Logitech G230 Stereo Gaming Headset Review

woukabouter 1 juni 2014, laatste update op 1 juni 2014, 1.293 views

Logitech G230 Stereo Gaming Headset

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Opnamekwaliteit

Minpunten

• Hij is héél stil/afsluitend
  • Hoofdkussentje
  • Microfoon zacht

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb ondertussen deze headset een maand nadat mijn oude Creative Fatal1ty te versleten vond.

Wat zijn de verschillen en vind ik er van?

Prijs:
30 voor de Creative en minimaal 45 euro voor de logitech, de verwachting schept: de logitech is beter?

Draad:
De rode, gevlochten draad is echt een verbetering. Voor mijn gevoel is hij nog steeds vrij dun, maar is echt veel beter en steviger. Ook is de draad langer, scheelt weer gekloot. Ik heb hem nu van achter mijn pc, langs mijn beeldscherm lopen, eerst moest hij vanuit mijn pc direct onder het bureau naar mij, dat scheelt want nu rij ik er met mijn stoel niet meer over heen. Een lang draad kun je waarschijnlijk veel meer mee dan een kort draad!
De draad is stevig bevestigd aan de headset wat dus ook niet kan/gaat rammelen zoals de Creative.
De aansluitingen zijn ook stevig, maar dunner dan normaal, prima om achter in je computer te steken dus.

Draagcomfort:
Hij is licht zat, geen verschil in te voelen.
De hoofdband is een apart stuk. Ik heb als ik hem de hele dag op heb bijna koppijn. Het hoofdkussentje is erg stevig tegenover de Creative en groter of kleiner maken zorgt voor of een zwevend hoofdkussen of een zeer hoofd...
Hij is wel gewoon licht en je vergeet snel dat je hem op hebt. Als je hem af en toe af doet voor drinken halen ofzo heb ik geen enkel probleem meer met 't hoofdkussentje.

Geluid:
Veel mensen om mij heen kochten ook zo'n Logitech, maar dan wel de 7.1 of zelfs de draadloze met een verschil van 45 - 80 - 120. Voor dat prijs verschil ben ik van mening dat 7.1 voor mij niets extra's toevoegt. Ik heb nog wel getwijfeld over draadloos maar dat werd mij toch wel te duur. Verder is de bouwkwaliteit van de headset het zelfde dus daar hoef je het waarschijnlijk ook niet voor te doen.
Geluid is niets mis mee. Bas is gewoon weer prachtig. Wel opvallend is dat je hem gauw te hard zet en ik aan het einde van de avond tuitende oren heb. Waarschijnlijk heeft dat iets te maken met het feit dat de oorschelpen zo goed afsluiten dat je niets meer dan de muziek hoort.

Microfoon:
Om op die oorschelpen terug te komen, doordat je ook jezelf niet meer kan horen ga je al heel snel schreeuwen, wat er tot lijd dat je niet een privé gesprek kan voeren omdat dat beneden mee geluisterd kan worden als je niet oplet. Een oor afzetten zodat je jezelf kan horen? Niet echt een optie, klinkt 't geluid weer voor geen meter.

De microfoon staat heel zacht. Je moet in opties je microfoon echt een boost geven anders ben je niet verstaanbaar. Ik heb bij mensen ook gehoord dat hij dan vreselijk gaat brommen en je nog steeds niet verstaanbaar bent, gelukkig heb ik daar compleet geen last van.
Hij is wegklapbaar, wat bij de draadloze moet betekenen mute, dat zit er dan niet op. Klein vergeten puntje. Nou maak ik dus ook geheel niet gebruik van het wegklapbare gedeelte van de microfoon.

Conclusie:
De bouwkwaliteit over het algemeen is erg verbeterd en dat is zijn 15 euro extra echt waard.

Heb jij ook een Logitech G230 Stereo Gaming Headset?

hoe zit deze headset met een bril?
Nou heb ik toevallig ook een bril, en ik heb er geen enkel probleem mee..
Ik voel geen enkel verschil met of zonder.
Dit is natuurlijk bij elk montuur anders.. Dus zekerheid kan ik je niet geven.