Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties

Ooit werden we doodgegooid met straatracegames. Het succes van Need for Speed: Underground, dat losjes was gebaseerd op de illegale straatrace-scene die ook model stond voor de film The Fast and The Furious, inspireerde uitgevers om soortgelijke games op de markt te brengen. Zo verscheen onder meer Juiced, dat veel van Need for Speed weg had. Midnight Club is echter van een iets andere orde, het eerste deel kwam al twee jaar voor Underground uit en de serie is inmiddels aan zijn vierde deel toe.

Gespeeld op: Xbox 360
Verschijnt ook op: Playstation 3

*Los Angeles in het klein

Midnight Club: Los Angeles speelt zich af in de stad van de sterren, de City of Angels. Rockstar heeft Los Angeles niet helemaal nagemaakt, maar er een verkleinde versie van gebouwd. Je zou de spelwereld kunnen zien als een samenvatting van LA. Alle belangrijke landmarks zijn er, net als de specifieke kenmerken van verschillende wijken in de stad. Zo kun je langs de Santa Monica Pier, het Kodak Theatre, het Staples Center en het LA Convention Center scheuren. Een feest van herkenning voor wie weleens in Los Angeles is geweest, en mensen die dat niet kunnen zeggen zullen sommige locaties uit films en televisieseries herkennen.

MCLA screenshot

Los Angeles wordt geloofwaardig en op fraaie wijze weergegeven. Midnight Club: Los Angeles is op de engine van Grand Theft Auto IV gebouwd. In GTA IV blonk die engine niet uit in het tonen van de omgeving, maar de gebouwen in Midnight Club: Los Angeles zien er een tikje beter uit dan die in GTA. Dat is vrij logisch, want GTA IV had meer content, waardoor de mogelijkheden om de graphics op te poetsen in deze game beperkter waren dan in Midnight Club .

Dat is ook terug te zien aan de auto's. Een chromen laklaagje zorgt ervoor dat je in een heerlijk glimmende bak rondrijdt, waar alle lichtbronnen in het spel keuring in real-time op worden gereflecteerd. Daar staat tegenover dat de rest van de omgeving er niet altijd even gedetailleerd uitziet, voor zover je daar oog voor hebt als je met 180 mijl per uur door de straten van LA scheurt.


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Volg Jurian op Twitter


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True