Door , , reacties: 9, views: 26.411 •

Roster en multiplayer

Gelukkig is er ook achter het doorzichtige verhaal nog wat te beleven. Het zeer uitgebreide roster bijvoorbeeld. Gaandeweg unlock je naast de hoofdpersonen namelijk nog andere karakters, net als power-ups en andere extra's. Die kun je vervolgens in de multiplayer en in bepaalde singleplayer-situaties gebruiken. Dat unlocken gebeurt hoofdzakelijk aan de hand van de verhaallijn en je verzamelde experiencepunten. In totaal zijn er zeventien speelbare karakters, achttien als je de Bayonetta DLC erbij koopt, hoewel je het grootste deel van de singleplayer met de twee hoofdpersonen zult moeten spelen.

En die verschillende karakters zijn ook echt daadwerkelijk verschillend. Dat klinkt misschien logisch, maar we hadden niet eens zo raar opgekeken als alle karakters lichte variaties op twee of drie archetypes waren geweest. Iedereen heeft weliswaar een lichte, zware en ‘unblockable’ aanval, én een zwaarder wapen dat geactiveerd dient te worden, maar de verschillen zijn merkbaar en hebben flinke impact op het spel. Hier ligt ook meteen de kracht van Anarchy Reigns: de diversiteit en productiewaarde van de karakters. Een kracht die er eigenlijk vooral uitkomt in de multiplayer.

Anarchy Reigns

Multiplayer

Deze kent een indrukwekkende dertien verschillende spelmodi. Tag Deathmatch, Deathmatch, Team Battle en Capture the Flag laten zich wel raden, net als enkele variaties daarop, maar er is ook een ‘Horde’-variant, genaamd Survival, en zelfs een rugby-mode genaamd ‘Death Ball’. En alle andere modi komen ook nog eens samen in de ‘Battle Royal’-mode. Genoeg om uit te kiezen dus.

Wat ons ook opviel, was dat het helemaal niet lastig was om een match te vinden. De game is weliswaar net uit bij ons, waardoor zich op dit moment de grootste spelerspiek voordoet, maar de ervaring leert dat zelfs dat niet altijd een garantie is voor het snelle vinden van een match. Ook lag en packet loss waren nauwelijks issues via onze brakke PowerLine verbinding. En dat is best een eervolle vermelding waard.

Enorm chaotisch is het daarentegen wel. De overdreven artstijl gaat gepaard met behoorlijk lijvige karaktermodels, waarbij de ene moveset nog extravagantere lichteffecten oplevert dan de andere. Het is behoorlijk verwarrend, als je niet weet wat er gebeurt. Maar speel een paar rondjes, leer de movesets van de verschillende karakters en je komt al aardig in de flow. Een flow die ook daadwerkelijk tot vermaak leidt. De multiplayer is overduidelijk het onderdeel waar je dit spel voor moet kopen.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets