Logitech G15 Gaming Keyboard Review

DaZZle 19 januari 2009, 880 views

Logitech G15 Gaming Keyboard

Pluspunten

• LCD Schermpje
  • Verlichting
  • Macro toetsen
  • toetsaanslag

Minpunten

• 105 toetsen (let op dit is persoonlijke voorkeur)
  • toetsen moeten goed ingedrukt worden
  • Mediaknopjes 'kraken'

Ik heb het toetsenbord nu een paar dagen. Het is een fijn toetsenbord ter vervaning van mijn oude natural multimedia keyboard van Microsoft.

Ik heb gekozen voor een game toetsenbord omdat ik op de machine nu ik niet meer studeer nu met name nog voor gaming gebruikt wordt.

Mijn algemene indruk van het toetsenbord is: goed. Hij doet wat het toetsenbord moet doen en de verlichting is erg fijn als je in het donker wilt gamen. Ook het LCDtje is erg leuk/stoer.

Een groot nadeel van het toetsenbord is dat het de 105-toetsenversie is: Er zit een \ tussen de linkershift en de z. Als je dit niet gewend bent dan moet je hier aanvankelijk flink aan wennen. Ik kan nog niet zeggen of ik het fijn ga vinden. Uiteindelijk heb je natuurlijk wel een extra toets onder je A waar je een actie aan kan binden. Helaas is de 'normale' VS versie niet leverbaar in Europa (volgens de logitech helpdesk). Ik vrees dat ze die om kosten te besparen niet produceren voor onze markt. Indien hij in Europa leverbaar was had ik hem zeker om laten ruilen, maar dat is dus geen optie.

Wat ik erg vervelend vond is dat je nergens uit kan afleiden dat je deze 105 toetsen versie krijgt. Op alle websites staat dit niet gespecificeerd en staat een plaatje van een 104 toetsen versie. Ook op de doos staat de 104 toetsen versie. Je komt er pas achter als de doos opengemaakt hebt.

Verder nog 2 kleine nadeeltjes:
- Je moet de toetsen goed induwen. Als je een toets niet aandrukt, dan kan het zijn dat het contactje verbroken wordt. Ik heb hier even aan moeten wennen. Het is niet dusdanig ernstig dat het hinderlijk is.
- De mediaknopje kraken behoorlijk als je ze induwt. Dat had wat steviger aan mogen voelen.

Wat betreft de prijs: Die is aan de stevige kant voor een toetsenbord. Aan de andere kant krijg je er allemaal grappige features voor terug dus dat maakt me niet zo uit.

Heb jij ook een Logitech G15 Gaming Keyboard?

Hoe kun je nu zeggen dat je de prijs wel erg hoog vindt, maar dat het je tegelijkertijd ook niets uitmaakt? Zet het dan niet in negatieve eigenschappen.
Daarnaast geef je ook als nadeeltje aan dat je de toetsten goed moet induwen maar dat het niet heel hinderlijk is, terwijl toetsenaanslag wel een positeive eigenschap is.
:S beetje apart.

Verder heb ik hem ook in mn bezit en is een zeer lekker bordje. Beetje gadget verhaal aangezien ik de meeste functies nauwelijks gebruik maja blijf je houden.

Veel plezier er nog mee
Ik had de Logitech G11 aan mijn ouders gevraagd voor sinterklaas, en aangezien die niet meer leverbaar was hebben ze de G15 v2 gekocht.
Mijn vriendin had gelukkig de G11 nog wel kunnen vinden (webshops hebben hem wel nog) en ik heb ze dus even kunnen vergelijken.

De G11 is dan zelfs nog een stuk groter (had ik niet verwacht) en in mijn optiek was de blauwe verlichting van de G15 v1 mooier dan de oranje/rode van de v2.

Het schermpje was dan wel weer een leuke extra, even mee gespeeld, maar uiteindelijk toch de G15 weer ingeleverd.