Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: nVidia Developer Blog, submitter: pinkindian

pinkindian wijst ons op dit artikel op het Developer Blog van nVidia, waar een patch gevonden kan worden voor het spel 'Company of Heroes' die ondersteuning toevoegt voor DirectX 10. De patch is vanaf deze locatie te downloaden als 13,15 megabyte zware update. Nadat Company of Heroes voorzien is van de upgrade naar versie 1.70, maakt de Essence-engine onder meer gebruik van per-pixel lighting, Percentage Closer Filtering en nog wat rendertechnieken zoals Coverage Sampling Antialiasing. De die-hard CoH-tweakers hebben op Gathering of Tweakers benchmarks en screenshots gepost van de update. Meer (technische) informatie over de 1.70-patch kan gevonden worden in dit topic op het forum van spelontwikkelaar Relic Entertainment:

Great news! The long awaited and much anticipated DX10 patch comes out this afternoon 1PM Californian time for Company of Heroes. Developed by Relic and published by THQ this award winning game was extremely popular both with gamers and industry pundits alike. It stole a lot of work time here and was the 'most-borrowed-from-the-sample-cupboard' game of the last year. :-) Update; this patch is terrific! If you played the game before then I really do suggest playing it over again. The guys have done a great job.

Our dev tech team led by Peter Young and Ignaciao Llamas worked hard with Shane Neville and the team at Relic to add the following DX10 effects to the game.

DX10 Effects

  • Per-pixel lighting for all objects
  • Percentage Closer Filtering (PCF) shadows: Multi-tap PCF shadows utilize Shader Model 4.0 sample comparison functions for softer, more realistic shadows
  • Shadows for omnidirectional point lights: supports up to 4 simultaneous point lights with shadows using DX10's render-to-cubemap and Geometry Shader functionality.
  • Soft particles. Particle effects smoothly blend on contact with terrain and other objects improving visual quality.
  • CSAA support (Coverage Sampling Antialiasing): CSAA produces antialiased images that rival the quality of 8x or 16x MSAA, while introducing only a minimal performance hit over standard MSAA.
  • Short volumetric grass using DX10-instanced terrain shells
  • DX10-instanced foliage and ambient objects
  • DX10 alpha to coverage (transparency antialiasing)

Lees meer over

Versienummer:1.70
Besturingssystemen:Windows Vista
Website:nVidia Developer Blog
Download:http://us.download.nvidia.com/downloads/nZone/patches/nzp_EN_161_170_Patch.exe
Bestandsgrootte:13,15MB
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

Maar dit geld alleen voor een Direct3D 10 kaart toch? Of zal een Directx 9 kaart het ook kunnen zien maar dan minder snel ?
als je een DX9 kaart hebt met Shader Model 4.0 dan wel.
Tja een Nvidia 7900GTX. Volgens mij de laatste model van Nvidia voor de Directx 10 kaartjes uitkwamen.

Zou dus moeten kunnen.
die ondersteunt maximaal shader model 3.0 ;)
Nee, dat geldt alleen voor een DX10-kaart.

Met je DX9-kaart krijg je dus niet van die mooie paardebloemen in beeld :+
Het verschil is aardig groot om te zien.
Bloemetjes in het gras zijn nu te zien ed.

Hij is ook gewoon te downloaden als je kiest voor Multiplayer online.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True