Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 117, views: 73.219 •

Er zijn details naar buiten gekomen van drie HTC-toestellen die Windows Phone 8 gaan draaien. Het high-end model krijgt een quadcore-soc van Qualcomm en een 4,7"-scherm. HTC had al bevestigd nog dit jaar met WP8-modellen te komen.

Volgens The Verge, dat zegt informatie te hebben ontvangen van een betrouwbare bron, is van de drie modellen een toestel met de codenaam Zenith het meest high-end. Naast de soc van Qualcomm met vier kernen, waarbij het waarschijnlijk om de APQ8064 uit de S4-serie gaat, heeft het toestel een 4,7"-slcd2-scherm met een resolutie van 1280x720 pixels, wat inmiddels gangbaar is geworden op topmodellen. HTC's Android-vlaggenschip One X heeft dezelfde schermeigenschappen, evenals een quadcore-soc, al gaat het daar om Nvidia's Tegra 3. Ook heeft de Zenith een 8-megapixelcamera aan boord.

Terwijl de Zenith lijkt op de One X, komt HTC ook met een WP8-equivalent van de One S. Een toestel met de codenaam Accord krijgt een vergelijkbare tweekernige S4-soc als de One S en beschikt eveneens over een schermdiagonaal van 4,3". In tegenstelling tot de Android-variant beschikt de Accord over een 720p-resolutie.

Ten slotte komt HTC met de Rio, die over een goedkopere S4-processor beschikt. Het gaat om de MSM8227, die beschikt over twee kernen en een maximale kloksnelheid van 1GHz heeft. Het scherm heeft een diagonaal van 4", met een resolutie van 800x480 pixels. Waarschijnlijk wordt de Rio in de markt gezet als instapmodel.

Eerder liet Qualcomm al weten dat de eerste toestellen op WP8 zullen uitkomen, met een soc in de S4 Plus-serie. Daaronder vallen onder andere de MSM8260A van de Accord en de MSM8227 van de Rio, maar de quadcore in de Zenith behoort niet tot deze categorie.

HTC maakte al bekend dat zijn WP8-toestellen nog dit jaar uitkomen, hoewel het zelf geen details bekendmaakte. Volgens The Verge komen de Rio en Accord in oktober uit, terwijl voor de Zenith een release in het vierde kwartaal van dit jaar wordt genoemd. Van de prijzen is nog niets bekend en ook ontbreken afbeeldingen van de toestellen.

Microsoft kondigde op woensdag tijdens een eigen evenement zijn nieuwe mobiele besturingssysteem Windows Phone 8 aan. Het besturingssysteem deelt veel eigenschappen met Windows 8, waaronder de kernel en het bestandssysteem. Daardoor kunnen apps en games gemakkelijker worden uitgewisseld tussen het desktop- en het mobiele besturingssysteem. Microsoft maakt later nog meer bekend over de gebruikersfeatures die het aan het nieuwe besturingssysteem toevoegt.

Reacties (117)

Reactiefilter:-11170110+168+26+30
Nee, het is een illusie. :/
Het artikel gaat over telefoons met Windows Phone op. Het filmpje gaat over Windows Phone, en de werking hiervan, wat het uniek maakt en dergelijke. Mijn inziens hoort dit filmpje heel erg bij het artikel. Het mag de 2e keer zijn, maar voor andere meetal non-tweakers, die willen even kijken hoe de software van die HTC's er nu zal gaan uitzien. Lijkt mij helemaal geen opvulling, het is eerder een filmpje toegevoegd voor de volledigheid van het artikel.
Zal pijnlijk zijn als je net de Lumia 900 hebt aangeschaft (of 800 eerder dit jaar). Van singlecore meteen over naar dual en zelfs quadcore, of WP8 trekt behoorlijk meer aan resources of het moet wel bizar vloeiend gaan werken (daar WP7 al aardig perfect draait).
Precies, dat vraag ik me inderdaad ook af. Op de Lumia 710 werkt Windows Phone Mango ook geweldig.
Stiekem bekruipt mij het gevoel een beetje dat die quad-core telefoons puur marketing zijn, in het geval van Windows Phone, natuurlijk ,de consument vraagt erom en dus is de aankondiging op zijn plaats, maar wat voegt het toe aan Windows Phone, als het al fantastisch loopt op een Singlecore...?
moet je daarom tot sint jutemus op single core blijven?
Natuurlijk heeft een nieuwe gen processor meer power en mogelijkheden.
HTC One X versus One S? Dualcore was in dat geval zelfs beter, je betaalde alleen ¤100 minder.
Zou kunnen dat WP8 wel goed met quad core overweg kan, maar onder Android is het pure marketing.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 21 juni 2012 17:33]

Onzin,

Ik heb laatst een one x vergeleken met een one s en MKV speelt soepeler af op one x.

Dit hang totaal af van wat je doet en welke applicatie je gebruikt.
De One S was sneller in bijna alle benchmarks. Misschien in uitzonderlijke gevallen niet, maar over het algemeen issie dus sneller.
Dat komt door de resolutie van het toestel. Puur CPU wise is de One X veel krachtiger, in alle benchmarks. In totaliteit is de One X sterker, alleen door de hoge resolutie die ie moet verwerken komt de One S inderdaad beter uit de bus :) Als je dus geen HD scherm wilt dan is de One S idd beter voor "overall" performance, maar niet op CPU intensieve applicaties.
Dat is niet waar. De One S heeft een processor die per core veel sneller is. Dit komt omdat Qualcomm's Krait-core een afgeleide is van het ontwerp van de ARM Cortex A15, terwijl Tegra nog op redelijk standaard Cortex A9-chips draait. Alleen in benchmarks waar de threading van de Tegra 3 gebruikt kan worden, wint deze. In andere gevallen is de One S de baas.
Qualcomm's Krait-core een afgeleide is van het ontwerp van de ARM Cortex A15
Krait is gewoon hun eigen ontwerp, dat was al klaar voordat de A15 uberhaupt gepresenteerd werd door ARM. Vergelijk het met AMD en Intel, zelfde instructieset, andere architecturen.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 22 juni 2012 12:44]

De Krait cores zijn ongeveer 40% sneller dan een standaard A9 core. 2 Krait cores zouden dus overeen komen met 2,8 A9 cores. Vanaf 100% gebruik van 3 cores zou de Tegra 3 dus theoretisch sneller zijn. In de praktijk hangt het helemaal van het gebruik af. Bij bijv. Antutu of andere goede multithreaded benchmarks is de T3 veel sneller, waar bij singlethreaded of hooguit dualthreaded benchmarks de S4 veel sneller is. In dagelijks gebruik zijn ze beiden erg snel.
Wat een leuke tool is die ik gebruik is neocore een tool van htc zelf..
moet je daarom tot sint jutemus op single core blijven?
Natuurlijk heeft een nieuwe gen processor meer power en mogelijkheden.
Scheelt wel aan batterij verbruik = stroom = geld ;)
Nee hoor dat hoeft helemaal niet!
Het gaat dan niet om het OS, maar de applicaties. Met de wijzigingen zullen spellen zoals Dungeon Defenders vast en zeker ook naar WP komen, dat zijn zeer zware spellen waarin je settings aan en uit kan zetten, een enkele core zal verzuipen, een dual core trekt het en een quad zal het perfect op max settings draaien.

Het lijkt erop dat MS de S4 dualcore als een soort van minimum ziet, daar zouden dan spellen aan moeten voldoen terwijl een S4 quad er voor zorgt om settings hoger te zetten enz. Er zijn best veel scenario's te bedenken waar ze toch 1 lijn kunnen trekken in het draaien van apps, terwijl ze toch de ruimte openhouden om verder te gaan.
Als ze een fatsoenlijke game engine (zoals Unreal) willen hebben moeten ze eerst C++ en de programmable pipeline ondersteunen. C++ support komt in ieder geval in WP8.
Havok komt sowieso naar WP8; de demo van gisteren was erg indrukwekkend te noemen, zeker als je het hebt over "pre-release hardware".

Zie ook de screenshots: http://www.theverge.com/2...8-common-platform-directx

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 21 juni 2012 17:48]

Havok is dan ook een Physics engine, maar aan dat artikel te zien lijkt me dat het wel goed gaat komen.
Native coding komt naar WP8 waardoor je in feite alles kunt gebruiken.
Programmable pipeline zit 'em in de graphics API en drivers.
Als een iphone 3g al unreal kon draaien gaat elke wp dat zowiezo ook kunnen. Microsoft is niet op het achterhoofd gevallen ;p

Tenminste, niet sinds Vista XD
Er wordt natuurlijk ook geprogrammeerd naar de beschikbare kracht in een smartphone. Wanneer de ontwikkelaar meer resources tot zijn beschikking heeft komen er waarschijnlijk ook meer grafische interessante titels. Windows Phone zelf gaat erg efficient met de resources om, nu nog apps (met name, games?) die de extra kracht goed benutten.
Persoonlijk denk ik dat het door android komt.
Android is grotendeels in java geschreven en daardoor een redelijk zwaar os, daarom moesten de telefoons binnen no time snellere hardware krijgen.

Windows phone 8 is geschreven in c++ (als ik me niet vergis) dat is vele malen sneller dan java en zo heeft die telefoon de snellere hardware niet persee nodig.
Terwijl Android ook prima draait op oude telefoons :/ Waarom roept iedereen dat Android traag en log is en eigenlijk een octacore met 64 GB nodig lijkt te hebben, terwijl ik hier een Desire Z met 800 Mhz heb liggen die zonder problemen ICS draait? Doet ik iets goed waar iedereen iets verkeerd doet? :?
hmmm nou goed de vision ala desire z is niet te vergelijken met de huidige smartphones. Het is een leuke stevige telefoon maar qua os gaat dat niet vloeiend. Je ziet wel dat de desire zet met een recent moederbord het wat sneller doet en ook als je na de productie datum kijkt. Maar ik zou die niet kopen vanwege de lag in het os. Ik eeet niet hoe die het onder ics doet. Maar op de originele firmware nee dankje.
Android is niet in Java geschreven maar in C++. Alle besturingssystemen worden in C(++) geschreven.

Android-applicaties worden wel in Java geschreven, maar vervolgens omgezet naar een ander soort bytecode.
Android is Java. De onderliggende bibliotheken zijn wel C of C++, zoals Skia (graphics), Linux natuurlijk, enz.

Maar Android zelf is toch echt Java:
http://grepcode.com/proje...m.google.android/android/
Wat een flauwekul.

Android is gewoon een zwaargemodificeerde linux distributie welke in C/C++ geschreven is voor een ARM-cpu (al is er ook een x86 versie bschikbaar). De app's/games die op Android draaien zijn in de taal Java geschreven maar daar houdt alles ook echt op.

De VM machine achter Android; vertaald de Java code grofweg naar Dalvik-byte code. Dit kan je zien als machine taal wat direct interpreteerd kan worden door je toestel. Hetzelfde trucje wordt toegepast in bijvoorbeeld het .Net framework.

De eeuwenoude mythe data Java traag/achterhaald is, stamt uit de oudheid van toen applets net geintroduceerd werden in browsers. Dan praten we over midden jaren 90. Treurig dat deze mythe nog steeds leeft. Wellicht een interessant artikel voor Tweakers :)
Java is inderdaad enorm performant, en gebruikers hebben nu nog steeds het trage gevoel vooral bij Swing applicaties. Wat toch echt wel een ramp is als je het niet goed aanspreekt
Over flauwekul gesproken ...

De app's worden inderdaad in de taal Java geschreven, maar daar houdt het helemaal niet op ...

Niet de VM vertaalt Java naar bytecode, maar dit doet de compiler. Bytecode is GEEN machine taal en kan niet DIRECT geïnterpreteerd worden door je toestel. Het interpreteren van bytecode is iets wat tegenwoordig toch zelden meer gebeurd.

De VM (niet "VM machine") zal tijdens het uitvoeren van de app (of eerder) de bytecode vertalen naar echte machine code. Deze zal op het toestel worden uitgevoerd.

Het probleem van Android is niet Java, maar de implementatie van het hele systeem waardoor het zo traag wordt. Als proef hebben ze heel android naar C# omgezet en het bleek dat het in sommige gevallen tot 10 x sneller draaide. Zie deze link: http://blog.xamarin.com/2012/05/01/android-in-c-sharp/

Waarom de bovenstaande reactie zo hoog beoordeeld wordt is mij een volledig raadsel ...
(Normaal wil ik helemaal niet zo off-topic reageren op andere reacties)

Mijn persoonlijke ervaring met JAVA:

De mythe over de traagheid van Java is geen fabeltje.
Snelheidstesten waarin Java met .NET worden vergeleken gaan over simpele berekeningen (bijvoorbeeld 1 miljoen getallen bij elkaar optellen) of over zwaar geoptimaliseerde code. Ik de praktijk zie ik echter grote verschillen (ten nadele van Java).

Java bij serverapplicaties kan je ongeveer net zo snel maken als bijvoorbeeld .NET als je weet hoe je om de eigenaardigheden van Java heen moet werken. Echter de meeste .NET applicaties werken zonder deze optimalisaties al snel genoeg.

Bij GUI applicaties is Java gewoon niet vooruit te branden. Ik ken werkelijk geen enkel in java geschreven programma, waarbij ik me niet erger aan de snelheid.

[Reactie gewijzigd door spuit111 op 22 juni 2012 09:10]

Je ziet dan ook dat in de enterprise wereld Java heel veel wordt gebruikt (veelal zonder GUI) terwijl Java voor client applicaties zo goed als dood is, uitgezonderd Android waar je geen keus hebt.
.Net is net zo goed een geinterpreteerde taal. Dat werkt precies hetzelfde als Java. Dus als je denkt dat je verhaal een bewijs is waarom Java langzamer zou zijn dan .Net ... nee dus
voor het systeem is het misschien niet nodig nee, mijn 710 vind ik ook perfect vloeiend draaien. Maar wie weet benutten somme apps of spellen wel meer cores?
Nee hoor, de lumia is namelijk stukken goedkoper en is super snel.
Ik meen dat ze nog steeds 'Tombstoning' gebruiken in WP8 apps (net zoals in WP7) zodat de telefoon super snel is én blijft.

Je zal wel iets verschil merken uiteindelijk in de prestaties van de apps, vooral de gene die veel asynchroon doen maar voor nu is een multi-core CPU nog pure marketing. Iedereen loopt er mee te pronken en is een makkelijk nummertje om te vergelijken. Net zoals megapixels bij digitale camera's, het staat overal bij en wordt overal mee geadverteerd en dus makkelijk te vergelijken, hang daar een praatje aan over hoe meer megapixel hoe beter en klaar :)

Maargoed, on topic ... ziet er goed uit en ben blij dat dit platform wat meer exposure krijgt, het staat onterecht in een aardig slecht daglicht bij de meesten omdat het van Microsoft is en het 'Windows' is.
of WP8 trekt behoorlijk meer aan resources of het moet wel bizar vloeiend gaan werken (daar WP7 al aardig perfect draait).
Geef je hetzelfde argument ook bij het draaien van MS Office op een Core i7? Die extra cores worden natuurlijk pas echt interessant bij games en andere cpu-heavy multimedia applicaties.
De Nokia Lumia 900 krijgt binnen paar weken een update naar WP 7.8. En in WP 7.8 zijn veel elementen van WP8 erin gezet.

Bronnen:
Windows Phone 7.8 Will Bring Several WP8 Features To Some WP7 Devices
Nokia: Lumia 900 Getting Windows Phone 7.8 In Just A Matter Of Weeks
Ehhh 'some' betekent niet 'veel'... ;) Er worden een paar features van WP8 al in WP7.8 ingezet en wat ik er van begrijp is dit alleen maar gedaan om het uiterlijk wat WP8 gaat krijgen ook enigszins in WP7 te kunnen realiseren omdat ze bang zijn dat bijvoorbeeld vele Lumia 800 en 900 gebruikers gaan klagen (doen ze al) dat WP8 niet op die toestellen zal gaan draaien. Het is dus niet meer dan uiterlijke schijn om wat onvrede weg te nemen, heel plat gezegd moeten ze blij zijn met een opgepoetste drol op hun high-end toestel terwijl straks alle goedkope nieuwe phones wel WP8 draaien.
volgens mij staat er toch dat er Several features to SOME WP7 devices gebracht word.

several is volgens mij toch meer als een paar. zoals ik het lees (correct me if im wrong) komen er voor een beperkt aantal toestellen een update naar 7.8 met redelijk veel elementen uit WP8.
ja, Bing wordt overal uitgesloopt enzo ;-)
ik geloof dat het nieuwe homescreen wel beschikbaar zou moeten komen, en dat is ook waar ik me het meest op verheug als ik eerlijk ben. De rest geloof ik wel. Ze kunnen moeilijk via software cores toevoegen of een HD scherm ;-)
De Nokia Lumia 900 krijgt binnen paar weken een update naar WP 7.8.
Nee, dat is niet zo.
De Lumia's krijgen wel een update met o.a. tethering en flip to silence mogelijk op een Tango build.
7.8 zou ik zelf niet eerder dan november inschatten en mogelijk zelfs pas in januari
De Nokia Lumia 900 krijgt binnen paar weken een update naar WP 7.8. En in WP 7.8 zijn veel elementen van WP8 erin gezet.
Hoezo "veel"?
Enkel de Live tiles veranderen zoals 4 tiles op een rij. Nu kunnen er slechts 2 op een rij.
http://www.youtube.com/watch?v=-c_vk0UnlIk
En dan ook nog device specific alleen voor de Nokia's.

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 23 juni 2012 07:22]

Zou dat er niet mee te maken hebben dat de metro apps van windows 8, makkelijk om te zetten naar phone8 programma's? Ik weet er niet veel van maar omwille van de dualcore procecor moet er misschien minder gesleuteld worden om de app op de gsm werkend te krijgen. Terwijl de code naar een singelcore omzetten waarschijnlijk meer moeite kost. Maar voor de spec lovers zal het zeker ook zijn. :)
een windowsphone met sandybridge processor lijkt me nu wel haalbaar? :)
Volgens mij bestaan er geen Sandy Bridge ARM processors.
Dus WP8 is inderdaad niet beperkt tot dual-core.
Weer een argument minder voor klagers zonder hands-on ervaring die maar blijven vergelijken op specs ipv user-experience!
Tijdens de keynote werd gisteren vermeld dat WP8 in theorie zelfs 64 cores ondersteund door de shared core (Windows 8 kernel, etc)
Toch weer drie mooie toestellen. Voor ieder wat wils.
wel vraag ik me af hoeveel het op wp8 gaat uitmaken tussen verschillende procs. Heb zelf een paar maandjes met een Omnia7 mogen spelen en de lumia 800 ook in mijn handen gehad en zelfs met respectievelijk 1 en 1.5ghz singlecores werkt het minstends zo vloeiend als mijn huidige One X. Dan lijkt me een quadcore een beetje overkill. Het kan natuurlijk zo zijn dat de Windows8 kernel veel meer performane nodig heeft, maar dan lijkt het me een logische keuze om snelheid boven portabiliteit van apps te verkiezen.
Het gaat niet om het OS, het OS is zo licht als een veertje, het gaat echt om de mogelijkheden van applicaties.
Ho Ho, WP7 was zo licht als een veertje. Of WP8 dat een heel andere kernel heeft dat nog is, moet gaan blijken. Kan best zijn die echt wel een multicore nodig heeft en dat daarom de WP7 phones geen update krijgen naar WP8. Anders zou misschien blijken dat WP8 helemaal niet zo licht als een veertje is.

We praten hier tenslotte over een desktop OS dat gewend is aan veel meer resources dan een smartphone biedt. Of zou het gewoon zijn dat MS gewoon geen ene bal geeft om zijn klanten en gewoon laat stikken. Want 7.8 update is toch echt niet meer dan een doekje voor het bloeden.

Ik denk eerder dat W8 gewoon een zwaarder systeem is. MS heeft gewoon tijd nodig gehad om het op ARM aan het draaien te krijgen, daarom hebben ze ondertussen maar een gepimpte WInCE kernel gebruikt die al op ARM draaide.

Ze wilden natuurlijk niet helemaal van de markt verdwijnen, daarom moest de klant zoet gehouden worden met een tussenoplossing. Die er in gestapt zijn zijn de verliezers. Die dachten allemaal dat hun duurdere WP7 phone zeker een upgrade zou krijgen naar WP8. Nou niet dus.
Een kernel heeft geen performance nodig, de apps erbovenop hebben dat. WP8 gaat hogere resoluties krijgen, zwaardere games, meer multitasking - dat heeft allemaal meer cpu power nodig.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 21 juni 2012 17:33]

Een kernel heeft geen performance nodig, de apps erbovenop hebben dat. WP8 gaat hogere resoluties krijgen, zwaardere games, meer multitasking - dat heeft allemaal meer cpu power nodig.
Een kernel heeft geen performance nodig? Dus jouw Windows / OSX / Linux kan starten zonder CPU? Of jij kan applicaties draaien die 0.0% CPU-cycles gebruiken voor kernel-aanspraak?

Daarbij, WindowsPhone 8 krijgt extra resoluties maar ze gaan ook gewoon telefoons uitbrengen met de huidige 800x480 resolutie. Dat betekent dus impliciet dat als de kernel gelijk blijft qua performance, dat apps dus nu 2 cores tot hun beschikking hebben :)

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 21 juni 2012 17:39]

Natuurlijk, alle cpu load gaat via de kernel - maar de kernel zelf veroorzaakt die load niet. De reden dat de gemiddelde Windows pc nu meer cpu load trekt tijdens websurfen is niet omdat de kernel beroerder is, maar omdat de gemiddelde website zoveel zwaarder is geworden. Probeer maar eens de T.net frontpage te laden op een Windows 95 pc met Netscape 3, je kan koffie gaan zetten.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 21 juni 2012 17:48]

lijkt me eerder dat de errors rond je ooren vliegen omdat een hoop standaarden niet bestaan op netscape ;) en de pagina dus vrij snel klaar met laden is :P
Naja, bijna. een 4 inch als instapmodel? dat vind ik toch best groot.
Ik wil dolgraag een Microsoft Surface en dan vind ik de nood voor een telefoon met een groot scherm een beetje wegvallen, dus een 3.7" scherm, of mss nog kleiner heb ik dan liever.

Maar mss dat Nokia daar nog mee komt. Die hebben ze nu tenslotte ook met de Lumia 610 :)

(ik heb nu trouwens een 4" HTC 7 Trophy met Mango, heerlijke telefoon)
Hoho, de trophy heeft een 3.8" scherm, geen 4" http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-7-trophy/#specs

[Reactie gewijzigd door derdappie op 21 juni 2012 19:14]

Het start menu werkt vloeiend ja, maar de apps zijn traag als dikke stront. Zo ook de browser. Bij alles behalve een simpele GPU ondersteunde launcher ga je die multi cores echt wel merken.
Klinkt goed :) Vooral de Accord lijkt me een uitstekende vervanger voor mijn HD7. Persoonlijk vind ik 4,7" een te groot formaat voor een telefoon om die nog fatsoenlijk in de broekzak kwijt te kunnen :P

En hiernaast ben ik ook wel benieuwd waar Nokia mee komt. De renders van een WP8-toestel van hen zag er ook goed uit :)
Het viel mij 100% mee toen ik een One X in handen had. Ik heb van m'n werk een Samsung Galaxy S2 en privé een HTC 7 Trophy. De One X was wel hoger, maar niet veel breder dan de S2 en paste eigenlijk perfect in mijn broekzak. Hij was wel een slag groter dan de Trophy, maar die is dan ook eigenlijk best wel lekker klein zo.

Het is dat ik een natuurlijke afkeer tegen Android heb, anders zou ik zo een One X hebben gekocht. Nu maar even wachten op de WP8 toestellen :)
Ben blij dat htc toch weer iets laat horen over phones met wp8, het leek bijna dat
nokia een soort monopolie ging krijgen in wp.
Je hebt gisteren niet gelezen?

Zeg maar de 4 grootste fabrikanten gaan WP8 toestellen maken: HTC, Nokia, Huawei & Samsung... En aangezien ze allemaal dezelfde basis hebben qua hardware en dus alleen in sommige features te onderscheiden zijn, lijkt me de komende markt voor het vergelijken van telefoons erg transparant.
WP7 en 7.5 zijn bij voorbaat al verouderd. Dat wisten die fabrikanten echt wel. Alleen Nokia is er met geld van Microsoft nog mee bezig geweest om dat zinkende schip nog wat drijvend te houden.

De fabrikanten die niet door MS betaald worden gingen daar uiteraard geen geld meer aan verspillen. Die zijn met WP8 aan de slag gegaan.
De fabrikanten die niet door MS betaald worden gingen daar uiteraard geen geld meer aan verspillen. Die zijn met WP8 aan de slag gegaan.
Bron?
Ik hoop echt van harte dat HTC in tegenstelling tot de One-lijn, wel een telefoon uitbrengt met een verwijderbare batterij. Was een gelukkige HTC Desire eigenaar en wou voor een One S gaan als vervanger, totdat ik erachter kwam dat de batterij niet te vervangen was. Wil toch echt de mogelijkheid hebben om na 2 jaar een brakke batterij te kunnen vervangen (scheelt ook in de restwaarde). Maar met de huidige trend van niet -zelf- vervangbare batterijen zijn smartphones net wegwerp producten geworden. Maar de fabrikanten vinden dat niet erg (meer verkoop, goedkopere productie). Enige opties nu zijn low-end-telefoons of een Samsung (ben ik niet zo'n fan van).
Maar krijg als ik reviews lees over de laatste smartphones toch echt het gevoel dat ik de enige ben die er zo over denkt...
Weet niet hoe het met de One S zit, maar vaak is de batterij wel vervangbaar, alleen is er geen standaard klepje voor, het is dus niet gemaakt om een reservebatterij snel even te wisselen.
Maar op alternatieve wijze 'openbreken' of bij een servicepunt laten vervangen. Net als elk ander onderdeel zal een batterij toch te vervangen zijn?
Klopt, maar zelf doen neemt toch de nodige risico's met zich mee (los van het feit dat je de onderdelen überhaupt kan kopen op internet en dat ze waarschijnlijk duurder zijn) en bij een servicepunt ben je vaak je telefoon kwijt voor een bepaalde tijd... Waarschijnlijk zal de investering te hoog zijn voor een telefoon van misschien 2 jaar. Een losse accu kost maar ongeveer 20 euro...
Dat valt reuze mee. Standaard onderdelen als schermen, toetsenbordjes en accu's worden onder het genot van een kopje koffie hier in Zwolle bij een repair punt gefixed. En nee, dit is geen 'turk op de hoek' maar een servicebalie in de officiele Vodafone shop.
Ik denk dat de voordelen van een verwisselbare batterij slecht voor een heel klein deel van de klanten van belang is. Ik heb de afgelopen 15 jaar nog nooit een batterij vernieuwd. Het toestel was altijd eerder versleten dan de batterij.

En zeker met smartphones is het maar de vraag hoe relevant het is. Als de batterij op is, draaien nieuwe updates van OS en vooral apps ook al niet meer op dat toestel.
Ik heb de afgelopen 15 jaar nog nooit een batterij vernieuwd. Het toestel was altijd eerder versleten dan de batterij.
Dan heb je maandagmorgen toestellen gehad.
En zeker met smartphones is het maar de vraag hoe relevant het is. Als de batterij op is, draaien nieuwe updates van OS en vooral apps ook al niet meer op dat toestel.
HUH? Nieuwe batterij en alles draait gewoon.

[Reactie gewijzigd door Nozem1959 op 23 juni 2012 07:29]

Ve-het! Misschien toch maar wat minder bashen op Microsoft voor hun keuze om de oude WP7 toestellen geen upgrade te geven. Anders had ik minder 'noodzaak' om voor zo'n HTC te gaan en kan ik mijn Omnia W aan de wilgen hangen. Die Accord lijkt me wel wat. Niet te groot scherm, wel een snelle dual core SoC.

@svenvv2: Een quad core lijkt misschien overkill omdat WP7 zo soepel loopt, maar als je wat leukere apps gaat gebruiken merk je wel dat je maar een single core ter beschikking hebt. Dan heb ik het over bv. foto apps die real-time het beeld bewerken. Of games, etc. Dus meer CPU power is ook voor het WP platform gewenst.
evenals een quadcore-soc, al gaat het daar om Nvidia's Tegra 3
Mwoa, een quad-S4 is natuurlijk wel andere koek dan Tegra 3, dat zal meer in de buurt van Tegra 4 komen (die tegen die tijd dan ook uit komt).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Apple Sony Microsoft Games Politiek en recht Consoles Besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013