iBOOD

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop iBOOD

Review toevoegen
Onderstaande shopreviews zijn ouder dan 1 jaar en worden niet langer meegenomen in de gemiddelde score.

Algemeen: 4 van 5 sterren
Verzending: 2 van 5 sterren
Klantenservice: 3 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De aanbiedingen zijn niet altijd spectaculair, en je doet er goed aan de specificaties en het ibood forum even goed te lezen alvorens je bestelt, zodat je niet voor verassingen komt te staan.

De levertijd is soms echt slecht, maar je krijgt het uiteindelijk wel.

Af en toe staan er eens echte leuke deals op en loont het zeker de moeite. Daarom blijf ik toch kijken en af en toe bestellen!

Een nadeel vind ik dat wanneer je met PayPal betaalt ze i.p.v. een betaling een automatische incasso instellen op je account, dat wordt niet duidelijk gecommuniceerd en vind ik niet leuk! Ik moet dit telkens weer gaan verwijderen.

Verzending

In meer dan de helt van de gevallen wordt je product niet geleverd op de verwachte datum, en die datums zijn meestal al ruim in de toekomst. Je krijgt dan een standaard mailtje met boodschap dat ze het gaan uitzoeken, maar ze doen juist niks, je moet gewoon nog een extra week (of soms 2) wachten.

Laatste keer was het de dag erna al vertrokken en dag er nog eens na geleverd, dat was dan weer zeer positief maar heel uitzonderlijk.

Klantenservice

Nog niet echt gebruikt, maar de levertijden opvolgen doen ze alvast niet.

Algemeen: 1 van 5 sterren
Verzending: 0 van 5 sterren
Klantenservice: 1 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

GSM gekocht. 3 Dagen later krijg ik een email dat de levering niet mogelijk door externe leverancie en dat ik mijn geld zou binnen 10 dagen terug krijgen. vandaag 40 dagen dat ik die email heb gekregen en ik heb mijn geld nog niet binnen.
Echt een rommel bedrijf

Klantenservice

Elke week en voor 5 weken dit :
Zoals aangegeven in de vorige e-mail zouden we voor je aan de slag gaan om je vraag te beantwoorden. Je had eigenlijk vandaag al een antwoord van ons moeten krijgen. Hierbij willen we je laten weten dat we langer de tijd nodig hebben om je te kunnen helpen. Hiervoor vragen we nog even je geduld.
Binnen een termijn van ongeveer 1-5 werkdagen komen we bij je terug.
Met vriendelijke groet,

Beste najibi,

Wat vervelend dat je nog steeds wacht op de terugbetaling. Graag zoeken we het voor je uit, zodat het opgelost kan worden. Zou je het bestelnummer (SOxxxxxxx) willen doorgeven via webcare@ibood.nl? Dan komt jouw mail meteen bij ons team terecht. Alvast dank voor de moeite!

Met vriendelijke groeten,
iBOOD Webcare Team

Algemeen: 1 van 5 sterren
Verzending: 1 van 5 sterren
Klantenservice: 1 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Soms heeft ibood erg leuke aanbiedingen. Vaak besteld, maar bij de laatste paar bestellingen enkel teleurstellingen!

Verzending

Laatste bestelling nooit geleverd, meer dan een maand later nog steeds mijn geld niet terug ontvangen.

Klantenservice

Laatste bestelling nooit geleverd (Wasmachine), 3 weken na "verzendbevestiging" kwamen ze er (na een zoveelste telefoontje van mijn kant) achter dat het product nooit bij de leverancier is binnen gekomen. Meer dan een maand later nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. Continu worden er toezeggingen gedaan over leverdatum en later over het moment dat terugbetaling plaatsvindt, echter kunnen ze deze keer op keer niet nakomen. Nog steeds wacht ik op mijn geld (bij een dergelijk groot bedrag écht heel vervelend)

Beste rzoomer,

De terugbetaling van de wasmachine was al onderweg naar jou op het moment van deze review en zul je inmiddels ontvangen moeten hebben. We zullen je per email de details hiervan toesturen.

Met vriendelijke groeten,
iBOOD Webcare Team

Algemeen: 4 van 5 sterren
Verzending: 1 van 5 sterren
Klantenservice: 1 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De aanbiedingen zijn niet exceptioneel, maar goed; de laatste 2 verzendingen door Ibood werden om onbekende reden uitgesteld, zonder opgaaf van reden. De bezorging door DHL is waardeloos. Tijd klopt niet, de laatste zending kwam helemaal niet en werd geretourneerd aan Ibood. De besteller gaf als reden "foutief adres op", maar DHL Parcel gaf toe dat dit niet klopte. Gewoon geen zin in bezorgen.
Wat ik ook behoorlijk waardeloos vindt, is de Ibood FB pagina; reacties van Ibood op bv klachten duren veel en veel te lang, is daar vrijdagmiddag om 1300 uur al het weekend verlof gegeven???

Verzending

Geen idee, niets ontvangen.... met dank aan DHL (zie bovenstaand).

Klantenservice

Via FB gedaan, klachtenbehandeling duurt veel te lang, is iedereen daar met verlof?

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 4 van 5 sterren
Klantenservice: 3 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

de bestelling ging makkelijk, betalen veilig en goed, de verzending snel, de service
is altijd goed, ik heb in het verleden veel bestellingen geplaatst, en ik kan jullie mededelen, dat het op een enkele keer fout ging, maar dat was snel opgelost, dus ik ben zeer tevreden over deze webshop. top

Verzending

deze verzending, die was goed verpakt, maar er is wel eens voorgekomen, dat de verpakking open was, en niet goed verpakt was, ik bedoel hiermee, dat de artikel
en, los in de doos lagen, en geen opvulling was toegepast, dus het rammelde door
de hele doos heen, en dat is nou juist niet de bedoeling, volgende keer op letten, dat dit niet meer gebeurd.

Klantenservice

wat de klantenservice betreft, als je voor een artikel belt en je hebt vragen over het
artikel, dan ktijg je te horen, dat weet ik niet meneer, dus dat laat toch wel te wens
en over, of er wordt niet goed nederlands gesproken, wat ik ook erg vervelend vindt, maar ik moet er wel bij zeggen, dat het meestal wel goed gaat

Algemeen: 4 van 5 sterren
Verzending: 1 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Twee keer te maken gehad met Customer Service vanwege beschadigde goederen en eenmaal Defect on Arrival (DOA). Het in contact treden via My Ibood en het desbetreffende artikel of order. verloopt zeer goed. Ook de verdere afhandeling en het voor mij naar tevredenheid oplossen was zeer goed. Redelijk snelle afhandeling (2-3 weken).

Verzending

Alle goederen (zo'n ruim 20 bestellingen over de afgelopen tijd) werden conform de afspraak geleverd. Met emails word je over de voortgang op de hoogte gehouden en daarnaast de Track & Trace.

Klantenservice

Twee keer te maken gehad met Customer Service vanwege beschadigde goederen en eenmaal Defect on Arrival (DOA). Het in contact treden via My Ibood en het desbetreffende artikel of order. verloopt zeer goed. Ook de verdere afhandeling en het voor mij naar tevredenheid oplossen was zeer goed. Redelijk snelle afhandeling (2-3 weken).

Algemeen: 1 van 5 sterren
Verzending: 1 van 5 sterren
Klantenservice: 1 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ibood verkoopt refurbished/ kapotte producten als nieuw. Dit kan als incident voorkomen maar men doet dit bewust en zonder schadeloos stelling aan klant.

De star wars drones zijn nu voor de derde ! Keer aangeboden terwijl de klachten zich opstapelden . Klanten geven aan dat verpakkingen open zijn geweest en producten beschadigd. Ibood laat je vervolgens terugsturen maar biedt dezelfde producten 2 maanden later weer aan.

Dat dit tegen nl wetgeving ingaat lijkt ze niets te doen. Zeer vreemd. Ik ga iig een brief naar directie mediamarkt sturen over deze case. Eens kijken hoe men hier op reageert.

Verzending

Te laat geleverd ook nog eens. Gaven zelf aan wegens kwaliteits controle maar gezien verhaal erg ongeloofwaardig

Klantenservice

Trage reactie. Men duikt op het forum nadat er tientallen klacht en binnen kwamen over kapotte producten

Algemeen: 3 van 5 sterren
Verzending: 3 van 5 sterren
Klantenservice: 1 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Aanbod wisselt, niet altijd interessant, soms verouderd spul, maar soms ook echt uitstekend. Kortingen worden nogal eens overdreven en dat vind ik altijd nogal sneu. Wees er gewoon eerlijk over. Bestellen gaat erg soepel, echte garantie bij kapotte spullen is ook prima, dus ik koop er veel (al tientallen keren besteld) maar fouten oplossen kunnen/willen ze absoluut niet.

Verzending

Vaak lange levertijd en ongeacht de waarde van je bestelling vrij hoge verzendkosten.

Klantenservice

een maand geleden heb ik een apparaat met engelse stekker gekocht. daar hoort een verloop-stekker bij geleverd te worden, maar die zat er helaas niet bij en dus werkt het apparaat niet in NL. inmiddels heb ik ze al 2x gemaild en 3x gebeld en dan zijn ze reuze vriendelijk en meelevend, maar nog steeds is er geen oplossing, alleen maar slappe smoesjes en vage beloftes en iemand anders moet er eerst nog naar kijken en daarom duurt het nog een klein beetje langer helaas, sorry, etc.
alsof het heel ingewikkeld is om de ontbrekende verloopstekker gewoon alsnog even op te sturen. en ondertussen duurt en duurt en duurt het maar. ze hebben echt geen benul wat service betekent. jammer hoor.

Algemeen: 3 van 5 sterren
Verzending: 3 van 5 sterren
Klantenservice: 0 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik ben over het algemeen tevreden over deze webwinkel. Een minpuntje vind ik de levertijd.

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 4 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Zeer tevreden over het door mij bestelde Philips Soundbar, geeft een goed geluid
en is beter dan het geluid wat er uit de Philips TV komt.
Kan het dan ook zeer zeker aanbevelen voor deze lage prijs!

Verzending

Ben zeer tevreden over het door mij bestelde product, en de snelle levering.

Klantenservice

Heb geen contact hoeven opnemen, dus dat is dacht ik positief genoeg.

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 4 van 5 sterren
Klantenservice: 4 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Ibood volg ik al enkele jaren. Soms interessant, soms heb ik het helemaal niet nodig. Gewoon dagelijks even nakijken.
Toch altijd nuttig om het voorwerp even te Googelen. Maar in 90 % van de gevallen is Ibood goedkoper. Waar men soms die maximumprijzen uithaalt, ik zou het niet weten. Of is het omdat men soms zaken verkoopt die al een lange tijd lopen en - zeker bij electronica - in zijn uitgebreidste vorm - de startprijs vrij hoog ligt om na enkele maanden algemeen te dalen.
Ik verdenk er zelfs firma's van om een hoge prijs te afficheren (aanbevolen marktprijs) , daar waar men in gelijk welke winkel dit product voor bijv. 30 % goedkoper kan kopen.

Verzending

Correcte afspraken, maar zou leuk zijn om het product ook te kunnen ophalen in een ophaalpunt. Zodoende moet men, in het slechtste geval, geen ganse dag thuisblijven.

Klantenservice

Laatste tijd duurt het toch wel langer of vroeger voord men antwoord krijgt en een probleem opgelost wordt.

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

prima systeem Ibood en soms leuke aanbiedingen te vinden welke dan ook netjes en volgens afgesproken tijd worden verstuurd

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Een zeer betrouwbare verkoop organisatie, die zeer mooie spullen verkoopt en op tijd de zaken leveren.

Verzending

Altijd netjes afgeleverd op tijd

Klantenservice

Niet goed geld terug

Algemeen: 3 van 5 sterren
Verzending: 2 van 5 sterren
Klantenservice: 1 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

In de hunt op 21 november een espressomachine gekocht, een mooie Nivona. Toegeven, de prijs was uitstekend. Nog steeds veel geld voor een koffiezetapparaat, maar stuk goedkoper dan elders.
Bestelprocedure etc werkt allemaal prima bij ibood, geen klachten over. In dit geval wist ik ook dat de machine een week later (27/11) verzonden zou worden.

Op de 27e netjes de verzendbevestiging gekregen, en via de tracktrace mijn verzending in de gaten gehouden. Helaas, de 28e geen machine. Volgens de tracktrace was ik niet thuis ? , dag later een nieuwe poging, ook hier weer niemand aan de deur. Toch wat geïrriteerd inmiddels twee maal een melding gedaan. Eerst probeerde ik de bestaande aan te vullen, maar kwam ik in een soort loop terecht. Ik vroeg om wat uitleg, want ergens liep iets niet goed.

De reactie vanuit de klantenservice was een standaard verhaal, black friday, druk, sorry maar je bestelling gaat 5 december de deur uit.
Onzin natuurlijk, mijn espressomachine van 550 euro zat al een paar dagen achterin een bus en de klantenservice van ibood heeft niet eens mijn bestelling nagekeken en fatsoenlijk inhoudelijk gereageerd.
Afgelopen zaterdag is mijn machine bezorgd, samen met een andere DHL levering, die ik de dag ervoor gedaan heb bij een andere webwinkel. Daarbij kwamen pakketjes met andere transporteurs (DPD notabene) wel gewoon aan.


Ik denk dat ibood met in 1 week een hunt en blackfriday het zichzelf heel moeilijk gemaakt heeft, zeker in combinatie met DHL.
Meest kwalijke in dit geval, lees in ieder geval een iemand zijn bestelling door en reageer inhoudelijk, in plaats van een knip plak reactie.

Verzending

track en trace klopte niet, traag, verder verwijs ik graag naar de algemene beoordeling.

Klantenservice

Klantenservice heeft inhoudelijk niet gekeken, maar een standaardreactie verstuurd, die inhoudelijk ook nog niet eens klopt.

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 0 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Op alle relevante aspecten, het gemak van het plaatsen van de bestelling, het betalen, de prijs/kwaliteit verhouding en de snelheid van levering, heb ik na heel goed nadenken, niets negatiefs kunnen bedenken. Doorgaan, vooral zo doorgaan.

Verzending

Binnen 5 dagen

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Correcte info ivm bestelling en levering.
Terugsturen ook niet moeilijk, juist betalen ze niet de retourkosten terug terwijl andere aanbieders dit wel doen.

Verzending

Zoals het moet juist duur het een beetje lang.

Klantenservice

Great service !!!

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 4 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

na 12+ bestellingen: Bestellen is erg gemakkelijk zeker als je gebruik maakt van Paypal, dan gaat bijna alles automatisch als je een keer eerder iets hebt gekocht. Als de ibood Hunt is dan gaat het allemaal niet zo geweldig want dan zijn er zoveel kopers dat het systeem soms overbelast lijkt. (dan loop je kans het product mis te lopen)

Verzending

Verzenden gaat met 1 enkele uitzondering altijd op de aangegeven datum. Keurig verpakt en netjes bezorgd.

Klantenservice

een keer een defect product gehad dat is netjes omgeruild

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 4 van 5 sterren
Klantenservice: 4 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Heb er nu zo'n 6x wat besteld, en altijd hartstikke tevreden erover en over de aanbiedingen.

Algemeen: 4 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Correcte webshop, eerlijke afhandelingen. Goedkope verzending. Mooie leuke aanbiedingen. Zeker aanmelden voor de nieuwsbrief om zeker geen buitenkansjes te missen.

Klantenservice

Wanneer er toch eens iets mis gaat, wordt je eerlijk geholpen zonder in discussie te hoeven gaan. Goede service.

Algemeen: 4 van 5 sterren
Verzending: 3 van 5 sterren
Klantenservice: 4 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Iets meer gereedschap, klusmateriaal, machines enz. Zouden VEEL meer verkopen ipv veel te dure kranen, namaak handtassen. Enfin, rommel
Denk aan de klusser en tuinier😁😁😁👍👍👍😉

Verzending

Soms veel te lange wachttijden voor verzending. Maaaaaar, de klant is hier wel duidelijk van op de hoogte.

Klantenservice

Vriendelijk, snel rn vooral eerlijk.

Beste A. Buyer,

Bedankt voor je eerlijke feedback. Omdat we voor elk wat wils willen aanbieden, hebben we naast producten zoals gereedschap en klusmateriaal ook veel andere product soorten.

De kranen van o.a. GROHE zijn kwaliteitsproducten wat de hogere prijs rechtvaardigd. Overigens nog steeds zeer scherp geprijsd vergeleken met andere aanbieders.

Wat je bedoelt met namaak handtassen is ons niet duidelijk. Zou je dat willen toelichten? Dat kan per email naar webcare@ibood.nl

Met vriendelijke groeten,
iBOOD Webcare Team

Scorekaart voor iBOOD

Algemeen 3 van 5 sterren
Verzending 2.5 van 5 sterren
Klantenservice 3 van 5 sterren

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie