the game.
  • Fixed issue where dead NPCs would occasionally come back to life.
  • Fixed rendering issue with the Gatling Laser gun's tracers.
  • Fixed issue where the haircut menu would occasionally not appear properly.
  • Added ability to remap your VATS and pip boy buttons.
  • Fixed rare load/save issues that would cause NPCs to behave incorrectly.
  • Fixed issue where quest objectives would occasionally not update properly due to talking activators, intercoms and conversations.
  • Using Radaway from the Pip-Boy's Status Menu repeatedly no longer crashes the game.
  • Player no longer gets stuck in level up menu if their skills are maxed out.
  • Fixed issue where multiple followers would occasionally not load into an interior.
  • Fixed rare issue with getting stuck in VATS mode.
  • Fixed rare crash with fighting NPCs with corrupted data.
  • In game radios will now play properly if player was listening to the radio in the Pip-Boy first. (Playstation 3)
  • Fixed rare crashes while loading and saving games.
  • Fixed rare issue where player would fall through the floor while in VATS.
  • Fixed occasional crash after scoring a critical hit in the head with a Railway Rifle.
  • Prevent NPCs from inadvertently dying from falling.
  • Fixed occasional issue where the controller would stop working properly.
  • Fixed crashes related to repeatedly equipping and dropping clothing and armor into the world.
Quest Fixes
  • Fixed several instances where quest item stayed in inventory permanently after completing quests.
  • Fixed an issue where the distress message would occasionally not play in Trouble on the Homefront.
  • In The Waters of Life quest, the Citadel gate will open properly if the player fast travels away after exiting the Taft Tunnels but before reaching the Citadel gate with Doctor Li.
  • For the Big Trouble in Big Town quest, the broken protectrons in Big Town become active at the proper time.
  • In The American Dream quest, fixed specific issue which prevented the player from accessing their belongings in the locker by the door if they left the room first.
  • Fixed infinite caps exploit in Strictly Business quest.
  • Fixed rare instance where Dad would have no valid dialogue during The Waters of Life quest.
  • Prevent issue during the Finding the Garden of Eden quest where player would fade to black, instead of traveling to Raven Rock, while in combat with a follower.
  • Fixed several XP speech exploits with certain NPCs.
  • Fixed XP exploit with a robot in Fort Bannister.
  • Fixed issue where player's controls can become locked permanently during The American Dream.

Fallout 3 screenshot (481 pix)

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

Hoe bevalt deze game? Het is van dezelfde bouwers al oblivian begreep ik (was wel leuk, maar vond deze relatief saai qua gameplay)
Hoe houdt deze zich stand?
Je moet er van houden, sommigen omschrijven het als Oblivion with guns, ik vind dat je met zo'n uitspraak niet genoeg credits geeft aan Fallout 3.

In het begin moet je echt voorzichtig zijn, je kunt een wezen tegen komen dat gewoon een ontzettend uitdagende tegenstander is op lagere levels. (Op sommige plaatsen kun je zelfs op level 1 al de sterkste opponents tegenkomen, en een gevecht daarmee overleef je gewoon niet).

Zodra je wat sterker wordt en betere wapens/armor en een goede hoeveelheid ammo tot je beschikking hebt wordt het spel wat makkelijker en zijn de tegenstanders minder uitdagend.

Het grootste nadeel aan Oblivion vond ik dat je je nooit echt 'machtig' gaat spoelen in het spel, omdat alle opponents met je mee levellen blijft elk wezen op elk level ongeveer dezelfde uitdaging. In Fallout 3 is dit gelukkig niet.

Nadelen aan Fallout 3 vind ik:
Qua interface een achteruitgang op Oblivion. Voorbeelden hiervan zijn:
De PIP-Boy welke verdiepingen in gebouwen bovenop elkaar tekent, wat echt onhandig is soms.

Tijdens het handelen of traden heb je 1 lange lijst met je inventory, in Oblivion stond alles netjes gegroepeerd in Armor, Weapons, Alchemy items etc.

Qua stabiliteit een achteruitgang op Oblivion: Dit is wellicht subjectief, ik ben pas met Oblivion begonnen toen er al een aantal patches uit waren gekomen, en ben meteen vanaf het begin met Fallout 3 begonnen.
Druk eens als je handelt of in je pip-boy bij je inventory kijkt bovenin op het linker of rechterpijltje naast ''items''. En jawel, alles netjes gegroepeerd! :>
Het lijkt me dat je dat beter kan gaan vragen c.q. lezen in het Fallout topic, maar ik kan je wel zeggen dat ik het geweldig vind :)
Daar sluit ik mij bij aan, ik vond het spel geweldig, zowel qua gameplay als verhaal. dit was voor mij één van de games waar het verhaal ervoor zorgde dat je door wilde spelen, zoals een spannend boek. Baal echt enorm dat ik het spel uitgespeeld heb en nog niet de hele map heb gezien, het einde vond ik minder en erg plotseling.

Als ik fallout 3 een cijfer mag geven krijgt hij een dikke 9 en een half. Ben nu met GTA4 bezig maar de verhaal lijn en sfeer van fallout vond ik beter.
Ikzelf be nu 2 dagen aan fallout 3 bezig en heb een ongelooflijk goed gevoel bij de game. Eerst is het wel ff schrikken, de wereld waar je inloopt is echt kapot gebombardeerd en het is aanpassen. Maar eens je de adaptatie van deze hebt gemaakt is het ongelooflijk goed. De quests zijn tof en goed uitgebalanceerd tot nu toe.

Enig minputje "misschien" is dat wanneer je alles moet gaan zoeken of geen gebruik maakt van de snel verplaats functie je altijd hopen raiders tegenkomt. (Maar ik ben er nog niet uit of dit zoals in "Farcry 2 enerverend is op de lange duur)
Het voordeel van de raiders is wel dat wanneer je een beetje fatsoenlijk level hebt, zonder veel moeite wat extra ammo/caps/guns en meds kunt scoren. Mocht je de tijd willen nemen om hun kamp te onderzoeken. Je kunt ze ook afknallen voor de xp en doorrennen, dan ben je niet echt lang bezig. Verder vind je ze niet vaak in the middle of nowhere, maar eerder nabij gebouwen die je kunt ontwijken.
De games zijn ook wel iets ingewikkelder geworden dan arkanoid, lemmigs, prince of persia en tetris lookalikes. Opzich goed dat ze nog met deze fixes komen, sommige hebben het hard nodig en daar gebeurd niets mee.
en toch zijn de dev-tools VEEL beter geworden waardoor het opsporen van bugs veel gemakkelijker is geworden
nu noem jij wel tetris en dergelijke, maar midden de jaren 90 warens de games toch niet meer zo eenvoudige en waren er niet of nauwelijks patches nodig
er werd gewoon beter getest!
de games zijn nu complexer, maar men rekent er ook op dat "we kunnen het toch nog fixen"
Vooral de sfeer die wordt neergezet vind ik erg goed. Als het begint te schemeren en je kijkt uit over de verwoeste vlakte met hier en daar een verkoolde boom, ziet dat er ook echt heel triest uit :)

In het begin is het erg voorzichtig aan doen, je moet even door de eeuwige dialogen heen bijten, maar daarna wordt het geweldig! Heb 'm inmiddels uitgespeeld, maar uiteraard als de ultieme goodguy ;)

Ergens in maart schijnt er een expansion uit te komen waardoor je naar lvl 30 kan (nu is 20 de max)... dan nog eens spelen, maar deze keer als dief. Alle skillpoints in sneak en pickpocket :)
War never ends, War never changes :9
Mee eens dat het een super game is. Je bent alleen wel erg snel op level 20, en dan rammel je bijzonder snel door de ventjes heen. Ook kun je bijna alle wapens dragen (plus oneindig veel ammo!).

Ikzelf heb met een console commando mijn level terug gezet op 5, en ging daarna verder spelen. Dan krijg je wel nieuwe skill points e.d., maar heb je nog steeds iets om naar toe te werken :)
Trophy support. (Playstation 3)

volgens mij was dit er toch echt al? Of is deze update al tijden beschikbaar, want dan heb ik hem zeker eind vorig jaar al geinstalleerd. Heb namelijk gister deze game nog gespeeld en kreeg toen geen melding dat er een update was.
Ja dat kan ik bevestigen, ik heb al trophies op de ps3 versie sinds 2-3 maanden geleden...
Klopt, jammer dat er geen release date bijstaat..
Fallout 3 patch version 1.1.0.35 was released on 15 December 2008 for the PlayStation 3 and on 13 January 2009 for the Xbox 360 and PC.
Volgens mij bedoel je te zeggen:
Wat is er met de tijd gebeurd dat men geen bugfixes uitbracht voor games?
Het lijkt me heel stug (lees: onmogelijk) dat games vroeger bugvrij waren. :)
Ik heb wel eens een game gehad (Interstate '76) waarbij er een bug in de storyline zat waardoor ik het spel simpelweg niet meer verder kon spelen. Dat was onderhand bijna 10 jaar geleden toen internet nog niet zo populair was als nu.
Toevallig vond ik op internet toen een patch. Maar ik vrees dat er zat mensen zijn geweest die daar ophielden met het spel te spelen :D.
Die heeft nooit bestaan. Er was wel een tijd dat er voor games geen bugfixes uitkwamen, of moeilijk aan te komen waren. (voornamelijk voor console games).
Tja was te verwachten natuurlijk heh? Vroeger zat er 1 persoon zelf wat in elkaar te knutselen, en tegenwoordig werken er complete teams jarenlang aan 1 spel. De kans is natuurlijk vele malen groter dat er dan fouten in zitten.

Tuurlijk zijn er ook developers die het gewoon vertikken om een spel te testen op bugs en het gewoon uitbrengen... (Gothic 3 + exp bijv....)
Tja was te verwachten natuurlijk heh? Vroeger zat er 1 persoon zelf wat in elkaar te knutselen, en tegenwoordig werken er complete teams jarenlang aan 1 spel. De kans is natuurlijk vele malen groter dat er dan fouten in zitten.

Tuurlijk zijn er ook developers die het gewoon vertikken om een spel te testen op bugs en het gewoon uitbrengen... (Gothic 3 + exp bijv....)
Ik denk dat het eerder andersom is. Wanneer 1 persoon aan een spel werkt is diegene dan blij wanneer het klaar is en heeft vaak dan geen zin meer om ook nog eens te testen. Uitzonderingen daargelaten. Wanneer je met een compleet team aan een spel werkt kun je de rollen verdelen en is er meer tijd om ook nog eens te testen. Ook zijn er hier uitzonderingen, zoals EA dat altijd maar zijn spellen snel klaar wilt hebben met als resultaat een game vol met bugs.
Maar developers als Blizzard en toch ook wel Bethesda bewijzen dat ze wel degelijk tijd in een spel steken en de bugs minimaal proberen te houden.
100% bugvrij zal wel niet lukken. Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Ten tijde van de C64 moest je nog wel eens zelf een paar regels code veranderen, die dan verspreid werden via gamebladen e.d.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True