Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader Review

Frank321 1 juni 2014, laatste update op 17 november 2015, 1.078 views

Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader

Pluspunten

• Mooi design
  • Goeie prijs/kwaliteit verhouding
  • Stevig
  • Led indicatie batterij leven
  • Snelle bezorging

Minpunten

• Geen netstroomadapter

Hoewel ik vaak wel gewoon thuis mijn mobiel oplaad of dit bij vrienden kan doen zit ik ook steeds vaker in de situatie dat een van deze leeg is. Dit is dan een probleem vandaar dat ik een mobiele compacte powerbank heb aangeschaft.
Bij mijn oriŽntatie had ik de volgende eisen aan het Powerbank gesteld:

• De behuizing moet compact zijn en er niet al te goedkoop uitzien
• Mogelijkheid om 3x mijn mobiel naar 100% op te laden
• Budget rond de 40 euro goede prijs/kwaliteit verhouding

Met dit in het achterhoofd ging ik op zoek naar een powerbank.
Uiteindelijk na mijn zoektocht liet ik mijn oog vallen op 3 power banks : A-Solar AL-350 Power Bank 7000 mAh, Cube array A5 en de XX0DD Wit.
Na wat specificaties te vergelijken en proberen besloot ik dus uiteindelijk de A5 aan te schaffen omdat deze mij wel het beste leek. Ik vond dat de behuizing van de A5 er ook het meest gelikt uitzien.

Unboxing
Ik had de A5 twee weken geleden besteld het bestelproces verliep soepel en 1 dag later had ik het product in huis. Hier was ik erg tevreden over omdat ik in het verleden wel eens een paar weken bij andere webshops heb moeten wachten.
De A5 was in een kleine compacte doos ingepakt.
In de doos zat het volgende:
• 1 Cube array A5
• 1 Usb kabel
• Handleiding

Wat niet bij de doos zat was een lichtnetadapter, deze kon je er wel apart bij kopen. Ik heb al 4 van die micro usb adapters liggen en ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Toch vond ik het nog wel waard dit er even bij te zetten.

Gebruik
Ik heb nu de A5 anderhalf week in gebruik en ik ben meer dan tevreden over mijn aankoop.
Mijn mobiel is een sony xperia U en ik maak hier vrij vaak gebruik van. Ik browse veel internet en gebruik deze ook als een mp3 speler.
Ik heb al 4 keer mijn mobiel volledig van 0% naar 100% kunnen laden en hij heeft nog steeds 1 led streepje over.

Uiterlijk
De behuizing van de A5 is gemaakt van stevige kunststof en ziet er uit alsof hij jaren mee kan.
Aan de voorkant zit een micro usb poort en de ledjes waaraan je de batterij capaciteit kan aflezen. Aan de zijkant zitten de twee usb poorten waar de apparaten kunnen worden opgeladen.
Ik vind de A5 ook goed compact en hij past prima in je broekzak wat ook altijd wel fijn is.
Om te laten zien hoe groot de A5 is heb ik er nog even ter vergelijking een oude s5690 naast gelegd.

Naar mijn mening heeft de A5 een mooi simplistisch design wat we me een beetje aan een Apple product doet denken.

Al met al ben ik erg tevreden over de A5 en zou ik deze ook zeker aanraden.
Het enige wat ik er op zou kunnen aanmerken is dat er geen stroomnet adapter bij zit maar dat zie je wel vaker.

Heb jij ook een Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader?