ASTRO Gaming Astro A40 System (2013) Black

Specificaties Bedraad met USB en 3.5mm, Optisch - Bekijk alle specificaties

ASTRO Gaming Astro A40 System (2013) Black Review

Beat The Best 7 mei 2014, laatste update op 7 mei 2014, 4.342 views

ASTRO Gaming Astro A40 System (2013) Black

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Onderdelen makkelijk te vervangen.
  • Fabrikant doet niet moeilijk over nieuwe/reparatie onderdelen opsturen.
  • Geluid is echt geweldig.
  • microphone is goed/uitstekend
  • je kan hem maken zoals je wilt, zoals de ear-tags of de kleur van de behuizing.

Minpunten

• Plastic ondersteuning gaat snel kapot, Daarin tegen makkelijk te repareren.
  • Fabrikant zit ver weg.
  • prijs
  • groot

Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 3
Hallo ik ben William Brons, en dit is een review over de Gaming Headset van Astro.

Ik zal de positieve punten en negatieve punten behandelen, om jullie een zo goed mogelijk beeld te geven van mijn mening over de headset.

Om te beginnen wil ik het hebben over de prijs. €150,- voor de koptelefoon en €250 voor de koptelefoon + Mix-amp, is redelijk aan de hoge kant voor een beetje headset. Toch vind ik dat het het geld waard is.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik geen ervaring heb met de Razer Kraken 7.1, tot zo ver de reviews op YouTube schijnt dat een goede concurrent te zijn van de A40.
Ik ben zelf van de Logitech G930 af gestapt, en ben met een grote sprong vooruit naar de Astro A40 gegaan.

Het geluid:
(Houdt er rekening mee dat ik in bezit ben van de Mix-amp die het mogelijk maakt om 7.1 surround te luisteren.)

Zuiverheid
De headset heeft een bereik van 15 - 28,000 Hz. , dit is daarin tegen beter als de Razer kraken 7.1 (Frequency Response: 20Hz - 20kHz). (houd hierbij rekening dat een mens frequenties hoort van 20-20kHz).

De Bass
De Bass is aanwezig maar overheerst niet, wat ik hiervoor bij de G930 had, was dat als er een explosie was in bijv. Battlefield 3 of Call Of Duty dat het lage geluid enorm luid was, waardoor de rest kraakte of weg viel. Dat is bij deze Headset totaal niet het geval, Het geluid blijft onder welke omstandigheden erg zuiver zowel de hoge als de lage tonen.
Wanneer je in bezit bent van de Mix-amp heb je 4 voor ingestelde equalizers waar je gebruik van kan maken, hierin zit er een voorgeprogrammeerde dat je de Bass harder hoort waardoor de Bass wel overheerst, heerlijk voor Dance music etc.

Niet te vergeten
De headset kan erg hard, ik hou zelf wel van luide muziek(maar helder), maar ik heb hem nog nooit boven de 70% van zijn vermogen gehad.

De microphone
ik hoef er weinig over te zeggen, ook hier is hij weer uitstekend.
de microphone kan in beide oorschelpen gestopt worden zoals op de foto's zichtbaar is.

Na wat positieve argumenten hier toch een wat minder goed argument.
ik heb mijn koptelefoon laten vallen op de vloer van ongeveer 1 meter hoog. hij viel precies op de 2 plastic hoofdsteunen. waardoor er 1 is gebroken.
mijn eerste gedachte was, wat gaat hij snel kapot. en dat gaat hij snel. daarnaast zoals je op de foto ziet, een stukje plakband om de steun en je kan hem gewoon nog gebruiken.

Duurzaamheid
ik heb contact gehad met Astro en die hebben me laten weten dat ze een out of the warranty hebben van $50,-. na wat contact met hun laten weten dat dat voor mij duurder is als een nieuwe headset. waarop ik het bericht heb gekregen dat er 2 nieuwe hoofdsteunen (plastic dingetje) onderweg zijn met een aantal nieuwe schroeven.
het enige wat ik hoef te doen zijn 2 schroeven los draaien en weer vastdraaien waardoor de headset weer gerepareerd is.
dus 1 hij is snel kapot
2 ze hebben goede service en zoeken naar een passende oplossing(je word snel geholpen ondanks dat het je eigen fout is).
3 makkelijke te repareren.

groot maar fijn
De headset is lomp(groot), toch verbaast het me hoe fijn hij zit en hoelang je hem dragen kan zonder last te krijgen van je oren.
wanneer ik de headset gedragen heb voor een volledige avond, dan voel ik hem wanneer ik hem afzet.
de kussens zijn erg fijn, en je/ik heb totaal geen last van zweet oren.

En als laatste,
De customisatie van deze headset is leuk.
Zoals op de foto's te zien is, kan je custom Eartags laten maken, er is een template voor photoshop en je kan zelf je eigen ontwerp maken.
Daarnaast is deze headset in verscheidende kleuren te verkrijgen. echter zijn deze randen niet zo maar (los) te verkrijgen hiervoor moet je wel de headset in die specifieke kleur kopen.

Conclusie:
Wil je een goede headset voor je PC/Xbox/Playstation en geld is geen probleem. ik zou dan niet verder zoeken en zou het hierbij houden.

Heb jij ook een ASTRO Gaming Astro A40 System (2013) Black?

Welke geluidskaart gebruik je in combinatie met je MixAmp? Ik heb hem voor nu gewoon op m'n moederbord (via optical) aangesloten, maar mijn moederbord heeft geen Dolby Digital Live chip, dus ik kan de volledige 7.1 functionaliteit niet gebruiken.
Gewoon op de standaard aansluiting van moederbord.
Welk moederbord heb je dan (je hebt geen inventaris ingevuld)? En heeft die wel Dolby Digital Live encoding? Want zonder die encoding kan je nooit 7.1 audio krijgen. Dit is het probleem waar ik tegenaan loop momenteel.
Het moederbord in die laptop heeft ook geen Dolby Digital Live chip. Dus je zit met hetzelfde probleem als ik. De maximale kwaliteit (5.1(?) en 7.1) van je headset kan dus niet bereikt worden!
aah vandaar. op het moment dat de review schreef maakte ik gebruik van een asus pro Z87 moederbord.
Unless you have a Dolby Digital Live-enabled sound card...and neither of those Asus boards advertise having Dolby Digital Live in any form. Without it, all you'll be getting out of PC games through S/PDIF is stereo PCM, which means you don't get positional audio cues.
Het geluid van de A40 kan dus nog veel beter! Ik ben benieuwd naar het verschil, vandaar dat ik reageerde op je review!

[Reactie gewijzigd door EG Mike op 15 mei 2014 13:00]

ik ga op onderzoek uit.

ben van plan een een geluidskaart te halen, 2e hands om te kijken hoe groot het verschil is.
Ik heb zojuist op een kaart in de V&A geboden. Ben nu ook wel heel benieuwd!
We zijn wel heel je review aan het verpesten met deze 'chat', maar misschien is het ook een heads-up voor mensen die twijfelen dit ding aan te schaffen :)

Succes met de aanschaf, laat even weten hoe het bevalt! Ik zal hetzelfde doen.
haha, is wel een zoektocht. maar ja. komt goed.
dan is het tijd voor een geluids kaarT
Hallo,

Ik vind het beetje moeilijk te geloven dat je de microphone uitstekend vind, op youtube heb ik een test gehoord en de mic klinkt aardig slecht tegen over goedkope headsets.

Ik heb een andere vraag over de headset, de versie zonder Mixamp, die is ook gewoon 7.1?
Die heb ik namelijk besteld voor 150 euro, maar tussen de specs kon ik nergens vinden hoeveel kanelen die headset heeft.
Heey,
ik vind de mic echt prachtig, in vergelijking tot een G930 zoals geschreven staat in de review.
hoe moet ik de mic gaan vergelijken met een ander product op basis van reviews. dat werkt niet echt.
daarnaast is het erg makkelijk om de mic er volledig vanaf te halen, of de mic te vervangen, aangezien het een soort van plugin mechanisme is, ideaal.

De versie zonder mixamp kan je niet gebruiken op 7.1, verbeter me als ik fout zit.
juist door de mix amp, kan je 7.1 luisteren, zonder mixamp, heb je een goede geluidskaart nodig(niet onboard) die dit zou kunnen ondersteunen(not sure though).
Sorry voor de verwarring, ik heb de 2015 versie besteld, maar volgens anderen en Astro zelf is er niks verandert dan het uiterlijk van de headset.

Dus ik weet niet of de 2015 een slechtere mic heeft of niet.

Dat had ik al wel in de gaten dat alleen de Mixamp versie 7.1 weergeeft.
Ik heb nog wel een geluidskaart liggen met DDL geloof ik.

Ik zie wel hoe de mic klinkt als ik hem binnen heb volgende week.

[Reactie gewijzigd door Signex op 31 januari 2015 15:54]

heey maakt niet uit.

dat zou kunnen inderdaad heb het product al een tijdje en ben er nog steeds verliefd op.
DDL heb je zo wie zo nodig om gebruik te kunnen maken van 7.1 virtueel surround, daarnaast heb je ook de mix-amp nog nodig om dit ook te laten spelen door de Headset. beetje dubbel op allemaal dus.

ik ben benieuwd, laat maar van je horen hoe je het product vind.
Volgens andere mensen kan je zonder Mixamp ook 7.1 virtueel surround krijgen als je een soundcard hebt met DDL.

Maar goed het is voor mij ook niet allemaal nodig dat 7.1 virtual surround.

Zal ik doen, maar kan nog wel een weekje duren aangezien ik het via PayPal gedaan heb en kan 6-10 dagen duren.