Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader Review

LSC9Newbie 11 juni 2014, laatste update op 11 juni 2014, 1.353 views

Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader

Pluspunten

• • Design ziet goed uit
  • • Kan 2 apparaten tegelijk mee opladen
  • • Groot capaciteit: 10.000 mAh

Minpunten

• • Zwaar gewicht
  • • Mee geleverde usb kabel is kort, tijdens opladen is het niet zo handig om mobiel te gebruiken

De Cube Array is een Powerbank met een capaciteit van 10.000 mAh. Afhankelijk van de batterij van je smartphone of ander elektronisch product (met usb uitgang) kan je ongeveer 4 a 5 keer opladen met een vol opgeladen Cube Array. De batterij van mijn Sony Xperia ZR heeft een capaciteit van 2300 mAh, ik zou dus theoretisch (10.000 / 2300) ongeveer 4 keer mijn mobiel helemaal kunnen opladen.

Afmetingen en gewicht
De afmetingen van de Cube Array zijn 6 x 14 x 2 (b x l x d) cm en weegt 274 gram. Op zicht is het formaat goed (niet te groot) maar het gewicht is wel beetje aan de zware kant (mijn mobiel weegt 138 gram). Op de foto zie je een andere externe oplader van mij met een capaciteit van 3600 mAh, gezien de kleinere capaciteit weegt het ook een stuk lichter (80 gram)

Opladen
Met de bijgeleverde micro-usb kabel kan je zowel de Cube Array opladen als je elektronische producten. Om de Cube Array op te laden plug je de micro-usb uitgang in de Cube Array en andere kant van de kabel in je PC. Standaard is er geen AC adapter meegeleverd, voor sommigen is dit misschien een minpunt, maar persoonlijk vind ik het beter voor het milieu. Iedereen heeft wel 1 of meerdere AC adapter in huis van zijn/haar smartphone of andere elektronische apparaten. Aan de zijkant van de Cube Array zijn er indicatie lampjes om aan te geven hoeveel batterij het nog heeft.

De Cube Array heeft 2 output usb-uitgangen, je kunt dus tegelijkertijd 2 apparaten mee opladen. Gezien de usb-gangen universeel zijn, kan je elk elektronisch apparaat mee opladen met behulp van een usb-kabel. Het duurt ongeveer 8 uur om de Cube Array volledig op te laden. Om 10% van mijn mobiel op te laden duurde het ongeveer 13 minuten, m.a.w. om mijn mobiel helemaal volledig op te laden zou het ongeveer 130 minuten (2 uren en 10 min) duren via de V2.1A uitgang.

Heb jij ook een Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader?

Als deze accu een stuk lichter was geweest, waren de opgegeven mAh's niet gehaald (wat vaak het geval is met de chineze varianten van accus(packs). De technologie daarvoor is er gewoon nog niet, of nog niet op de markt althans. Desalniettemin kan het gewicht inderdaad wel een issue zijn ;)
waar heb je hem besteld en wat heb je ervoor betaald
Goede review, heb deze besteld naar aanleiding hier van.

Ben heel tevreden over deze powerbank. Ziet er mooi uit, voelt solide en gewicht kan bijna niet anders omdat het een grote batterij is in feite.

Ben er blij mee.