Creative Sound Blaster Tactic3D Rage Wireless Review

tommygunner70 6 mei 2014, laatste update op 6 mei 2014, 405 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Rage Wireless

Pluspunten

• Betaalbare.
  • draadloose.
  • verwijderbare microfoon.
  • opladen tijdens gebruik.

Minpunten

• Ondiepe oor stukken
  • Oorstukken zijn stijf en hard.
  • Hoofd kussen is hard en zit vervelend.
  • Geen Driver/software CD inbegrepen
  • Kon de Drivers/software niet downloaden van de support site.
  • lage kwaliteit microfoon.
  • blijft piepen als de batterij bijna leeg is.
  • voeld zwaar en lomp of je hooft.

Features Score: 2
Opnamekwaliteit Score: 1
Laast is mijn Logitech g930 kapot gegaan, of eerder gezegt de accu was slecht maar goed tijd voor een nieuwe headset. ik ben ontertussen aardig verwent geraakt door het gemak van geen draad maar toch wel geluid en een microfoon.

Naar wat zoeken kwam ok op de Creative Sound Blaster Tactic3D Rage Wireless. 80 euro vondt ik niet slecht, dus heb hem gekocht.

ik ben nu twee weken verder en ik heb er toch een hekel aan.
heb 5 keer het probleem gehad dat ik een harde ruize door de speakers heen kreeg. ik kon mijn game niet meer hooren en moest de headset af zetten.

de headset uit en weer aan zetten hielp niet. moest eerst mijn spel uit, de USB ontvanger uit de computer trekker en naar een momentje wacht er weer in steken. klussje van niks naartuurlijk maar uiterst irritant als je aan het gamen bent.

de microfoon is bagger. waar ik helder en duidelijk klonk door mijn G930 kwam ik met de Rage over als of ik een kartonne doos over mijn hooft had, en het geluids level was als of ik een tafel microfoon had. en harder zetten kan well maar ik merkte dat de achtergrond ruis van de microfoon ook harder wet. je weet wel, die irritante kraak de elke slechte microfoon heeft, die aleen maar te hooren is als je hem hard genoeg zet. nauw bij de rage was de al te merken met de gevoeligheid op 25%

ik weet niet hoe het met een ander persoon zit, maar ik heb aardig grote oren, en in vergelijking met the G930 is the oor klep van de Rage bijna even groot maar niet even diep. even een grote vergelijking an de binnen kant van de oor kleppen; (Hoogte X Breedte X Diepte)

G930: 6.5cm x 4.5cm x 2.3cm
Rage: 6.5cm x 4.1cm x 1.5cm

zo als je ziet heeft de G930 meer ruimte voor als je flap oren hebt. En dat de Rage dat niet heeft kan ik ook goed merken; naar 10 minuten dragen doen mijn oren ondragelijk veel pijn om dat de oorschelp in de verdrukking komt.

Ja de Rage ziet er wel leuk uit maar om die lampjes in de headset geef ik niets. had ze uit gezet om meer batterij levens duur eruit te halen.

de software for the Rage is ook een beetje knullig. normaal krijg je altijd een schijfje met de drivers en stuurprogramma's. vergeet het maar makker, bij de Rage krijg je dat niet. ok voor windows 7 is het plug en play. maar om de lampjes in the headset te bij stellen moet je echt de drivers and stuurprogramma downloaden.

heb ik gedaan, met heel wat poespas. om een of andere reden kan ik niet op de support site komen van Creative. Alleen via een Proxy server. maar dan nog omdat die site gedeeltelijk uit Flash bestaat kon ik die drivers niet downloaden. most dus een maat uit america vragen of hij de drivers wilde downloaden en ze op zijn dropbox wilde zetten voor mij.

en een maal geinstaleert ging ik met de voice changer aan de gang. in de clan waar ik bij hoor gebruiken we voice changers voor een lolletje. nauw ja... die voice changer deed het naar een dag het al niet meer. dus tot zo ver de software voor de Rage.

nog irritanter vond ik die piet als de batterij nog maar 10% stroom had. die bleef net zo long tot dat ik de USB stekker er weer in druktje. en dat tijdens het gamen. een piepje als waarschuwing prima, maar elke 5 seconden? nee dankje.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Rage Wireless?

Ik kan me niet voorstellen dat dit de headset is die ik ook heb.....

Ik vind hem geweldig omdat:

Ik kan gewoon me fiets in de schuur zetten en ondertussen gewoon op skype verder praten, hierbij heb je geen kwaliteit verlies tot +- 20 Meter, dan piept hij een keer en geeft hij geen geluid meer door.

Drivers kan ik vrij makkelijk vinden en werken prima, die lichtjes aan de zijkant zijn gewoon om stoer te doen op een Lan party :P of je moet midden in de nacht naar beneden lopen voor de wc dan zijn die lampjes wel handig i.p.v. het licht aan te zetten.

Bij mij gaat het pas na 3 uur op mijn hooft en beetje zeer doen van de druk die de headset uitoefent, dat kan je prima oplossen door wat drinken te pakken ;) ( even af te zetten dus )

Persoonlijk heb ik liever dat je de headset voelt op je hooft, er is natuurlijk wel een Max maar dat word met deze niet bereikt.
Dat hooft kussen\ oor stukken word vanzelf zacht

De nadelen die jij beschrijft kan ik niet terug vinden, die pieptoontjes zijn hoorbaar maar niet irritant, het geeft duidelijk aan dat je hem moet opladen.

Als afsluiter, hij haalt de 16 uur in gebruik wat lang zat is :) ( mits je de lampjes niet aan heb staan )

[Reactie gewijzigd door dylan111111 op 6 mei 2014 15:29]

ben ik het mee eens, ik heb geen problemen met de driver. Die piepjes houden meestal in dat je binnen een half uur op de kabel aan moet sluiten dus dat doe ik dan maar gelijk :) De headset laad ook nog eens vrij snel op waardoor je de kabel na 30 min best weer weg kunt doen om nog een paar uur te spelen.

In het begin is de hoofdband inderdaad vrij hard. ook heb ik er soms last van dat hij op mijn linkeroor drukt, maar dan zit hij net niet helemaal goed.

Natuurlijk is hij wat minder dan de logitech, maar die kost dan ook het dubbele!
Drivers kon ik ook wel vinden, daar voor zit de download link in de bijsluiter, alleen support.creative.com (de website waar ze tedownloaden zijn) was niet toegangelijk via mijn internet. Firefox gaf naar een minute laden het beright "The connection to the server was reset while the page was loading."
het enkelle probleem wat ik had met de driver na dat ik heb via a maat van me kon downloaden was dat de voice changer die in de driver zit het na de eerste dag niet meer deed.

ik heb elke manier van dragen geprobeerd. hij kon gewoon niet lekker zitten over mijn oren..

En ja Logitech is double zo duur, maar zo ver gaat logitech nog steeds het langste mee van alle gaming gear dat ik heb en heb gehad.
bij mij doet de website het wel, helaas...

ik ging dus ff kijken of er nog een update was oid, en ja hoor, op 14 apr zijn er nieuwe firmware versies vrijgegeven waarin ondere andere opgelost word dat de headset een hoge pieptoon af kan geven als de volumeknop op een bepaalde stand staat.

dus ik update uitvoeren, stickje gaat goed, headset geeft foutmelding en gaat gewoon dood! Die doet nu dus helemaal niets meer :'(

update de firmware dus niet!
zie http://forums.creative.co...4&highlight=tactic3d+rage

[Reactie gewijzigd door Gmount op 6 mei 2014 20:25]

Ben ik blij dat ik mijn logitech G930 heb kunnen fixen.

wel jammer voor jou, heb de topic effe gelezen, ziet er naar uit dat creative al eerder zo'n blunder heeft gedaan. hopelijk kan het op gelost worden.
ja ik kreeg het zelfde berijk uit de Rage als mijn G930.

Ik denk dat mijn hoofd en oren wat grooter zijn dan die van jouw. heb de Rage aan mijn zus gegeven na dat ik mijn G930 had gerepareerd. zij heeft geen enkel probleem met pijn aan haar oren of boven op haar hoofd maar ze is wel kleiner dan mij. Boven dien; ik koop een draadloze hoofdtelefoon zodat ik hem niet hoef af te zetten als ik naar de keuken heen stap. als ik er een koop moet hij van 8 uur in de morgen to 11 uur in de avond gewoon goed zitten zonder ellende.

en wat die piep toon betreft, voor mij was het wel irritant. Ik krijg 50 to 60% van mijn omgeeving bewustzijn in het spel binnen via geluid. Met zo iets simple als voedstappen hoor ik al of er iemand aan komt, en as er dan zo'n piepje de heletijd mij stoord in een gevecht waar ik geen tijd heb ik die USB kaben er in te rossen heb is dat heel erg irritant ja.