TheNextShop

251 producten en 268 uitvoeringen

Gebruikers over webshop TheNextShop

Review toevoegen

Algemeen

Onze eerst laser beamer gekocht. Prima uitleg en demonstratie gehad in de winkel.
Daarnaast uitgebreid besproken wat voor soort scherm erbij kan. Wij werken in een kamer welke 100% verduisterd kan worden. Onze voorkeur gaat uit naar een iets grijzer doek. Het zwart is dan overweldigend zwart. ­čśü. Gevraagd of ze passende 3D brillen erbij hadden. Deze moesten eerst besteld worden voordat we de order hebben geplaatst. Dit was geen probleem. Al met al een fijne ervaring.

Klantenservice

Goed bereikbaar. Nog wat installatie vragen gehad, deze werden ook goed behandeld. Ze nemen ruim de tijd.

Algemeen

Zelf onderzoek gedaan welke beamer het beste bij mij zou passen.
Telefonische nog enkele vragen gesteld over een paar dingen die voor mij nog niet duidelijk waren.
Hierop kreeg ik de juiste antwoorden daarop gelijk een bestelling gedaan en zelf opgehaald in de showroom/winkel nadat ik bericht wan hun kreeg dat alles binnen was.
Daar terplekken ook nog een demonstratie gekregen met de beamer die ik besteld had TOP.

Verzending

Via de telefoon besteld en kreeg bericht wanneer alles binnen zou zijn.
Dit alles is goed verlopen.

Klantenservice

Klantenservice is ook goed er was een onderdeeltje niet aanwezig bij het scherm, dit werd mij nagestuurd.
Dus met de service zit het ook goed

Klantenservice: Score: 4

UPDATE:

Naar aanleiding van deze review heeft TheNextShop contact met me opgenomen. Zij hebben de beamer vervangen en deze twee dagen later hoogstpersoonlijk bij mij thuis gemonteerd, geïnstalleerd en afgesteld!

Verder heeft men beloofd er alles aan te gaan doen om een situatie als deze in de toekomst te voorkomen, en afgaande op de plannen die ik heb gehoord heb ik hier goede hoop voor.

-----

Niet lang nadat de retourtermijn was verstreken viel het mij op dat er op een volledig donker beeld een blauw vlekje te zien was. Beamerwebwinkel.com/TheNextShop liet mij weten dat de beamer hiervoor opgestuurd moest worden naar Epson, en dat dit gewoon onder de garantie viel.

Omdat dit up het hoogtepunt van de COVID-lockdowns was en men mij niet kon vertellen hoelang een reparatie zou duren heb ik in overleg besloten dit uit te stellen tot na de zomervakantie, zeker aangezien het echt alleen zichtbaar was op een volledig donker beeld.

Toen de nazomer eindelijk was aangebroken de beamer dan eindelijk opgestuurd, waarna ik deze een week later defect terugkreeg. Het pixel shifting mechanisme was stuk gegaan, waardoor de beamer niet langer in staat was om beelden in 4k weer te geven, maar altijd 1080p weergaf, ongeacht de bron.

Dit aangegeven bij Beamerwebwinkel.com/TheNextShop en ik moest de beamer nog maar een keertje van het plafond halen en opsturen. Beamerwebwinkel.com/TheNextShop bevestigde dat dit inderdaad een defect aan de beamer was en mij werd beloofd dat men een extra nacontrole zou doen zodat ik 100% zeker een werkend apparaat terug zou krijgen.

Twee weken na verzending werd ik door Beamerwebwinkel.com/TheNextShop gebeld dat ze de beamer hadden nagekeken en dat deze naar mij onderweg was.

Toen ik deze ontving zat er een briefje in de doos afkomstig van het reparatiecentrum met de melding dat zij geen reparatie hadden uitgevoerd, want 'wij hebben de vorige keer niets verkeerds gedaan, dus het ligt aan de klant'.

Niet alleen zat er nu een gloednieuwe kras op de behuizing, de beamer was dus ook nog exact even defect als voor de twee weken dat ik hem kwijt was. Uiteraard gebeld met Beamerwebwinkel.com/TheNextShop, en te horen gekregen dat diezelfde medewerker die het probleem eerder had bevestigd, het bij de nacontrole "over het hoofd gezien", terwijl het gewoon op de werkbon stond...

Hoewel de medewerker het met mij eens was dat het apparaat eigenlijk gewoon vervangen moest worden, gaf hij aan dat dit niet mogelijk was omdat Epson dat verzoek had afgewezen. Dat Beamerwebwinkel.com/TheNextShop hier zelf had geblunderd maakte daarbij niet uit.

Of ik de beamer graag nog eventjes een derde keer op kon sturen, dan zouden ze nu echt een super deluxe nacontrole doen om ervoor te zorgen dat het echt helemaal tiptop in orde was.

Aangegeven dat ik dit erg vervelend vond en gevraagd of ik een leenmodel zou kunnen krijgen tijdens de reparatie. Dit werd meteen afgeschoten, ik moest het maar weer een paar weken zonder beamer stellen.

Beamerwebwinkel.com/TheNextShop had beloofd had probleem extra te verduidelijken bij Epson om herhaling van het voorgaande fiasco te voorkomen. Epson gaf, nadat ik zelf met hen contact heb gehad, aan dat dat niet is gebeurd.

Deze keer is de beamer drie weken bij het reparatiecentrum geweest, waar men beweert het hele binnenwerk van de beamer te hebben vervangen.

Beamerwebwinkel.com/TheNextShop had beloofd de beamer na terugkomst uit het reparatiecentrum meteen dezelfde dag na te kijken en naar mij door te sturen.

Een week nadat Beamerwebwinkel.com/TheNextShop de beamer had ontvangen volgens de track and trace code die ik van het reparatiecentrum kreeg nog steeds niks gehoord van Beamerwebwinkel.com/TheNextShop. Dus toch maar eens gebeld, men gaf heel koeltjes aan dat ze er "ergens volgende week" wel tijd voor zouden hebben.

Aangegeven dat ik na een maand toch echt wel eens mijn beamer terug wilde, en toen werd deze dezelfde dag nog "nagekeken" en verzonden.

Deze keer ontving ik een beamer met een rood-groene gloed over het hele beeld. Toegegeven, ik kon deze gloed nu wel in 4k aanschouwen,

Wat een "nacontrole" bij Beamerwebwinkel.com/TheNextShop inhoudt is mij echt een compleet raadsel... Gebruik je daar bijvoorbeeld niet een paar testbeelden voor om afwijkingen in het beeld te spotten?

Uiteraard weer gebeld. Ik moest maar een mailtje sturen met een foto. Zo gezegd zo gedaan.

Een week na de mail nog geen reactie ontvangen. Op maandag voor de duizendste keer met Beamerwebwinkel.com/TheNextShop gebeld, zij hadden nog geen antwoord voor me. Wel werd mij verteld dat beamer hoe dan ook een vierde keer opgestuurd zou moeten worden, en dat het daarvoor niet uitmaakte hoe duidelijk de foto's het probleem weergaven.

Uiteraard heb ik aangegeven dit volstrekt absurd te vinden. De medewerker was het met mij eens dat het apparaat eigenlijk gewoon vervangen moest worden, maar dat soort beslissingen waren niet zijn verantwoordelijkheid.

Mij werd beloofd dat ik op donderdag teruggebeld zou worden met een oplossing.

Uiteraard werd ik op donderdag niet teruggebeld.

Op zaterdag nam ik dan zelf de telefoon maar weer in handen. Men kon mij niet helpen, want de zaterdagploeg was hier niet verantwoordelijk voor. Omdat de medewerker het schrikbarend vond de deze zaak al zo lang speelde, en vond dat de beamer eigenlijk gewoon vervangen moest worden, verbond hij me door met de leidinggevende van de zaterdagploeg, die vertelde me niet te kunnen helpen, want de zaterdagploeg was hier niet verantwoordelijk voor, al vond ook hij dat het apparaat gewoon vervangen moest worden.

Wel wist hij me te vertellen dat de medewerker die de terugbelafspraak in de agenda had gezet met corona thuis bleek te zitten, maar dat komt op mij over als een makkelijk excuus. Als je een gedeelde agenda hanteert voor je afspreken zou een andere medewerker zoiets makkelijk even op kunnen pikken, al is het maar om te zeggen dat er wat vertraging is vanwege zieke. Men had het naar eigen zeggen zelfs helemaal niet druk deze week...

Zoals is te lezen in de rest van dit epistel is het nakomen van afspraken en beloftes niet bepaald een sterke kant van deze zaak.

Mij werd wel beloofd dat er nu echt spoed achter gezet werd, en dat ik uiterlijk maandag teruggebeld zou worden met een passende oplossing.

Uiteraard werd ik op maandag... niet teruggebeld...

Terugkijkend had ik liever gehad dat Beamerwebwinkel.com/TheNextShop vanaf het begin af aan eerlijk had aangegeven dat ze me gewoon 2500 euro in de maag gingen spitsen, dat had me in elk geval het bloed onder mijn nagels bespaard.

Het is overigens ook relevant om te vermelden dat in elk telefoongesprek met Beamerwebwinkel.com/TheNextShop de medewerkers me vertellen hoe erg ze het allemaal wel niet voor me vinden dat Epson er zo'n potje van aan het maken is, maar er volledig aan voorbij gaan dat het eigenlijk gewoon hun eigen gekluns en gebroken beloftes zijn die ervoor zorgen dat dit nu al maandenlang voortduurt.

Elke keer krijg ik weer te horen dat ze in gesprek zijn met die en die van Epson om het voor me te fixen en dat ze niks voor me kunnen betekenen voordat zus en zo er een klap op heeft gegeven.

Alle medewerkers staan je extreem vriendelijk te woord, om je vervolgens keer op keer met een kluitje het riet in te sturen. Op emails wordt niet of heel traag gereageerd, waardoor je overal achteraan moet bellen.

Ik heb inmiddels een zaak aangemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering in de hoop dat dat iets oplevert, maar het lijkt erop dat ik beter bij een andere partij een vervangende projector kan gaan kopen, gewoon om van het gezeur af te zijn.

2500 euro uitgeven en dan zo behandeld worden door een "speciaalzaak"... Ik snap er niks van...

Algemeen

Prima ervaring opgedaan bij de NextShop. Was op zoek naar een 4K beamer en vond bij de NextShop datgene wat ik zocht.
Wat ik ook fijn vond is dat ik hem in 3 termijnen kon betalen. Er word snel gereageerd op email en de levering was top.

Verzending

Deze werd binnen 2 dagen geleverd dus zeer snel. Zal zeker deze webshop onthouden!

Klantenservice

Zoals ik al eerder zei, je word dmv email goed op de hoogte gehouden en bij vragen krijg je snel antwoord. Top!

Algemeen

Na goed onderzoek wist ik welke Optoma beamer ik graag wilde hebben. En daar stond ineens Beamerwebwinkel bovenaan met een hele scherpe prijs. Ik kende de winkel nog niet, maar de ervaringen van andere Tweakers zagen er prima uit. Ook mijn ervaring is goed.

Verzending

De Optoma beamer was ver onder de prijs (ongeveer 20%) ten opzichte van andere aanbieders. Daar stond wel tegenover dat de beamer niet op voorraad was, levertijd van ongeveer twee weken. Dat werd op een dag na gehaald :-D

Klantenservice

Mailtje gestuurd om te vragen wat de exacte levertijd was en kreeg binnen een half uur antwoord. Beamer was al onderweg met vervoerder TransMission.

Algemeen

na advies via de chatfunctie hebben wij op hun advies een viewsonic x100 aangeschaft. Best uniek aan dit model zijn de speakers die echt behoorlijk goed zijn, ideaal voor onze zolderruimte.

Verzending

prima: we hebben zondag besteld en het was dinsdag binnen

Klantenservice

chatfunctie werkte erg goed, en ik kreeg snel goed advies. (wel 1x overgezet naar een beter geinformeerd sales persoon). op zondag werkte de chat niet, maargoed dat snap ik wel.

Algemeen

Na een eerdere aankoop hebben we voor ons nieuwe huis weer de showroom bezocht waar ze een uitgebreide set-up hebben met meerdere opstellingen. We wilden een normale beamer, maar na het zien van de nieuwste UST (ultra short throw) beamers hebben we besloten onze TV te vervangen voor een beamer.

Uiteindelijk bijna 2u gekeken naar verschillende modellen, en gekozen voor de BenQ V6050 door zijn lichtopbrengst, kleuren, speakers (en stiekem ook wel design) icm een speciaal UST scherm (Edge 4K).

Aangezien het geheel niet in onze auto pastte (en wij niet in staat zijn zulke grote zaken te tillen) werd alles de volgende dag bezorgd.

Zeer goed (en uitgebreid!) advies en alles netjes geregeld

Zeer groot scherm werd door 2 man bezorgd en in de huiskamer geplaatst

Klantenservice

Lang en goed advies gehad in de showroom. Geen verkoperig gedoe, gewoon zien wat je koopt.

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Dure projector besteld (TW9400W) Omdat deze hier direct leverbaar was, nu een week later nog niks. Winkel zegt dat het de transporteur is, transporteur dat het de winkel is.

Winkel heeft uiteindelijk contact gezocht en alles in orde gebracht via andere transportfirma, buiten dat het meerdere dagen en telefoontjes nam voor ze in actie kwamen alles uiteindelijk OK. beamer en alles is perfect in orde.

Verzending

24/5 levering, in voorraad, week later nog niks ontvangen en niemand heeft een idee waar en wanneer het zal geleverd worden. Transportfirma Transmission is absoluut te vermijden.

Klantenservice

Nadat een tijdje duurde om hen in gang te krijgen toch geholpen en hebben ze via een andere transportfirma beamer verstuurd.

Algemeen

Vorige week hier een Samsung The Premiere (nieuw model ultra short throw beamer) en ALR scherm (Edge 4K) aangeschaft.

In hun showroom de Samsung bekeken (gelukkig mocht dit weer sinds kort), en direct gekocht. De eerste modellen moesten nog binnen komen, een week later (netjes) ontvangen. Het ALR scherm brachten ze met hun eigen bestelwagen omdat het in een grote houten kist wordt geleverd. Uitgepakt naar binnen gebracht en samen opgehangen, top. Scherm en beamer samen geeft een fantastisch beeld, wij zijn er heel erg blij mee!

De beeldkwaliteit is zeker vergelijkbaar met onze vorige "normale" (niet short throw) beamer de Sony VW270, en dat is zeer positief bedoeld.

Bij ons deze beamer de vervanging van de TV en dat is een aanrader. Geen TV aan de muur geeft de woonkamer een veel chique-re uitstraling.

Verzending

Beamer kwam met bezorgdienst, gewoon prima. Scherm werd door ze zelf bezorgd, dat was heel erg fijn (en uitgepakt, samen opgehangen).

Klantenservice

In de showroom uitgebreid geholpen, vele modellen kunnen zien (ik kon gelukkig wat langer blijven dan de "offici├źle" afspraak)

Algemeen

Beamer besteld en opgehaald in IJsselstein. Ter plaatse werd er nog even gevraagd of ik de maten wist van mijn huiskamer en waar ik de beamer van plan was op te hangen. Erg netjes dat er even gecontroleerd werd of de beamer paste in de kamer. Kreeg ook nog correct advies over een kortere en stabielere beugel i.v.m. gewicht. Super!

Klantenservice

Verder nog kort contact gehad over de beamer (krasje lens) en werd netjes geholpen. Ben erg tevreden, zou zo terug gaan.

Algemeen

Als mensen op leeftijd wilde wij liever niet naar de showroom komen om een beamer uit te zoeken. Thenextshop / beamerwebwinkel heeft ons via de mail heel fijn geholpen met bepalen wat wij allemaal nodig hadden om een thuisbioscoop te maken. We zijn tenslotte zoveel thuis nu, dat zal het zeker waard zijn deze winter.

Ik heb foto's en bouwtekeningen opgestuurd en de heren hebben daar ingetekend welke beamer zou passen. Inmiddels heeft onze klusman de baemer, het beamerscherm en alles wat er bij hoort opgehangen. Wij zijn meer dan tevreden!

Wij hadden niet het idee naar een duur product geduwt te worden, in plaats daarvan kregen we een eerlijk verhaal waarom bepaalde beamers duurder zijn dan andere. Mijn eerste online keuze bleek een lens te hebben die wel duur is maar in onze bioscoopkamer geen extra waarde toevoegt - toch fijn dat er dan meegekeken wordt.

Al met al zeer tevreden!

Verzending

In het weekend hebben wij de offerte bevestigd, waarna wij op dinsdag alles bezorgd kregen. Het grote scherm werd met een vrachtwagen gebracht.

Klantenservice

Wij hebben nog geen aftersales nodig gehad

Algemeen

Door grote verbouwing in ons huis waren we geïnteresseerd in een beamer in het hogere segment in te bouwen in onze Home Theater kamer. Door Google kwamen wij terecht bij TheNextShop en zijn we in de showroom langsgeweest. De verkoper heeft ons zeer uitgebreid geholpen, en we hebben 4 beamers uitgebreid kunnen bekijken in hun cinemazaal. De keuze was moeilijk, en daarom hebben we er een weekend overna gedacht en zijn we op maandag terug gekomen. Hier werd totaal niet moeilijk over gedaan, wat ons zeer beviel.

Uiteindelijk bleek de DLP 4K beamer die we zelf hadden bedacht niet mogelijk te zijn door de vrij speciale plaatsing in onze nieuw te bouwen kamer. Daardoor uitgekomen op de Epson TW9400 beamer. Niet native 4K wat we eigenlijk wilden, maar in de showroom zagen wij eigenlijk geen verschil - een fantastisch mooi beeld geeft deze cinema projector. Wij zijn er dan ook zeer blij mee.

3m breed cinema 4K projectiescherm er bij genomen, deze werd de volgende dag bezorgd. Beamer hebben we direct meegenomen. Alles bij elkaar zeer tevreden.

Verzending

Scherm besteld in de showroom, was te groot voor in de auto. Werd de volgende dag bezorgd door dynalogic.

Klantenservice

Nog geen problemen gehad.

Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Pre-sales helpt je zeer gewillig en met kennis van zaken tot het einde van het bestelproces incl betaling.

Verzending

Snel en correct geleverd, goed verpakt, track en trace is niet accuraat

Klantenservice

Ze zijn zeer gewilig je te helpen om van je geld af te raken.

Er worden retourkosten aangerekend (95ÔéČ) na 7h test van een beamer onder het mom van excesief gebruik tijdens wettelijke bedenktijd/retour periode. Van de 7h brandtijd die de beamer heeft geregistreerd heb ik trouwens de 2h software update en algemene configuratietijd nog niet eens in mindering gebracht.

Dit terwijl ze een gratis retourbeleid voeren.

Beste Kenneth,

Wij vinden het jammer dat u niet tevreden bent over het verloop van uw bestelling en het retourproces.

Echter laat u wel belangrijke informatie weg in uw review:
- Op onze site staat zeer duidelijk omschreven wat de retourregels zijn, inclusief dat een beamer maar 1u gebruikt mag worden om voor volledige restitutie in aanmerking te komen. Er staat ook direct bovenaan dat "gratis retourneren" betekent dat wij de retour-verzendkosten betalen, wat bij uw bestelling ook gebeurd is.
- U heeft een beamer aangeschaft van ÔéČ3399, wij hebben u dus slechts 2,7% aan kosten gerekend.
- U heeft vòòr uw aankoop via onze chat gevraagd hoe de retourregels zitten, waar onze medewerker u heeft geïnformeerd over de regel van max. 1u (kosteloos) gebruik. Tevens heeft onze medewerker u geadviseerd langs onze showroom te komen indien u meer dan 1 uur nodig dacht te hebben om de beamer te beoordelen.
- U heeft via Thuiswinkel.org een klacht ingediend omdat u meende "recht te hebben de beamer kosteloos te gebruiken totdat ik er een goed beeld van heb", maar uw klacht is door Thuiswinkel ongegrond verklaard.

Wij denken dat onze retourregels fair zijn en zeker niet nadelig voor de klant. Tevens bieden we vele mogelijkheden om de juiste beamer te kiezen, zoals uitgebreid gratis advies en wij raden altijd aan om bij twijfel in onze showroom verschillende beamers te komen bekijken.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice TheNextShop

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

net na black friday een beamer besteld. hierna keurig mail gekregen dat deze 9 December leverbaar zou zijn. sindsdien meerdere mail gestuurd met de vraag om een update rondom de levertijd. al sinds aantal weken geen reactie op de mails.
ben nog in afwachting van de beamer tot op heden.

update: inmiddels telefonisch contact gehad, toen bleek de beamer gewoon op voorraad te liggen, heb hem inmiddels afgehaald. de verdere afhandeling is correct verlopen. het blijft echter vreemd dat ik eea zelf moest initi├źren.

Algemeen

Zeer professionele winkel met showroom.
Je wordt heel goed geholpen via email en telefoon.
Het personeel is zeer deskundig wat zeldzaam is.
Er wordt eerst gekeken wat de klant wil en ook waarom.
Daarna wordt er gekeken wat voor een oplossingen ze kunnen bieden.
Het beste van deze winkel is dat men het ook kan laten zien.
Ze hebben een demo ruimte waar je alle beamers kunt bekijken.
De instellingen worden ook goed gezet om het beste beeld uit de beamer te krijgen. En wil je iets anders zien dan hoef je het maar te vragen.
Daarnaast hebben ze ook goede prijzen wat ook niet onbelangrijk is.

Dit is mijn eerste review waarbij ik het cijfer 10 gaaf.

Goede track & trance
Er wordt gebeld als men in de buurt is
Gewoon goed

Algemeen

Ik bestel op 24/10 een doek met nettorprijs +/- 800 euro. Levering was ingepland voor 26/10. 26/10 melding dat levering niet doorgaat omwille van sorteerfout. Nieuwe levering ingepland voor 28/10. 28/10 op nieuw melding dat levering niet doorgaat. 28/10 contact met verkoper voor herinplanning. Op 31/10. 31/10 terug levering geannulleerd omwille van sorteerfout. Voorlopig geen antw. wel 800 euro betaald... niks ontvangen een week later!

UPDATE:

De partij verantwoordelijk voor levering was het pakket kwijt geraakt en was ook niet al te duidelijk in zijn communicatie naar Beamerwebwinkel.com. Zodra die situatie bij Beamwerwebwinkel.com duidelijk was hebben zij asap een nieuw product naar mij verzonden. Waarna ik op de afgesproken datum alles correct heb ontvangen. Ik heb voor het ongemak ook een compensatie ontvangen en ben zeer tevreden van de kwaliteit van mijn iVision Cinema 4K Series projectiescherm. Installatie is zeer eenvoudig en kwaliteit is top voor de prijs! Ik hoop dat zij uit deze onaangename situatie qua levering lessen trekken en zorgen dat in de toekomst niemand dit nog moet ervaren.

Verzending

Zie toelichting hierboven. Probleem is de levering en de backoffice die faalt hier een degelijke oplossing aan te leveren.

Klantenservice

Als je een zware fout maakt. Begrijp tot 3x toe faalt in het leveren van je product dan neem je me dunkt asap persoonlijk contact op en speel je kort op de bal om de klant een degelijke oplossing aan te rijken en zelf te valideren indien je afhangt van externe partijen dat die hun commitment nakomen!

Update: Zonet contact gehad met de klantendienst. Levering is mogelijk voor 2/11. Ik ben in blijde verwachting. To be continued!

Update: Probleem opgelost! Tevreden van de klantenservice!

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Nadat mijn oude beamer het na 14 jaar trouwe dienst heeft begeven en in mijn projectiescherm golven begonnen te vormen, vond ik het eens tijd om een nieuwe te gaan kopen. Hiervoor vind ik het belangrijk om bij deze ook daadwerkelijk de beeldkwaliteit te zien voor ik een aankoop doe en een beamer in mijn kofferbak vervoeren geeft mij een beter gevoel dan door de postbezorgers rond gesmeten te zien worden. Daardoor ben ik naar de The Next Shop (bedrijf naam van het beamerwebwinkel.com merk) toe gegaan, aangezien dit zo een beetje de enige beamer winkel met showroom is die nog enigszins bij mij in de buurt zit.

Aangekomen werd ik netjes ontvangen door verkopers die een duidelijke passie en ook zeer veel kennis over de producten hebben. Onder het genot van een kopje thee hebben we mijn thuissituatie besproken en wat voor een soort beamer en scherm mogelijk zou zijn, de laatste van de twee kon direct bekeken worden in hun uitgebreide showroom waar alle schermen netjes werkend zijn opgehangen en gedemonstreerd kunnen worden. Hierbij werd mij duidelijk dat ik te maken had met een verkoper die graag blije klanten wilt i.p.v. zo veel mogelijk geld uit een klant te trekken (zoals bij sommige andere winkels veel wordt gedaan), aangezien hij me duidelijk de voor- en nadelen van de goedkopere en duurdere schermen liet zien en adviseerde dat het duurdere model het prijsverschil waarschijnlijk niet waard is.

Na de schermen te hebben gezien, heb ik in hun eigen mini-bioscoop een aantal stukken film op verschillende beamers bekeken. Hierbij werd de voor- en nadelen van de beamers ook besproken en werden zelfs verschillende features op verzoek laten zien.

Naast schermen en beamers is in hun showroom ook alle andere randapparatuur die benodigd zijn voor een beamersetup/thuisbioscoop te zien, zoals beamer beugels, beamer liften, 3D-brillen, etc.

Nu dat ik wist wat ik wilde hebben komt 'natuurlijk' het onderhandelen over de prijs (nog iets wat je op locatie kunt doen en in de webwinkel niet). Hierbij kwam de verkoper erachter dat de concurrent mijn uitgezochte beamer (Epson EH-TW9400W) in de aanbieding had gedaan en werd er zonder moeite direct de prijs aangepast.

Alles was op voorraad en kon ik dus direct meenemen. Helaas past het lange (3m) projectiescherm net niet in mijn auto (Ford Fiesta), dus werd het scherm kosteloos nagestuurd. Deze ontving ik de volgende dag thuis.

tl;dr
Zeer goede winkel gespecialiseerd in beamers en toebehoren met goed gekwalificeerd personeel, volledige showroom en mini-bioscoop voor demonstreren van zelfs de meest high-end beamers.

Mijn aankoop:
- Epson EH-TW9400W
- iVisions Electro ProHD Series projectiescherm 230 x 129cm
- iVisions RF-3D Bril 3D530RF
- iVisions QuickInstall Wand Afstand Beugel
- iVisions iViConnect RF Trigger

Note: Ik heb nog niet te maken gehad met de aftersales, maar daar heb ik met mijn huidige ervaring alle vertrouwen in.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Waar moet ik beginnen. Verreweg de slechtste ervaringen die ik ook heb gehad bij een webshop. Een maandsalaris bij ze uitgegeven, maar service, ho maar! Na 3 maanden begon mijn beamer een gele vlek te vertonen aan de rechter zijde van het beeld. Aan de telefoon werd ik behandeld als niet belangrijk, en te woord gestaan door uilskuikens. Het duurde anderhalve week voordat ik de beamer RMA kon sturen. Anderhalve week nadat mijn beamer terug was bij de webshop maar eens gebeld om poolshoogte te nemen. Er werd beweerd dat mijn beamer net terug was van de fabriek en dus weer naar mij werd opgestuurd. Volgende dag ontving ik de doos zoals ik m zelf had opgestuurd, ongeopend! Er is, in de anderhalve week dat ze m hadden, niet naar omgekeken en er is keihard gelogen over de reparatie. Ik zit nu weer naar exact dezelfde gele vlek te kijken. De helft van de conversaties die ik met The Next Shop (overkoepelende winkel) heb gehad zijn in deze review niet eens beschreven, maar het was een drama. You pay peanuts, you get monkeys.

UPDATE: Gisteren werd ik gebeld door de directeur van The Next Shop n.a.v. bovenstaande review. Na nogmaals de situatie uit te leggen, bood hij zijn excuses aan en heeft hij vandaag een bezorger bij mij langs gestuurd met een vervangende beamer. Na het aansluiten van de nieuwe beamer viel mij direct op dat de scherpte en de kleuren veel beter waren dan bij de oude beamer. Nu zal dit deels aan de nieuwe lamp liggen, maar toen ik de oude beamer aansloot, ben ik 1 à 2 weken bezig geweest om het ding (op het oog) te kalibreren. Bij de nieuwe ongeveer 10 minuten. Het klopt gewoon meteen. Ik heb daarom een sterk vermoeden dat de oude beamer van begin af aan al defect geweest is.
De reden van alle drama was volgens de directeur te wijten aan de groeipijn van het bedrijf. Bij de uitbreiding is redelijk wat nieuw personeel aangenomen. Ik heb met nieuwelingen te maken gehad bij de afhandeling van mijn RMA. De directeur heeft dit toegegeven en beterschap beloofd. Ik adviseer in de eerste weken altijd ervaren personeel mee te laten luisteren bij klantcontact. Tevens zou een Known Issues lijst per product standaard moeten zijn ter referentie. Regelmatig contact met de producent (in dit geval Optoma) hierover lijkt mij voor een speciaalzaak essentieel.
Als laatste wil ik graag zeggen dat het dapper was van de directeur om persoonlijk te bellen. Wel jammer dat het kwartje pas viel nadat ik mijn verhaal hier deelde en eigenlijk geen contact meer met ze wilde.

Verzending

Zoals hierboven vermeld, er is niet naar mijn RMA zending omgekeken. Totdat de directeur contact met me opnam.

Zie UPDATE.

Klantenservice

De domste vragen vlogen me om de oren en je hebt het gevoel dat ze je uitlachen vanwege het feit dat ze z├│ makkelijk tegen je liegen. Dit bleek onwetendheid/onkunde te zijn.

Zie UPDATE.

Algemeen

Uitstekende klantenservice. en snelle levering.
- - - - - - - - - -

Verzending

De website aangegeven leveringstijd word nageleefd.

Uitstekende klantenservice.
Gemakkelijk bereikbaar, vriendelijk & behulpzaam.

Scorekaart voor TheNextShop

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin f─ônix 7 Nintendo Switch Lite