×

Door Daniel Kegel

Moka Media Center review

Door , 22 reacties

Inleiding

Sinds enkele jaren is de PC steeds meer in de huiskamer terug te vinden, dan weggestopt op een studeer- of zolderkamer. Muf uitziende vierkante kasten in traditioneel gebroken wit zijn inmiddels in de minderheid ten opzichte van compacte zilverkleurige kastjes, bij voorkeur aangevuld met een strak TFT-scherm in hetzelfde design. Het is een kip-en-ei-verhaal: komt de PC meer in de huiskamer te staan omdat ze er beter uitzien, of zien ze er beter uit omdat ze meer in de huiskamer staan? Kern van de zaak is dat de PC meer en meer het centrale apparaat van "home entertainment" wordt. Je kunt er immers alles mee: spelletjes spelen, internetten, films bekijken, muziek luisteren, noem maar op.

Moka Europe BV gaat nog een stapje verder met het Moka Media Center: een PC met DVD-speler en TV-tuner, gekoppeld aan een TFT-scherm en verpakt in één strakke behuizing. Het doel: met één apparaat in alle multimedia-behoeften voorzien. In deze review zal gekeken worden of dat gelukt is, en of het Media Center een goed alternatief is voor losse apparaten.

*Over de fabrikant

Moka Europe BV is een Nederlands bedrijf dat in 1998 is opgericht. Men verzorgt de distributie van een heel scala aan computerproducten, waaronder (exclusief voor Nederland) Sparkle VGA-kaarten, Gigabyte moederborden, netwerkproducten zoals routers en switches en onder een eigen label, laptops en all-in-one PC's. Het Media Center is een product uit de laatste categorie.

Moka logo

*