Condemned 2: Bloodshot review

Introductie

Xbox 360 gameCondemned was bij de lancering van Xbox 360, in een tijd dat topgames op de next-gens nog dungezaaid waren, een van de betere games. Dat zei echter vooral iets over het toen nog beperkte aanbod van spellen, maar feit blijft dat Condemned: Criminal Origins een prima actiespel was. Op de laatste E3-beurs, in de zomer van vorig jaar, kreeg de internationale media al een smakelijk voorproefje van Condemned 2, waarin de draad elf maanden na de gebeurtenissen uit het origineel opgepakt wordt.

Condemned 2

Condemned 2: Bloodshot is een horrorgame en dat is maar al te duidelijk. Niet alleen het verhaal en de mysterieuze omgeving zorgen voor spanning, er overheerst tijdens het spelen ook een beklemmende, bedreigende sfeer. Die sfeer is de essentie van Condemned 2. Alle overige elementen, of je nou naar de pure gameplay of wat dan ook kijkt, zouden niet tot hun recht komen als de sfeer niet de juiste snaar zou raken. Daarbij doel ik niet zozeer op de pure schrikeffecten, wanneer er ineens een raar wezen voor je neus valt of achter je ineens een raam ingegooid wordt, maar meer het gevoel dat je in de gaten gehouden wordt en op elk moment aangevallen kan worden. Dat zorgt ervoor dat je bij het spelen van Condemned 2 constant op het puntje van je stoel zit. En dat terwijl je nog niet eens weet of het wel goed zit met de spelonderdelen.

Die spelonderdelen zijn er uiteraard wel. Gamers die het origineel gespeeld hebben zullen weinig moeite hebben om met Condemned 2 aan de slag te gaan. De besturing lijkt in alles op de besturing van het eerste deel. Het is echter wel jammer dat de makers er blijkbaar van uitgegaan zijn dat iedereen Condemned gespeeld heeft, want voor nieuwelingen is Condemned 2 best lastig op te pakken. Het scherm geeft wel aanwijzingen, maar een duidelijke tutorial ontbreekt, wat de beginfase van het spel onnodig lastig maakt.

Inhoudsopgave

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite