Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 193 reacties, 29.509 views •
Submitter: Superdajk

Een bug in de Flash-browserplugin die in september 2008 werd ontdekt en de browser laat crashen, is nog steeds niet gedicht. Na zestien maanden heeft Adobe het probleem niet opgelost, hoewel het bedrijf aangaf van wel.

Op 22 september 2008 diende ontdekker Matthew Dempsky een bug-report in bij Adobe. Het bedrijf reageerde op 1 oktober; de bug zou al zijn geplet. Zestien maanden nadat ontdekker Matthew Dempsky de bug rapporteerde, is deze echter nog steeds aanwezig, beweert Demspky. De fout zorgt ervoor dat een Flash-object in staat is om de browser of de plugin te laten crashen. Uit ergernis over de houding van Adobe heeft Matthew een Flash-bestand met een proof-of-concept gepubliceerd, zo meldt Tuaw.

Dempsky stelt herhaaldelijk te hebben gemaild met Adobe over de bug, maar dat  zou niet hebben geholpen. Hij beweert dat de bug aanwezig is in elke Flash-versie, maar een korte test wijst uit dat Internet Explorer waarschijnlijk geen last heeft van het probleem. Firefox en bepaalde versies van Safari wel: die browsers crashen helemaal als de proof-of-concept van Dempsky wordt geopend. In Google Chrome en recente OSX-versies van Safari crasht de plugin, maar blijft de browser overeind.

Flash Crash

Reacties (193)

Reactiefilter:-11930155+163+24+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 6
Het hele artikel en discussie blijkt dus onnodig daar de bug wél opgelost, bovendien kun je discussiëren of de manier waarop Matthew hier via 2x aanroepen van één en dezelfde URL 2 verschillende bestanden binnen wil halen een aanbevelenswaardige manier is.

Om de crash te veroorzaken moet je dus 2x een bestand opvragen (via indentieke URL) bijvoorbeeld: loadMovie("myMovie.swf")

Echter heeft Matthew de serverkant zo geprogrammeert dat hij bij de 2e X dat hij myMovie opvraagt een [b]andere [/bflash movie retourneert (gepublisht voor een andere versie v/d Flash Player). Voegt hij daarentegen bij de 2e aanvraag een querystring toe, bijvoorbeeld loadMovie("myMovie.swf&v=8") dan is er niets aan de hand.

Zijn bug report:

---
Steps to reproduce:
1. Have a Flash 9 SWF load the exact same URL twice, one time returning a Flash 7 SWF and the other returning a Flash 8 SWF. (More detailed summary along with sample code and test server at http://www.mochimedia.com/~matthew/flashcrash/)

Actual Results: Browser crashes.

Expected Results: Browser not to crash.

Workaround (if any): Append a random query string argument to every request.
---

Matthew heeft de bug ook gerapporteerd bij http://cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CVE-2008-4546 als security risk:

"Adobe Flash Player 9.0.45.0, 9.0.112.0, 9.0.124.0, and 10.0.12.10 allows remote web servers to cause a denial of service (NULL pointer dereference and browser crash) by returning a different response when an HTTP request is sent a second time, as demonstrated by two responses that provide SWF files with different SWF version numbers. "

Dat is helemaal van de zotte. Welke programmeur gaat nu zijn eigen (cq van z'n klant) service omver helpen? Zou dat de rede zijn dat hij niet meer langer werkt bij z'n toenmalige werkgever?

Ik vind dit een zeer wazig verhaal en nog vreemder dat hij daar zoveel aandacht voor krijgt. Natuurlijk het blijf een bug maar kom op zeg 8)7

[Reactie gewijzigd door _beevee_ op 8 februari 2010 03:53]

Dat is helemaal van de zotte. Welke programmeur gaat nu zijn eigen (cq van z'n klant) service omver helpen? Zou dat de rede zijn dat hij niet meer langer werkt bij z'n toenmalige werkgever?
Ik vind dit een zeer wazig verhaal en nog vreemder dat hij daar zoveel aandacht voor krijgt. Natuurlijk het blijf een bug maar kom op zeg
Volgens mij snap jij het idee achter een denial of service attack vanwege de genoemde bug niet helemaal.
Natuurlijk snap ik dat. Het is ook een DOS, maar in dit geval geen security risk. Dus het hoort in de bugbase van Adobe thuis zeker niet op een site die security risks documenteerd.

Mijn punt is als je iemand een service wil onthouden dan niet die van jezelf maar van een ander. Als de winkel hiernaast hun eigen ingang barricaderen is dat een denial of service, maar voor mij als klant geen security risk.
Als je het voor elkaar kan krijgen om een target te laten crashen kan dit in potentie uitgroeien tot een random code execution vulnerability. En in combinatie van phishing sites die de betreffende flash hosten is dit wat mij betreft wel degelijk een security issue.
Beetje raar dat bij mijn test Internet Explorer 8 een mooie pop-up geeft met "Ïnternet explorer has stopped responding". Daarna wordt de tab gercoverd en zie je de blauwe rectangle weer maar crashed IE niet opnieuw (soms crashed IE wel opnieuw en krijg je een pagina "We were unable to return you to dempsky.org." te zien).

Daarna geprobeert met de 64bit versie deze geeft je eerst een UAC melding om flash te instaleren maar deze faalt omdat het een 64-bit plugin niet aanwezig is, maarja dat is weer een ander probleem. Het zou netter zijn geweest als er een melding kwam dat flash niet werkt in de 64-bit versie van internet explorer, of nog beter dat adobe (eindelijk) een 64-bit versie uitbrengt. Maar zoals ik all zij niet egt een bug die ze moeten fixen ofzo.

Net zoals het een ander probleem is dat op Linux (Ubuntu 9.10) de flash plug-in veels te veel resources vreet en veels te traag is. Om toch noch iets positiefs te zijn linux heeft wel een 64-bit versie, niet dat deze beter werkt maar het is een klein begin.

Het geeft wel aan dat Adobe nog genoeg te doen heeft. Al moet ik wel zeggen dat er veel meer programma's het 64-bit tijdperk lijken over te slaan. Ik vraag me steeds meer af waarom ik de 64-bit versie van Windows 7 heb geinstalleerd :|

Firefox crashed helemaal
Chrome crashed alleen de plug-in

Getest op Windows 7 Ultimate 64-bit met alle Microsoft updates geinstalleerd en Flash 10.0.42.34.

EDIT: Op Ubuntu 9.10 flash 10,0,42,34:
Firefox Namoroka 3.6.2pre: crashed
Chrome 4.0.249.43: plug-in crash
Opera 10.10: blauw flash scherm maar geen crash

[Reactie gewijzigd door toussi op 7 februari 2010 19:40]

Ik heb er ook last van gehad ja.

Ik snap niet dat men niet massaal van Flash overstapt naar een alternatief, bijvoorbeeld Siliverlight of een ander produkt.

Flash kent imho alleen maar flinke nadelen:

- Nog steeds geen final 64-bits Windows-versie verkrijgbaar
- Trekt al snel 100 procent CPU weg
- Flashplayer op Linux is nogal beroerd qua uitvoering
- Stabiliteit laat al jaren te wensen over
- Slechte support (blijkens het feit dat er al meer dan een jaar geweigerd word een bug op te lossen)

Ik zie gewoon de toegevoegde waarde van Flash niet meer tegenwoordig.

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 7 februari 2010 17:11]

Ik snap niet dat men niet massaal van Flash overstapt naar een alternatief, bijvoorbeeld Siliverlight [sic]
Van Flash naar Silverlight is natuurlijk van de regen in de drup; van de eene proprietary plugin naar de andere.

De tijd van plugins, een technologie uit de jaren 90 van de vorige eeuw, moet maar eens afgelopen zijn. Er zijn open technologien als HTML 5, SVG en Javascript waarmee prima interactieve web apps en spelletjes gebouwd kunnen worden.

Daarnaast is er natuurlijk wel een codec probleem met de HTML 5 video tag, waarbij Apple/Google met Webkit kiezen voor H.264, Firefox op basis van open source idealisme kiest voor Ogg Theora en Microsoft om commercieele redenen vast lijkt te houden aan hun proprietary VC1 codec.

De hardware (silicon implementatie) en online content leveranciers (Youtube en consorten) en distributiemedia (Blu-ray disks is inmiddels 66% H.264 en growing) hebben al voor de H.264 codec gekozen dus deze lijkt de grootse kans te maken de defacto standaard te worden.
Ik zie gewoon de toegevoegde waarde van Flash niet meer tegenwoordig.
Grotendeels mee eens. echter, omdat Firefox en Internet Explorer de H.264 om uiteenlopende redenen niet native zullen ondersteunen blijft Flash noodzakelijk als een H.264 video compatibility client. En om deze reden zal Flash nog wel een tijdje parallel aan de video tag methode actief blijven op websites.

edit@domovoi/maandverband: spelling, ik heb ook hoofdletters gebruikt maar ik vond het er zonder hoofdletters/cursief beter uitzien :)

[Reactie gewijzigd door BreezahBoy op 7 februari 2010 20:44]

HTML 5, SVG en Javascript
Kom op, dat is en blijft je behelpen..

Het grootste nadeel van flash en silverlight is idd dat het proprietary is. Voor silverlight is er dan een nog een moonlight implementatie... maar laat de opensource comunity dan eens met iets soortgelijks komen. Dat doen ze ook niet.

@_JGC_:
Moonlight wordt idd gebouwd door de OSC... echt niet echt ontwikkeld. Het is niet door hun bedacht en ontworpen door de OSC, iets wat toch wel een beetje bij ontwikkelen hoort. Ontwikkelen is niet alleen het inkloppen van code.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 8 februari 2010 11:29]

Moonlight wordt ontwikkeld door de opensource community. Overigens wel gesponsord door Novell en Microsoft, maar dat boeit niet. Van SIlverlight liggen de specs gewoon op straat, van Flash zijn de specs tot versie 6 of 7 open en mag je de rest reverse engineeren om het te kunnen ondersteunen.
@wildhagen:
Al je argumenten hangen totaal af van de programmeur en de keuze van de programmeertaal:
- As3 is de navolger van As2, welke stricter en meer werk is om te schrijven, maar een enorme snelheidsboost geeft.
- De bug is geen bug van Adobe, maar van de programmeur (zie code paar posts terug)

Je andere argumenten slaan ook nergens op:
- 64-bit is gewoon gezeur, snelheid zal misschien 5% schelen en meer dan 4gb geheugen gebruiken in een flash-app lijkt me ook nog niet nodig.
- Slechte support is niet het geval, ik krijg zeer goede support van Adobe en ze wijzen me altijd op de juiste recources voor een project.
- Linux support boeit mij niet bijzonder veel zolang 90% van de website bezoekers uit windows gebruikers bestaat. overigens loopt moonlight ook vreselijk achter op Silverlight.

Overigens, als ik zou zoeken naar een alternatief zou ik eerder naar javascript gaan kijken. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met Silverlight te gaan werken. HTML5 bestaat (helaas) nog niet als standaard en niet iedere browser ondersteund het (IE).

[Reactie gewijzigd door poepkop op 7 februari 2010 17:50]

Deze bug is wel zeker een bug Adobe. Dat een flash-"programmeur" dingen buiten de flashplayer kan beinvloeden is gewoon fout. Net zoals een flash-"programmeur" niet vanuit flash andere programma's mag installeren en niet je gebruikersgegevens door mag sturen.

64bit is geen gezeur. Als mensen geen vooruitgang willen hadden ze ook het vuur niet uitgevonden. Binnenkort komen er OS-en die geen 32-bits applicaties ondersteunen. Dan is Adobe in een klap uit de markt.

Goede of slechte support kan je niet aan een persoonlijke ervaring aflezen.

Ik ben blij dat je je niet interesseert in een kleine groep goede techneuten. Gelukkig heb ik al vaak zat meegemaakt dat grote projecten worden afgeblazen als er ontdekt wordt dat het een Windows-only oplossing is. Als groot bedrijf sta je gewoon voor schut als je tegen een klant moet zeggen dat het alleen onder Windows werkt en de gebruiker maar Windows moet installeren.
Als groot bedrijf sta je gewoon voor schut als je tegen een klant moet zeggen dat het alleen onder Windows werkt en de gebruiker maar Windows moet installeren.
Sure, alsof er een klant is die omkijkt naar die enkele linuxgebruiker.

Goede of slechte support kan je niet aan een persoonlijke ervaring aflezen.
Nee, ik heb het over wat je moet verwachten van support. Ik verwacht daarbij ondersteuning en documentatie, geen oplossingen voor zogenaamde bugs welke geen bugs zijn.

Binnenkort komen er OS-en die geen 32-bits applicaties ondersteunen. Dan is Adobe in een klap uit de markt.
Dan stapt niet iedereen direct over en tegen de tijd dat w8 uit is zal Adobe wel een flashplayer 64bit klaar hebben liggen.

[Reactie gewijzigd door poepkop op 8 februari 2010 00:50]

Welk OS komt binnenkort uit dat geen 32-bits meer ondersteund?

Welke? En wanneer??
Windows 8 gaat waarschijnlijk alleen nog maar op 64-bit processors draaien.
maar microsoft zal wel heel erg dom zijn om ook ondersteuning voor 32bits apps eruit te doen, nu kan je die toch ook prima draaien op een 64bits install?

Wel vind ik dat geen reden om geen native 64bits versie te maken
't Is juist heel verstandig om 32-bit support er uit te halen. Dit geeft MS namelijk de kans om een heleboel bugs in een keer achter te laten. Mensen die per se 32-bits applicaties willen draaien hebben daar echt geen modern OS voor nodig.
Snow Leopard is reeds uit en waarschijnlijk de volgende versies ook. 32-bit plugins werken niet in Safari als je op 64-bit processors draait.
- Slechte support is niet het geval, ik krijg zeer goede support van Adobe en ze wijzen me altijd op de juiste recources voor een project.
Ondanks de goede support valt het toch nog niet mee om iets met flash te maken dus?
- Linux support boeit mij niet bijzonder veel zolang 90% van de website bezoekers uit windows gebruikers bestaat. overigens loopt moonlight ook vreselijk achter op Silverlight.
jammer, gemiste kans.
Flash werkt aardig, moonlight loopt helaas veel te ver achter

[Reactie gewijzigd door roller12358 op 9 februari 2010 21:20]

Enorme installed base, enorm aanbod aan flashtoepassingen. Dat zijn de grote voorbeelden. De enige, wat mij betreft.
Ha! crasht niet in Opera 10.50 op linux...

Maar flash op linux zuigt alsnog...
Crasht ook niet met Opera 10.10 op Windows 7.
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de browser crasht op flash. Wel een enkele keer op een brakke java app, maar nooit op flash.
Opera is bij mij ook nog nooit met flash gecrashed, firefox en chrome wel, heel vreemd. IE heeft er ook geen last van. Misschien moet het probleem niet bij flash gezocht worden, maar bij de implementaties door deze specifieke browsers, die overigens wel meer rare crashes hebben.
Crasht wel op FireFox 3.6 op Windows 7
Sleep0rz geeft toch ook aan dat flash crashed bij firefox.....
Zelfde hier, Opera 10.10 op Vista, geen crash.

Kunnen anderen het eens proberen met FF, IE, Chrome? etc etc.
Crasht zelfs met geen enkele browser op Linux, dus er is toch nog iets goed aan flash op Linux.
M'n flash zelf crashed niet en m'n browser niet. (Flash 10.0 r42)
Safari op de mac (Snow leopard only) crasht ook niet, de plugin wel.. Ik heb ergens gelezen dat dit in Snow Leopard expres is gedaan, plugins in een apart process draaien bedoel ik dan.. Namelijk omdat de non-Windows versies van Flash erg buggy zijn. Steve Jobs zou zelfs hebben gezegd dat Adobe lui is. :D hij heeft daar niet helemaal gelijk, ze zijn niet lui, Flash op Windows doet het prima, dus 90% van de markt is in de pocket. De rest heeft pech, daarover zeggen ze gewoon dat ze maar niet anders moeten zijn.. :(

Ik vind Flash zowieso erg irritant, zeker op een mac vanwege het CPU verbruik wat buiten proportioneel hoog is.., maar ook omdat 9 van 10 Flash opjecten reclame is.. Daar ga ik mijn batterij niet mee opmaken.. Zie hier een gouden tip al zeg ik het zelf: ClickToFlash. Dit schakelt Flash uit tot je erop klikt.. Ook kan je er de H.264 versie van Youtube video's mee bekijken (veel lager CPU verbruik en betere kwaliteit). Oh trouwens.. ik ben dus oprecht blij dat dit soort bloatware niet op mijn iPhone draait.. De nieuwe beta van versie van Flash is trouwens een grote vooruitgang qua cpu verbruik en stabiliteit! (hoewel we er nog lang niet zijn)

Oh en dan nog iets.. Flash is niet goed te indexeren dus als ontwikkelaar kun je beter geen Flash gebruiken. Verder is het hoewel wijd verbreid ondersteunt, nog altijd een plugin van een derde partij en het is volledig gesloten. Het lijkt mij een slechte zaak om Flash zo'n groot marktaandeel te gunnen.. Gelukkig is Google bezig om HTML5 op JoepieToepie te ondersteunen... :D
Confirmed. Zou dit de crash zijn die ik weleens heb op de Volkskrant site? Dempsky heeft groot gelijk dat-ie het nu aan de grote klok hangt. Adobe waant zich blijkbaar onaantastbaar.
Dat ruikt naar machtsmisbruik. Zou dat ook zijn dat ze hun poot stijf houden bij Apple?
Of ze hebben gewoon een fout gemaakt.
Misschien zelfs administratief, dat er ergens staat dat het probleem opgelost is, maar dat de mailbeantwoorders bij adobe het niet serieus (meer) namen of verkeerd de info doorkeken. (klanten zijn irritant soms, vooral als ze constant blijven doorzeuren, of ze nou gelijk hebben of niet.)
Het is toch eigenlijk jammer dat er geen betere crahslogs zijn. Als mijn browser crasht neem ik eigenlijk nooit de moeite om te achterhalen waarom hij is gecrashd. Het zou prettig zijn als er meer aandacht voor komt en er gewoon direct een melding komt met een lijstje met info waarom de boel gecrashd is. Je kunt dan als gebruiker snel zien waarom je browser er genoeg van had en wellicht een vervelende plugin killen. Ik snap dat dat voor flash wat minder van toepassing is, maar het geeft gebruikers wel een indicatie van wat er aan de hand is en bij voldoende crashes kan het de markt richting een alternatief duwen (aangezien het inzichtelijk is dat dit door flash komt).
De bug is wel gefixed op Flash Player 10.1 (de laatste bétà)

Maar het is geen geheim dat Adobe veel te lui geworden is, het typische verhaal van gebrek aan concurrentie. En niet alleen de gewone gebruikers ervaren dit, ook developers kunnen hier gemakkelijk van meespreken.

Bugs die al sinds dag 1 in de Adobe CS4 suite zitten zijn tot op de dag van vandaag nog steeds niet gefixed, zelfs niet na verschillende bug reports. Wanneer worden deze dan wel gefixed? Misschien in CS5. Zo kan iedereen weer mooi een paar 100 euro betalen voor een upgradepack, voor een nieuwe versie waar weinig tot niets nieuws in zit qua functionaliteit.

De Flash player op Mac is een ramp, het merendeel van mijn kennissen kan nog geen YouTube filmpje openen zonder dat de fans naar 5000RPM schieten. Om nog maar van de iets zwaardere flash sites te zwijgen!
Maar het is geen geheim dat Adobe veel te lui geworden is, het typische verhaal van gebrek aan concurrentie.
Je zou denken dat Silverlight, SVG, HTML5 genoeg dingen zijn om eens hard aan het werk te gaan... Of ze hebben de moed opgegeven en laten Flash op dezelfde manier doodbloeden als Quark XPress destijds, toen dat door Indesign (Adobe n.b.) op de hielen werd gezeten. 8)7

[Reactie gewijzigd door torp op 7 februari 2010 17:58]

Vooralsnog kan het overgrote deel van de internetgebruikers niet zonder flash. En waarschijnlijk weet dat zelfde grote deel nog niets van silverlight en al helemaal niet van SVG en HTML5.

De gemiddelde gebruiker gaat naar youtube en wil een videotje opzoeken: flash benodigd. Waar gebruiken ze silverlight? Op een enkele site welke beelden van een of ander uitzendt (soms voetbal, misschien ergens een uitzending gemist et cetera). Waar wordt nu op enige(!!) schaal SVG en HTML5 gebruikt? Nergens!

Luiheid? Wellicht wel. Dood laten bloeden? Lijkt me sterk.
HTML5 wordt pas binnen aanzienlijke tijd een echte standaard. Sowieso is Flash een veel uitgebreider platform dan HTML5 ooit zal worden. De ontwikkeling van HTML is gewoon te traag. Interessante veranderingen die al in de DRAFT van HTML5 gekend zijn kan Adobe op het grootste gemak toevoegen, want tegen de LAST CALL zijn we toch weer járen verder. En als we dan daar nog eens de échte implementatie bijnemen van alle browsers (inclusief Internet Explorer) lijkt het mij wel duidelijk waarom ze dat niet serieus nemen.

Silverlight is nog vrij nieuw op de markt. Veelbelovend, dat wel, en zeker een opkomende dreiging voor Mac. Maar het is er nog niet. Veel mensen staan toch nog steeds nukkig tegenover het installeren van een nieuwe plugin die ze niet kennen (al zijn er nog steeds de mensen die overal ja op klikken).

SVG kan ook maar één klein element van Flash invullen en echt ingeburgerd is het ook niet.
Wat mij betreft legt dit ook bugs bij de browsers bloot. Een browser mag natuurlijk nooit crashen als een plugin crasht. o.a. Mozilla zou er goed aan doen om te kijken hoe crashes beter kunnen afhandelen.
Volgens mij zijn ze daar mee bezig, 'addons'. krijgen een eigen zandbak. Zal toch ook voor plugins gelden hoop ik zo.

Maar waarom zou Mozilla dat moeten doen als dat in Windows, Linux en MacOSX niet gebeurt? Daar kan een fout in een driver het gehele OS crashen. Dus waarom de lat voor Mozilla hoger leggen dan voor de rest van de industrie?
Ja, het OOPP gedeelte van Electrolysis zou hiervoor moeten zorgen. Op het moment is dat echter van zichzelf nog behoorlijk onstabiel. Alle tabs in hun eigen proces (zoals Chrome) komt later, maar de focus ligt nu al specifiek op Flash (en Silverlight enzo).
Iedereeen even naar http://flashcrash.dempsky.org/ om te testen welke browser-versie op welk platform crasht. Zou me niet verbazen moest de site binnen een paar minuten plat liggen :+

Hmm, Windows 7 Ultimate x86, Flash 10.0.42.34:

- IE8 "Internet Explorer werkt niet meer"
- Chrome "Shockwave Flash Plugin has crashed"
- FF3.6 "Mozilla Crashreporter: het spijt ons"

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op 7 februari 2010 18:19]

Firefox 3.6 met Flash 10.1.2.3 onder Windows 7 64-bit: geen crash.
IE 8 met Flash 10.1.2.3 onder Windows 7 64-bit: geen crash.

Alles blijft normaal werken, geen hoge CPU-belasting of wat dan ook.

Schijnt dat het in de bèta, die ik al even draai, gefixed is.

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 7 februari 2010 20:32]

Zelfde als jij bij die 3

Verder getest Opera en Safari, alles op Win7 Pro 32 bit.

Safari has stopped working, versie 4.04

Opera trekt zich nergens wat van aan, die blijft onverstoorbaar, versie 10.10.

winnaars: vooral Opera, en ook Chrome.

edit: ook op Fx Minefield 3.7pre getest. De plugin-in-apart-proces laat zijn mooie kant zien: flash crashed en wordt opnieuw opgestart, beter dus dan wat Chrome doet, en veeel beter dan wat Fx 3.6 doet.
En tenslotte getest op 3.6.1pre, oftewel 'n Lorentz-build. Helaas: zelfde crash als 3.6 te zien.

[Reactie gewijzigd door Sjah op 8 februari 2010 00:43]

Snow Leopard (64bit) - Safari 4.0.3: Dialog: Flash Player is onverwacht gestopt ... Niks crasht of valt weg ...

Eerste bewijs van safari dat het effectief plugins in een ander proces heeft draaien
Hier heb ik soms ook last van.
Ik hoop dat ze dit eindelijk eens gaan oplossen ipv uit hun neus te vreten.
Ja ik heb de flash bug al meegemaakt, alleen loopt de hele pc vast i.p.v. de browser :P
1 2 3 ... 6