Plantronics GameCom 780 7.1 Review

Marschmellow 15 juni 2014, 265 views

Plantronics GameCom 780 7.1

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• 7.1 systeem in combinatie met teamspeak werkt niet helemaal lekker.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik heb deze headset gekocht omdat een vriend deze ook had en er wel te spreken over is. Ik heb 65,- betaald inclusief verzendkosten en dat vind ik persoonlijk niet heel veel geld voor een headset die toch wel uitstekende prestaties levert voor het geld.
Headset is voorzien van 1 USB connector en dat vind ik een voordeel ten opzichte van losse 3,5mm stekkertjes, mede omdat de versterking in de headset zelf plaatsvind en dan heb je geen nadeel als je moederbord niet genoeg power geeft ;).

De headset voelt zeker niet goedkoop aan en ik vind het wel een retro-look hebben wat me wel aanspreekt.
Op de linkerschelp zitten 3 knopjes: 1. Microfoon mute/unmute schuifschakelaar 2. Dolby surround aan/uit 3. Volumeknop

Microfoon:
Mijn vorige headset had de feature dat als je de microfoon naar je mond toe beweegt dat deze automatisch van de mute afging en dat je meteen kon praten. Dat vond ik een prettig systeem en werkte goed.
Deze headset heeft dat helaas niet, je zult handmatig met een knopje je microfoon moeten muten/unmuten.

Geluidskwaliteit:
Hier ben ik kort maar krachtig in, deze is gewoon goed. Headset kan lekker hard gaan, maar ook weer niet zo hard dat je er schade aan je oren van krijgt.
Ook in 7.1 modus klinkt alles alsof het om je heen gebeurt. Dit is een goede toegevoegde waarde in films en games.
Een klein min-puntje maar welke ook verschilt per gebruiker, de bass.
Deze is net ietsjes te weinig naar mijn mening, hij is duidelijk aanwezig maar ik krijg geen ''wauw'' effect ervan, maar laat je daardoor niet afschrikken hij produceert een heel mooi geluid.

Overall conclusion:
Voor het geld krijg je een hele mooie headset welke goed geluid levert, meer hoef ik denk ik niet te vertellen.

Een klein nadeeltje dan toch nog (om het in balans te houden ;) )
Wanneer je in-game zit dan wil je kunnen schakelen naar 7.1 voor de extra effecten, maar als je zoals mij ook nog op de achtergrond teamspeak hebt aanstaan dan geeft dit een klein probleempje. Niet alleen je game word geupscaled naar 7.1, maar ook teamspeak en dat geeft wel even een ''wtf momentje'', je hoort opeens je vrienden in 7.1 praten en hoewel dit ook wel grappige situaties oplevert is het soms ook wel storend. Dit zou voor mij wel apart geregeld mogen worden in een stuurprogramma.

Heb jij ook een Plantronics GameCom 780 7.1?