Bax-shop.nl | Bax Music

Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Heb hier een piano gekocht, met levering op een specifieke datum (4 juni). Bestelling geplaatst eind mei. Alles was op voorraad.

Op 4 juni krijg ik een track en trace linkje, waar te zien is (en bevestigd door vervoerder) dat de spullen nog niet zijn afgehaald bij Bax en dus ook zeker niet op 4 juni geleverd gaat worden. Bax heeft de zending dus een dag te laat verzonden.

De vervoerder heeft het vervolgens een dag later geprobeerd af te leveren op een zakelijk adres. Dit was een zaterdag, dus niemand aanwezig.

En hier begint de ellende.. Op vrijdag heb ik Bax geprobeerd te bellen om te kijken wat we nog konden regelen. Misschien een zaterdag zending door DHL (optie op hun site) op een ander adres.. Of misschien is er nog wat anders mogelijk, zoals het snel cancellen van de order zodat ze de verzending ook kunnen stoppen. Maar telefonisch is Bax compleet onbereikbaar. Je krijgt een bandje dat het druk is en daarna een robot die je niet kan helpen. Direct hierna een mail gestuurd.

Via de website heb ik een retour aangevraagd. Daarbij kun je niet opgeven dat je de zending niet hebt ontvangen. Dus mijn probleem in het notitieveld opgegeven. De retourzending wordt blijkbaar volledig automatisch behandeld, want ik krijg een track en trace van een ophaalopdracht. Ondanks dat ik expliciet heb aangegeven dat ik de goederen niet heb. Een ophaalopdracht van spullen die ik niet heb ontvangen en nog ergens in een depot van de vervoerder liggen.

Hierover heb ik weer een mail gestuurd, wederom op 4 juni.

Ondertussen heb ik op 2 andere websites een negatieve review geplaatst. Hier reageert Bax binnen 24 uur op met de vraag om een ordernummer en het verzoek om even via Facebook contact op te nemen. Ik heb geen Facebook, maar vind het bovendien bijzonder. Ik heb al contact gezocht via hun eigen webshop. Waarom zou ik nog via Facebook contact moeten zoeken?

Het is nu 17 juni en nog altijd 0 reactie op mijn e-mail. Ook op de reactie op mijn andere review, waar ik weer op gereageerd heb is geen nieuwe reactie of oplossing gekomen. Ik ben als klant dus niet geholpen. Ik heb mijn geld nog niet terug, ik heb geen bevestiging dat ze de spullen hebben ontvangen. Ik hoor niets, ik zie niets op de site en ik kan ze niet bereiken.

Bax is dus actief aan het reageren op negatieve reviews maar laat ondertussen haar klanten in de steek.

Vervolgens dacht ik.. wellicht dat Thuiswinkel Waarborg mij kan helpen.. Maar wat blijkt? Ondanks dat Bax-shop op de site vermeld dat ze daar zijn aangesloten is hun certificaat ingetrokken door Thuiswinkel Waarborg. Ze mogen dus helemaal niet zeggen dat ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg, want ze voldoen niet meer aan de eisen. Ook die kunnen mij dus niet helpen.

Dat iets niet helemaal soepel loopt met een order.. Dat kan gebeuren. Normaal doe ik ook niet moeilijk over een dag te late levering, maar in dit geval had ik specifiek een dag gekozen die ruim in de toekomst lag omdat ik de spullen echt die dag nodig had. Niet eerder en niet later.

Dat dat dan net niet goed gaat is vervelend, maar sta me dan te woord. Een bedrijf totaal onbereikbaar is geeft een heel naar gevoel. Een bedrijf dat na 2 weken nog altijd niet op een mail reageert, niet telefonisch te bereiken is..

Ik begin onderhand te twijfelen of deze partij niet op het randje van faillissement staat en hoop maar dat ik mijn geld nog terug krijg.

Dozen schuiven kan Bax ongetwijfeld goed. Maar je 'product' valt of staat met service. En daar gaat het wel echt ontzettend fout.

Verzending

Bax heeft een verzendlabel pas op de dag van geplande aflevering aangemaakt. De spullen zijn pas in de avond van de dag van levering opgehaald bij Bax en zouden dus nooit diezelfde dag nog bij mij bezorgd kunnen worden.

Contact hierover met Bax is onmogelijk.

Klantenservice

Er is geen sprake van een klantenservice. Of de klantenservice bestaat geheel niet of ze zijn dusdanig onderbemand dat ze een achterstand van meer dan 2 weken hebben.

Een klachtenservice hebben ze duidelijk wel, want op negatieve reviews reageren ze wel snel!

Scorekaart voor Bax-shop.nl | Bax Music

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie