Devil's Third Preview

Harde actie op de Wii U

Een keer iets anders

Het is een bekend verhaal: uiteindelijk zijn het altijd de titels van Nintendo zelf die een Nintendo-console succesvol moeten maken. Hoewel de Japanners best wat third-party-ondersteuning krijgen, wachten hun fans vooral op nieuwe games rond Mario, Zelda of een van de andere langlopende en succesvolle Nintendo-franchises. Het is de unieke kracht van de gameontwikkelaar annex consolefabrikant, maar tegelijk ook de zwakte van het platform. Het gebeurde immers al meer dan eens dat een uitgever verklaarde de Wii of Wii U niet meer te ondersteunen, omdat gamers niet warm genoeg liepen voor third-party-games op die consoles en de verkoopcijfers keer op keer tegenvielen. Dat maakt dat die consoles in verhouding met die van Sony en Microsoft een minder divers aanbod hebben en vooral minder games die specifiek voor volwassenen zijn bedoeld.

Nu kun je je natuurlijk afvragen of de 'gemiddelde Wii U-gamer' zit te wachten op dat soort games, maar we gaan er voor het gemak maar even van uit dat er best een doelgroep is te vinden die zijn Wii U af en toe wil gebruiken voor iets anders dan Smash Bros, Mario Kart of The Legend of Zelda. In dat geval is er goed nieuws, want volgende maand brengt Nintendo The Devil's Third op de markt. De game tapt uit een heel ander vaatje dan vrijwel elke andere Wii U-game. Voor even zijn de vrolijke kleurtjes, blije geluidjes en herkenbare Nintendo-figuren verdwenen. Ze maken plaats voor de keiharde Russische vechtersbaas Ivan, een lekkere collectie vuur- en handwapens, en liters bloed.

The Devil's Third begint wanneer een geheimzinnige groepering, onder meer bestaand uit een aantal oude 'vrienden' van Ivan, de wereld min of meer platlegt. Satellieten worden opgeblazen en met EMP-bommen wordt een wereldwijde black-out veroorzaakt. Te midden van deze chaos wandelt Ivan Guantanamo Bay uit, waar hij vastzat op verdenking van terrorisme. Ivan gaat echter al snel samenwerken met het Amerikaanse leger, dat zijn specifieke diensten goed kan gebruiken. Ivan blijkt namelijk een heel aardig eenmansleger, dat uitstekend uit de voeten kan met alle soldaten en andere vijanden die in The Devil's Third op je pad komen.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3