Roccat Kave Review

Zeefuik 24 juni 2014, laatste update op 24 juni 2014, 162 views

Roccat Kave

Prima headset, jammer dat deze al snel een defect vertoont. Ligt zwaar op je hoofd, maar de geluidskwaliteit is prima.

Pluspunten

• Goede afwerking. Geluid is prima. Afneembare en draaibare microfoon.

Minpunten

• Prijzig. Drukt erg op je hoofd. Ruist i.c.m. bewegen van de muis.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Ik heb de headset nu ongeveer een half jaar in mijn bezit. Aangezien ik mijn headset vaak gebruik heb ik bij aanschaf gekeken naar een headset met een goede kwaliteit geluid en naar een stevige headset.

Na goede ervaringen met eerdere Roccat producten kwam ik uit bij deze Roccat Kave.

De headset voelt robust aan een is stevig. De geluidskwaliteit is (na wat spelen met de schuifjes van het controlepanneel) goed te noemen. De nadruk ligt wel erg op de bas.

De headset is vrij prijzig. Ik heb hem voor 85 euro gekocht bij een lokale computerzaak. Niet gekeken naar de beste prijs. Ik haal hier al mijn spullen, dus vandaar.

Nadeel is dat door het gewicht van de headset mijn oren en hoofd na verloop van tijd zeer beginnen te doen. De headset zoemt ook als ik mijn muis beweeg. Dit is niet per definitie een nadeel van de headset, kan ook komen door de rest van mijn systeem.

De microfoon is prima qua kwaliteit, alleen bij mij is hij na een half jaar stuk gegaan. Hij wordt nu opgestuurd naar Roccat, maar de vraag is of ze hem willen maken. Mijn ervaring is dat het bij headsets vaak onder user-abuse geschaart wordt.

Prima headset, maar wat aan de dure kant. Voor mij is het gewicht en het feit dat een duur product na een korte tijd al defecten vertoont zware minpunten. Jammer, verder is het een solide product.

Heb jij ook een Roccat Kave?