Door , , 33 reacties

Weapons of Fate is gebaseerd op de film Wanted, die vorige jaar furore maakte in de bioscoop. Puik bronmateriaal dus, maar hoe goed is de game die ontwikkelaar GRIN eromheen heeft gebouwd?

Getest op: Xbox 360
Ook beschikbaar voor: pc, PlayStation 3

Jarenlang heeft Wesley Gibson een saai kantoorbaantje. Hij heeft een pesthekel aan zijn baas, hij wordt bedrogen door zijn vriendin en hij heeft weinig interesse in de rest van het leven. Aan dit alles komt abrupt een einde, wanneer Wesley wordt benaderd door een bende huurmoordenaars. Zijn vermoorde vader blijkt een huurling te zijn geweest en spoedig wordt duidelijk dat Wesley zelf ook aanleg heeft voor het vak. Hij treedt toe tot een geheim genootschap, genaamd The Fraternity, en gaat op zoek naar de moordenaar van zijn vader. Ondertussen wordt hij bijgestaan door zijn sexy collega Fox, vertolkt door Angelina Jolie.

Wanted: Weapons of Fate
Daarmee is het plot geschetst achter de spectaculaire actiefilm Wanted, die in 2008 in de bioscopen draaide. De game Wanted: Weapons of Fate besteedt er echter opvallend weinig aandacht aan. Dat is best vreemd, aangezien de game een soort opvolger is van de film. Het zou daarom natuurlijk handig zijn als je wist wat zich tot nu toe heeft afgespeeld, maar Weapons of Fate smijt spelers direct in het diepe en gaat er kennelijk van uit dat iedereen de film heeft gezien. Mocht dat niet het geval zijn, dan ben je bij dezen alsnog volledig op de hoogte.

*Gatenkaas

Wanted: Weapons of Fate is een third-person shooter die, zoals gezegd, begint waar de film eindigde. Na de gebeurtenissen uit Wanted gaat Wesley, nu zonder Fox, op zoek naar de Franse tak van The Fraternity. Op enige medewerking hoeft hij echter niet te rekenen en het duurt dan ook niet lang voordat Wesley de eerste persoon heeft neergeknald, waarna er nog velen zullen volgen. Met een huurmoordenaar moet je natuurlijk geen ruzie zoeken, dat is vragen om problemen. Iedereen die Wesley in de weg staat moet het ontgelden, waardoor de lijken zich in rap tempo opstapelen en de omgeving verandert in een gatenkaas.