Sennheiser PC 310 G4ME Review

JozuaDeBeer 15 mei 2014, 1.155 views

Sennheiser PC 310 G4ME

Pluspunten

• Gedetallieerd geluid.
  • Betrouwbaar.
  • Werkt uitstekend met Dolby Headphone.

Minpunten

• Geen volumeregeling
  • Geluid kan voor sommigen als te vlak worden ervaren.

Features Score: 3
Na mijn zoveelste goedkope hoofdtelefoon vergruisd te hebben werd het weer eens tijd voor een nieuwe. Een medewerker van de Dixons raadde mij dit exemplaar aan. Voor mijn student-standaarden is dit een flink dure koptelefoon, maar aan de andere kant was mij verteld dat de bouwkwaliteit daar wel tegen op kon wegen.

Nu moet dus derhalve erbij gemeld worden dat dit budgetapperaat de duurste hoofdtelefoon is die ik ooit heb gebruikt. Derhalve heb ik ook geen vergelijkingsmateriaal met andere hoofdtelefoons uit hetzelfde prijssegment.

De goede bouwkwaliteit is, na anderhalf jaar mishandeling, wel gebleken. De drie meter lange kabel kan af en toe wel ergens achter blijven haken, maar is lang genoeg om evt. lomp gebruik op te vangen.
Het exemplaar bevat geen volumeknop in de draad, wat ook de betrouwbaarheid ten goede komt - bij de hoofdtelefoons die ik tot nu toe altijd heb gebruikt was dat altijd het eerste dat stukging.
Jammer genoeg bevat de hoofdtelefoon ook nergens anders een volumeknop (in tegenstelling tot sommige geavanceerdere Sennheiser modellen).

Het geluid zelf klinkt goed, beter dan ik tot nu toe gewend was. Doordat het geluid uit zichzelf zeer vlak uit de koptelefoon komt elk detail goed tot recht, wat een must is bij games. Tevens is er geen sprake van een overstemmende bas of treble. Mocht je een voorkeur hebben voor dit soort dingen, dan kunnen deze altijd nog worden afgesteld met een of andere equalizer. Zelf vind ik precisie-bass beter dan precisie-bass, maar smaken verschillen.

Later heb ik ook een Xonar DG geluidskaart gekocht, en de ingebouwde "Dolby Headphone" (hetzelfde wat veel 7.1 koptelefoons gebruiken voor hun surround-virtualisatie) kwam zeer goed tot recht. Later heb ik mij laten vertellen dat dit voor alle hoofdtelefoons van de Sennheiser PC serie telt.

Al met al was ik zeer onder de indruk en ben ik nog steeds zeer tevreden over de kwaliteit van deze koptelefoon. Mocht je een budget headset zoeken, dan kan ik deze van harte aanraden.

• Asus Xonar DG

Heb jij ook een Sennheiser PC 310 G4ME?

Heeft de Sennheiser in de rechteroor niet een grote draaibare volume 'knop' ?
Edit: Mijn fout, dat is de 320 :D

[Reactie gewijzigd door Thenotorious op 16 mei 2014 01:38]