Alone in the Dark

Bekendste park ter wereld

Xbox 360 gameCentral Park in New York mag op zomerse dagen een heerlijk plekje zijn om midden in de stad tot rust te komen, na zonsondergang is het een heel ander verhaal. Dat komt niet alleen door de aanwezigheid van verdwaalde zwervers of criminelen, zo leren we in het spel Alone in the Dark.

Alone in the Dark is een 'do or die' titel voor uitgever Atari. Hoewel het bedrijf het niet met zulke woorden zegt, hangt er veel af van het succes van het spel. Niet voor niets kondigde de uitgever onlangs aan dat dit het laatste singleplayer-spel in dit marktsegment zal worden. Atari is dan ook 'all out' gegaan bij de marketing rond Alone in the Dark. Eerder dit jaar organiseerde de uitgever een perstrip naar New York, en in de Benelux werd het spel onlangs geļntroduceerd op een groot evenement in Antwerpen.

Alone in the Dark review

Alone in the Dark is geen nieuwe titel, in 1992 verscheen er al een game met deze naam. Het spel van destijds introduceerde het survival-horrorgenre, en daarmee vormde het de basis voor verschillende andere games in deze hoek, waaronder Resident Evil en Silent Hill. De nieuwe Alone in the Dark staat los van de oude game. Atari noemt het spel dan ook nadrukkelijk geen survival-horrorgame. Volgens de uitgever hoort deze Alone thuis in het actie-adventuregenre. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen horror-invloeden in zitten, en uiteraard zul je ook in de nieuwe game moeten zien te overleven.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3