Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties
Bron: SourceForge

DC++ logo (75 pix) Vandaag is er met versienummer 0.707 een nieuwe ontwikkelversie van het p2p-programma DC++ uitgekomen. DC++ is een van de vele programma's die beschikbaar zijn om bestanden via het Direct Connect-netwerk uit te wisselen. De twee plussen in zijn naam dankt dit programma aan het feit dat het in C++ geschreven is. Het pakket wordt ontwikkeld door Jacek Sieka en is een opensourcevariant van de originele NeoModus Direct Connect-client. In deze release zijn er een groot aantal bugfixes doorgevoerd en zijn de meeste vertalingen bijgewerkt. Hieronder is het volledige changelog van deze release te vinden:

Changes:
  • Fixed crash when pressing F1 twice
  • [L#203213] Search results with same tth are grouped
  • [L#209419] Keep nick when user goes offline
  • [L#208615] Fix finished frames being spammed by segments (thanks poy)
  • Fixed a potential loss of connection with compressed transfers
  • Fixed crash on shell menu when browsing own file list (poy)
  • Help updates (emtee, poy, bsod, pseudonym)
  • [L#217878] Use system messages for file errors on nix (thanks individ)
  • [L#185549] Fix connection hang on local hub connection
  • [L#226188] Fix small chunks uploaded without slot (thanks pseudonym)
  • [L#228059] Fix UI not updating after "Find" in a file list window yields no result (poy)
  • Fixed invisible menu items in large owner-drawn menus (poy)
  • [L#230972] Copy any field of hubframe userlist to clipboard (cologic)
  • Prevent transfer tabs from being closed (poy)
  • [dwt] Improved richedit support (thanks cologic)
  • [L#228285] No "beep" sound when starting a search with the enter key (poy)
  • Upgraded to OpenSSL 0.9.8h (poy)
  • [L#237396] Fix crash when segmented downloads are switched off (thanks bigmuscle)
  • [L#238333] Fix a possible remote crash on partial file list requests (thanks crise)
  • [L#238522] Make translations work with wide path names (poy)
  • Extra mouse buttons can be used to switch between tabs (poy)
  • Fixed Alt+key combinations in the file list window (poy)
  • Added a drop-down menu next to the toolbar icon for favorite hubs (poy)
  • [L#237682] Fix bug that would make DC++ not return correct search results
  • Fixed directories not being returned when searching for directories only
  • Fix wrong default settings in some cases (poy)
  • Fixed favorite hubs & ADLSearch windows scrolled down when opened (emtee)
  • Fix removal of multiple favorite users at the same time (poy)
  • Double-click on status bars to open corresponding log files (poy)
  • The number of filtered items shown in public hubs (emtee)
  • [L#225592] Fix file corruption when partially downloaded file is corrupted (part emtee)
  • [L#239793] Automagically retry if coral fails (thanks emtee)
  • Updated Icelandic, Greek, Polish, Turkish, German, Finnish, Chinese, Slovak, Arabic, Norwegian, Dutch, Ukranian, Czech, Spanish, Estonian, Brazilian, Hungarian, French, UK English, Romanian, Hebrew, Swedish, Russian, Portuguese and Slovenian translations (thanks to the respective translators)
  • [L#228271] Right-click selects user in waiting users
  • [L#235852] Add 1000 mbit upload speed
[break]
DC++ screenshot (410 pix)
Versienummer:0.707
Releasestatus:Unstable
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista
Website:SourceForge
Download:http://downloads.sourceforge.net/dcplusplus/DCPlusPlus-0.707.exe?modtime=1214139390&big_mirror=0
Bestandsgrootte:3,00MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Beetje rare naamgeving...

0.706 is volgens de details een "final", 0.707 een "unstable" en 0.705 een "beta".

Iemand die dit begrijpt?

[Reactie gewijzigd door grizzlybeer op 22 juni 2008 19:39]

Welkom in de wereld van linuxfreaks denk ik.
Opensource software heeft nogal de neiging om in versie 0.nogwat te blijven hangen.
DC++ is anders 100% Windows software hoor... (helaas)
DC++ is behoorlijk veranderd, tegenwoordig word er gecompiled met Eclipse niet meer met VS2005. WTL is er uit. en dc++ draait prima op WINE.

En niemand zou iets van de versioning kunnen begrijpen want Arnetheduck bepaald hoeveel deze omhoog gaat. Tevens kan na verloop van tijd een versie Stable verklaard worden.

Tevens missen de notes in bovenstaande post, niet onbelangrijk om te weten dat er
vulneriblity fix is geweest op 0.706.

Link naar blogpost http://dcpp.wordpress.com/2008/06/22/when-stable-become-really-stable/

[Reactie gewijzigd door citegrene op 24 juni 2008 00:21]

Gelukkig is er wel Linux variant: linkje
Dat ligt dan aan de keuze van Tweakers (en niet aan linux/open source)

Volgens de DC++ pagina op SourceForge:

Stable: 0.699, 0.705, 0.706
Unstable: 0.707

[Reactie gewijzigd door MediQ op 22 juni 2008 20:52]

Oneven getallen zijn vaak NIET stable, maar zo aan mark_mastermind z'n post te zien gaat dat in dit geval niet op

[Reactie gewijzigd door Xan|IA2 op 23 juni 2008 09:22]

Even nummers zijn altijd de stabiele versies,
Oneven nummers: alpha, beta, tryout, unstable en develop versies.
-
Dat deed men vroeger altijd al in de Linux / Unix wereld, een soort logica. Best wel handig! ;)
Blijft de community nog steeds hangen op 0.699 of is deze weer wel sneller? Nog beter, wanneer switched iedereen naar oDC? Zijn we van dat hashen af :)
Dat hashen heeft een reden hoor.
Vertel op dan...
http://en.wikipedia.org/wiki/Tigertree

In de perfecte wereld werkt alle hardware correct, tellen CPU's altijd juist en vangt TCP/IP transparant alle fouten op voor de data aan de applicatie word doorgegeven. In de praktijk blijkt echter dat als je geen controle op applicatieniveau gebruikt je onvermijdelijk met bestandscorruptie te maken zal krijgen.

Toegegeven een omgevallen bit in een foto, audio of video bestand merkt niemand.
Maar bij applicaties kan dit soms ernstige gevolgen hebben. (lees: crash)
Hashing heeft weldegelijk een goede reden! Alle moderne DC++ varianten hebben TTH hashing.

http://www.dslreports.com/faq/9677

Ik zou dan ook altijd een client met (TTH) hashing gebruiken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar StrongDC++.

[Reactie gewijzigd door MediQ op 22 juni 2008 20:57]

Zal best, waarom werkt oDC op lanparty's dan perfect en hoef je daar niet mee te hashen?
Omdat ze de optie "verplicht hashen" afzetten op de hub omdat er anders te veel volk komt zagen die geen r*** begrijpen hoe hashen werkt. En waarom het nodig is.

Mijn post hierboven niet gelezen?

Ik heb al paar keer de hub gedraaid op lans en de enkelen die komen klagen zijn meestal de mensen met PC's die compleet bagger draaien en het *normaal* vinden dat een PC meerdere keren per dag vastloopt.

Als jij geen enkel corrupt bestand binnengehaald hebt zonder te hashen dan heb je geluk gehad tot nu toe. (Ter referentie: Op de lans waar ik de hub heb gedraaid was de gemiddelde share 2.5TB en was ik met mijn 900GB "klein grut".)
beter: wanneer laten de crybabies oDC links liggen en leren ze op voorhand te hashen, waardoor heel de netwerktraffic vlotter verloopt en dat je dezelfde files van verschillende bronnen tenminste veilig en zonder zorgen kan downloaden, onafhankelijk van de filename.
Wanneer komen ze is bij versie 1, dat hebben ze wel verdient vind ik
Over 293 versies.
ik blijf maar bij 699 hoor... de interface "upgrade" van de nieuwere was extreem vaag en onoverzichtelijk
volgens mij zweert de community nog steeds bij versie 0.674

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True