Reviews door gebruikers
Scoreverdeling
Hallo mede-Tweakers, een week geleden heb ik de Zotac ZBox AD02-E aangeschaft. De reden van aanschaf was simpel doch doeltreffend; combineer een desktop met een standalone mediaspeler. Mijn oude Athlon64 desktop van 6 jaar oud begon toch de nodige kuren te krijgen en reparatie c.q. vervangen van onderdelen was niet langer rendabel. Verder zat ik opgezadeld met een draak van een mediaspeler; de A.C. Ryan Playon!HD2 die me enkel ellende en frustraties heeft gebracht. Ik ben toen gaan kijken naar barebones / HTPC's. Al snel kwam ik bij Zotac terecht omdat het design me beviel. Zo'n apparaat staat toch in het zicht in je stereomeubel en het oog wil ook wat. Zotac biedt verschillende variaties aan op hun ZBox maar mijn keus ging uit naar de AD02...
Pluspunten
Mooi en compact design Goede specs voor aantrekkelijke prijs Energiezuinig (ca. 28 Watt bij HD-films) Complete levering (incl. stand en VESA-bracket)
Minpunten
Kleine bug in BIOS omtrent opstartvolgorde drives. Deze is d.m.v. de laatste BIOS-update op te lossen.
Eindoordeel
Snelle en complete hardware oplossing voor htpc.
Mooi design
Pluspunten
Compleetheid prestaties per euro Design
Minpunten
geen Afstandbediening
Eindoordeel
Zotac ZBOX AD02 Plus
Deze Zbox AD02 is ideaal als budget HTPC. Licht & Compact met ruim voldoende prestaties voor alle Full-HD toepassingen. Qua IO extreem veel mogelijkheden. Inclusief Vesa kan hier geen intel nuc tegenop. Opvolgers AD04 en AD06 verschillen nauwelijks.
Pluspunten
Extreem veel IO poorten Vesa inbegrepen Full-HD support Hoog prijs prestatie niveau Stijlvol ontwerp met LED ring Ideaal voor budget HTPC
Minpunten
Veel plastic
:strip_icc():strip_exif()/u/370910/Ubuntu2.jpg?f=community)

:strip_icc():strip_exif()/u/77639/Charles-Darwin-9266433-1-402.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/357766/c6152c14163aa90dc1d4adfd7b6a5997.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/340988/whale.jpg?f=community)