Razer BlackShark

Specificaties Bedraad met 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Razer BlackShark Review

Ultimo 23 juni 2014, 1.134 views

Razer BlackShark

Pluspunten

• Locatie bepaling geluidseffecten prima!
  • Microfoon is duidelijk en helder zonder gezoem
  • Over EAR is dusdanig goed uitgevoerd dat zelfs lange sessies te doen zijn

Minpunten

• Voor mijn opstelling zijn de kabels net iets te kort
  • Af en toe zijn mijn headphone geluiden hoorbaar door de microfoon (evt. aan de onboard geluidskaart te wijten?)
  • Hoofdband verstellen kost enige moeite en gaat niet echt on the go ivm. draai schroeven

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Deze review is puur even om de negatieve punten op te schrijven zodat toekomstige kopers hiervan op de hoogte zijn.

Even het rijtje afgaan.

- CM Storm Sirus 5.1
- Tritton 720+
- Sennheiser 323d
- TTEsports Shock one

Deze zijn binnen een half jaar allemaal weer RMA gegaan, of de (virtuele) surround en/of microfoon vielen dusdanig tegen dat het de speel ervaring belemmerde.

Uiteindelijk gekozen voor een stevige stereo headset, met een stevige mic.
Dit om in de toekomst gezeur met surround en drivers te voorkomen.
Ik was op het begin nogal huiverig met betrekking tot de locatie bepaling van geweerschoten en/of explosies maar dat is gelukkig goed gekomen.

Heb jij ook een Razer BlackShark?

Beste Ultimo,

Ik ben nu een trotse eigenaar van een Razer Kraken pro. Deze laat ook geluid door. Mijn broertje heeft een Steelseries siberia V3 en deze heeft dat ook. Ik verwacht dat een dedicated geluidskaart de oplossing hiervoor is. Waarom zou de moeilijk verstelbare hoofdband een nadeel zijn? Je hebt maar 1 hoofd, deze hoef je maar 1 keer in te stellen. Juist een voordeel zodat hij minder verschuift bij het afdoen lijkt me? Raad je me deze headset aan? Geeft hij een beetje degelijk geluid. Is hij zwaar op het hoofd? De review komt nogal wat info te kort.
Hij is moeilijk verstelbaar, omdat je thumbscrews moet gebruiken ipv dat je hem gewoon kan aantrekken of aanduwen.

Geluid is echt super mooi, raad je wel aan hem eerst te beluisteren, aangezien de bass wel zeer aanwezig is. (Explosies in bf4 zijn geweldig)

Wat betreft de geluidskaart, tja ik gebruik liever geen externe kaart, zie er afgezien van de ruis ed. Niet echt voordelen in.

Kan de headset zelf wel 15uur lang ophebben, met hier en daar een kwartiertje pauze, en wat betreft de review in zn geheel wat punten mist tja, zie daarvoor de inleidende regels.
Heb zelf deze headset ook gehad, voor ongeveer een jaartje, misschien net niet. Uiteindelijk is de headset teruggegaan wegens kabelbreuk. Zoeken op internet leert dat de beugel van de microfoon, die los kan, met een 3,5mm jack aansluiting is gemaakt, wat van een ruk kwaliteit is, waardoor die op den duur gewoon geen goed contact meer maakt.

Qua geluid komt er overigens wel top geluid uit, met mooie bass weergave, die is echt voortreffelijk, alleen als je veel online gamed, is die krakende microfoon voor de anderen wat minder prettig. ;)
Ik heb zelf een hele zware monotone stem, die door deze microfoon heel realistisch over kwam :+