Door , , reacties: 27, views: 52.675 •

Creative standen

Menu en weergavestanden

De menu-interface is typisch PowerShot. Het menu ziet er vooral grijs uit en heeft aan de bovenkant tabbladen voor onder meer de camera-instellingen. In dit menu zijn opties te vinden voor onder meer de Touch Shutter, het aan- of uitzetten van de optische beeldstabilisatie, en de wifi-instellingen.

Voor het nemen van foto's heeft Canon de symbooltjes voor de instellingen en de softkeys zoveel mogelijk aan de randen van het scherm geplaatst zodat deze niet in de weg zitten op het kleine scherm. Bovenaan staan icoontjes voor onder meer de accuduur, de beeldkwaliteit, het aantal resterende foto's en de filmresolutie met de bijbehorende resterende filmtijd. Ook wordt met een symbooltje de auto iso-stand, de touch shutter-functionaliteit en de flitsmodus weergegeven.

Verder zien we vier virtuele knoppen in de hoeken van het scherm voor onder de programmakeuze, een rode knop voor de filmstand, een functieknop en een knop om van weergavestand te wisselen. Met een druk op de programmakeuzeknop verschijnt er een submenu met keuzes uit de beeldmodes Auto, Hybrid Auto, P, Fish-eye, Miniature, Toy Camera, Soft Focus, Monochrome en Super Slow Motion Movie.

Creative Shot

De Creative Shot-stand voegt een verrassingselement toe aan het nemen van foto's. Met het schuifje in die stand worden namelijk in burstmodus zes foto's kort achter elkaar genomen. De eerste foto wordt ongemoeid gelaten en wordt normaal belicht, verwerkt en opgeslagen. Op de overige vijf laat de camera verschillende bewerkingen los.

Dit kunnen onder meer grafische filters zijn als 'cross processing', 'high-key' of 'vignetting', maar ook kan de camera besluiten de foto te croppen waarbij onder meer gebruikgemaakt wordt van de zogeheten rule of thirds-compositieregel, of kan bijvoorbeeld een gezicht in beeld gedraaid worden. Ook kunnen meerdere effecten op een van de vijf opnames losgelaten worden.

De camera bepaalt welke effecten bij een foto worden toegepast. De Creative Shot-feature lijkt dan ook sterk gericht op gebruikers van Instagram of liefhebbers van Lomografie, vanwege de onvoorspelbaarheid van de toegepaste effecten.

Delen

De knop met het smartphone-icoontje erop is om het menu op te roepen voor het uitwisselen van bestanden via wifi. Zo is het mogelijk om bestanden naar andere camera's te sturen, naar smartphones en pc's en om de bestanden draadloos naar een printer te versturen, maar het is ook mogelijk om de foto's, al dan niet de creabea-shots direct naar een online dienst als Canons eigen Image Gateway, Facebook, Twitter. Ook is het mogelijk om de foto's naar een e-mailadres te sturen.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets