Vooruitblik: Mortal Kombat vs. DC Universe

Introductie

Het is een feit dat het beat 'em up-genre zo oud is als de weg naar Rome. Over de kwaliteit van de games die sinds de gloriedagen van de jaren negentig zijn uitgebracht, kan worden gediscussieerd, maar vechtspellen zijn niet weg te denken uit de gameswereld. Zo ook Mortal Kombat: deze serie maakte naam op de Sega Megadrive en behoorde op die console tot de absolute top. Sinds Mortal Kombat 3 heeft ontwikkelaar Paradox echter aan den lijve ondervonden dat wie hoog klimt, hard kan vallen.

Gespeeld op: Xbox 360 en Playstation 3

MK vs DCU screen

Gekscherend zou je kunnen zeggen dat de vorige generatie consoles aan Mortal Kombat voorbij is gegaan. De Sega Megadrive beperkte ontwikkelaars tot een simpele 2d-aanpak, en dat bleek achteraf een zegen. Hoe meer mogelijkheden ontwikkelaars kregen, hoe harder het vechtspel onderuit leek te gaan. Mortal Kombat: Deception bleek in 2004 weliswaar een stap in de goede richting, maar de delen daarna vielen weer tegen. De fans van het eerste uur wachten dus nog altijd op een 'MK' die de kwaliteit van de eerste drie delen evenaart.

Die fans kunnen hun hoop voor een goed nieuw deel in de serie weer in de koelkast zetten. De basisopzet van Mortal Kombat vs. DC Universe is daar voor een deel debet aan; iemand die gek is van Scorpion, Sub-Zero, Kano en Liu Kang zal over het algemeen niet warm worden van Catwoman, The Green Lantern of zelfs Batman en Superman. De fanbase vindt in het aanbod van 22 vechtersbazen slechts elf personages uit het Mortal Kombat-kamp en krijgt bovendien een spel voorgeschoteld dat niet eens probeert trouw te blijven aan wat Mortal Kombat ooit was.

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3