Bax-shop.nl | Bax Music

Klantenservice: Score: 2
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik bestel hier al sinds begin 2010 met veel plezier (17 bestellingen totaal), maar de meest recente bestelling was dramatisch slecht.

--------------------

Tijdlijn:

Dinsdag 6 april: Bestelling geplaatst en volledig betaald (later belangrijk!), twee speakerstandaarden en een paar kabels.

Woensdag 7 april: Mail ontvangen, bestelling vertraagd. Kan gebeuren.

Vrijdag 9 april: Pakket ontvangen, mist één standaard zonder melding van tevoren. Ook nooit aangegeven op de site zelf. Mail gestuurd.

Zaterdag 10 april: Automatisch bericht met informatie over levertijd andere standaard. Dit pas na ontvangst van het eerste deel? Bedankt voor de stress!

Donderdag 15 april: Na zes dagen reactie ontvangen, "kan kloppen, we hadden de standaard nog niet op voorraad, verwachten hem komende week". Mail teruggestuurd over onvrede situatie.

Donderdag 22 april: Na een volle week (!) reactie ontvangen, "gisteren 3 standaarden binnengekomen, zodra ze opgeboekt zijn zullen wij er één inpakken en versturen".

Maandag 6 mei: Exact een maand na de eerste bestelling (!) de tweede standaard eindelijk ontvangen. Standaard niet compleet, alleen de stang maar geen bodemplaat. Gebeld, foto's gemaakt voor retouraanvraag. Coulancebon van maar liefst 20 euro ontvangen. Product in backorder, "circa 9 werkdagen" levertijd. Mail teruggestuurd met overzicht van de hele situatie, en geuit dat ik er nu echt klaar mee was en een passende oplossing verwachtte.

Donderdag 10 mei: Pakket verwerkt, retour voor zover te zien bij DHL afgerond. Mail ontvangen, "helaas kunnen wij pas een nieuwe standaard opsturen als de oude standaard binnen is". Geen inhoudelijke reactie op andere punten.

Vrijdag 11 mei: Nog een mail ontvangen, "standaard alvast gereserveerd, komt zo snel mogelijk na ontvangst van de retour jouw kant op". Geen inhoudelijke reactie op andere punten.

Zondag 23 mei (eerste pinksterdag, mooie timing): Automatische mail ontvangen, "recent bestelling gedaan waarvoor nog geen betaling is ontvangen". De mail heeft het over een bijgevoegde factuur, maar die zat er niet bij. Deze mocht ik dus opvissen uit een eerder bericht waar hij gelukkig wel in stond. Bedrag (215 euro) komt overeen met één standaard.

Dinsdag 25 mei: Gebeld, en na een aantal pogingen doorgekomen. Gesprek werd spontaan afgebroken na het noemen van het ordernummer, alle pogingen daarna (6 of 7 stuks) kwamen uit bij de terugbelrobot die je blijkbaar krijgt na zo'n twee minuten wachten. (en die je vervolgens ook uit de wacht gooit)

Woensdag 26 mei: Teruggebeld en vervolgens gemaild door een manager, retour was nog niet binnen via DHL. Intern onderzoek gestart, en de mogelijkheid gekregen om de levering nog een laatste keer te proberen met handmatig nakijken van de inhoud van het pakket, of geld terug. Gevraagd of ik een garantie kon krijgen dat de standaard snel (en compleet) opgestuurd kon worden. Ook gevraagd om een bevestiging dat de nieuwe factuur ongeldig was.

Donderdag 27 mei: Bevestiging gekregen, gekozen voor levering aangezien ik de tweede standaard nog steeds echt nodig had.

Vrijdag 28 mei: Verzendbevestiging en T&T bij DHL! Bestelling staat ook op de account, en het gewicht klopt.

Dinsdag 1 juni: Pakket compleet ontvangen. Blij dat alles eindelijk binnen is, maar in de toekomst zal ik niet snel bij Bax meer bestellen. Hopelijk doen ze hier wat mee, het was altijd een fijne winkel...

Verzending

Meest recente bestelling: Slecht. Vertraging op eerste levering, en bestelling incompleet. Tweede levering na een maand eindelijk ontvangen, maar mist alsnog een belangrijk onderdeel en mag dus weer terug. Levertijd schuift regelmatig op.

Voorgaande bestellingen: Nooit echt een punt van gemaakt, maar bestellingen komen eigenlijk altijd wel aan met een paar deuken of scheuren, soms ook op de productdozen zelf. Vaak zitten spullen ook in veel te grote dozen. Levertijd is vaak onbetrouwbaar, "op voorraad" is verre van een garantie.

Ervaringen met DHL zijn wisselend, maar het afgelopen jaar ging alles hier net weer wat beter. (ze kwamen daadwerkelijk op tijd en maakten geen nepmeldingen meer dat er niemand thuis zou zijn)

Klantenservice

Iedereen die je spreekt vindt het "zeer vervelend", maar concreet gebeurt er weinig. Er worden genoeg toezeggingen gedaan maar daar blijft het bij. Meedenken is er ook niet bij, je komt gewoon weer achteraan de rij en mag hopen dat het de volgende keer wel goed gaat.

Uiteindelijk is het probleem opgelost door een manager (waarvoor dank), maar het hele proces heeft natuurlijk veel te lang geduurd. Ook had de communicatie veel beter gemogen, dingen als een deellevering moeten gewoon duidelijk zijn voordat je een half pakket binnen krijgt.

Scorekaart voor Bax-shop.nl | Bax Music

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie