Specificaties Radiogestuurde muis en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse Review

hardstyle92 16 april 2014, laatste update op 16 april 2014, 1.252 views

Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse

Pluspunten

• Degelijk gebouwd, goed afgewerkt
  • Knoppen fijn geplaatst en in te drukken
  • Oplaadbare AA-batterij gaat vrij lang mee
  • Mogelijkheid tot scrollweerstand uitschakelen is onmisbaar na een tijd.
  • Ook andere micro-USB-kabels en dus opladers te gebruiken.
  • Zeer precies en snel, op welke ondergrond dan ook

Minpunten

• Stugge meegeleverde kabel, duwt lichte muis terug bij loslaten
  • Ontvanger niet heel makkelijk uit muis te krijgen indien in speciaal vakje gedaan
  • Na verloop van tijd gaat er stof en andere rommel om de gladde glijvlakken zitten
  • Ontvanger werkt niet als deze in de USB-poort van het Logitech G110 gamingtoetsenbord gestoken wordt

Een maand geleden heb ik de Logitech G700s besteld omdat ik zeer dringend een nieuwe muis nodig had. De Logitech G500 die ik hiervoor had was helaas overleden, ik vermoed kabelbreuk op het punt waar de kabel de muis in ging.
Aanvankelijk had ik mijn zinnen gezet op de de opvolger van mijn muis, namelijk de G500s, echter na goed zoeken en bekijken kwam ik erachter dat dit een exacte kopie was van de G500, op de print en sensor na, die was een stuk verbeterd. Het technisch design was echter niet of nauwelijks veranderd waardoor het probleem wat ik had met de G500 ook bij de opvolger zou kunnen voorkomen. Dit wilde ik natuurlijk voorkomen en had met moeite de G500 uit mijn hoofd gezet.

Door mijn vooraf gestelde budget van zo'n 20 tot 70 euro, had ik volgens pricewatch alleen de keus uit de G500, de G500s en de Corsair Vengeance M65 Performance. Dit omdat ik graag weer net als ik op de G500 een knop wilde hebben om de DPI te veranderen en om de scrollweerstand uit te schakelen. Op bepaalde momenten is dat traploos scrollen is echt fijn en als je er eenmaal aan gewend bent, wil je niet anders (in mijn geval dan).
De G500 en de s-variant vielen dus af waardoor de Corsair als enige overbleef. Ik was alleen niet zo heel overtuigd door die muis (kwestie van smaak). Toen ik het budget wat vergrootte, kwam de G700s ook tussen de resultaten terecht. Ik was gelijk aangenaam verrast door deze muis. Draadloos, dus dan had ik geen problemen meer met kabelbreuk, weer een Logitech, ben altijd zeer te spreken over het uiterlijk en levensduur van die producten (op die van de G500 na dan) en de plaatsing van de knoppen. Ook kon ik dan de Logitech Gaming Software blijven gebruiken, daarvan was ik het gebruik inmiddels gewend met profielen per game en de enorm verschillende instelmogelijkheden per knop apart.

ik had dus vrij snel de knoop doorgehakt en heb bij Azerty de muis besteld. Om iets voor half 10 besteld en de volgende dag om 11 uur al binnen, snelle service!

De verpakking was van goede kwaliteit, in een gewoon kartonnen doosje zat het chique uitziend, openklapbaar doosje met de muis (zie foto).

De inhoud van het doosje was natuurlijk de muis, een kleine USB-ontvanger, een micro-USB-(oplaad)kabel en een USB-verlengkabel.

De muis ziet er netjes afgewerkt uit, is stevig en ligt, net wat anders dan de G500, lekker in de hand. De knoppen klikken fijn en zijn goed geplaatst, op de G11-knop achter de knop van de scrollweerstand na, die is niet zo makkelijk in te drukken. Het scrollen gaat zeer prettig, zowel met als zonder weerstand. De knoppen voor het veranderen van de DPI zijn in vergelijking met de G500 verbeterd, ze zijn wat hoger geplaatst en wat schuin gezet zodat ze alle drie erg fijn in te drukken zijn. De muis is wel vrij licht, wat voor mij alleen maar prettig is, sommige mensen zouden er liever gewichtjes in willen doen, maar dit gaat helaas niet. Voor mij in ieder geval geen gemis. Tussen de soort van "kussentjes" waar de muis door glijdt en randjes waar deze glijvlakken inzitten, gaat na verloop van tijd wel wat stof en andere rommel zitten dat er niet echt uit te krijgen is.

De ontvanger is lekker klein en dus makkelijk om in een USB-poort van je laptop te laten zitten, dat is wat ik ook doe. Onder het klepje van de (meegeleverde) oplaadbare AA-batterij zit naast de batterij ook een sleuf om de ontvanger in te schuiven, mocht je de muis los mee willen nemen. De ontvanger is er dan niet zo makkelijk meer uit te halen, dus verliezen zal niet zo makkelijk gaan dus. De ontvanger werkte alleen niet als ik deze in de USB-poort van mijn Logitech G110 toetsenbord stak, vreemd, maar voor mij ook niet nodig.

De meegeleverde micro-USB-kabel is vrij stug en omdat de muis vrij licht is schuift de muis weleens terug als je hem loslaat. Ik heb dat opgelost door een oplader voor mijn mobiel (omdat deze een stuk dunnere draad heeft) te gebruiken als ik de muis moet opladen, maar wel wil doorwerken of -gamen. 99% van de opladers met micro-USB zullen wel passen.

Het gebruik van de muis heb ik eigenlijk niets op aan te merken, de profielen die aan te maken met de Logitech Gaming software werken uitstekend. Logitech heeft al grote lijst van voorge´nstalleerde profielen voor games toegevoegd die je na even scannen zo aan je profielen toe kunt voegen, je ziet dan in het instellingenscherm de in-game acties die je kunt doen. Dan hoef je niet te switchen met de game om bepaalde toetsen(combinaties) als macro op te slaan, erg prettig. De sensor in de muis reageert snel en correct en is erg precies, op welke ondergrond dan ook.

Over de accuduur kan ik niet zoveel melden, ik laad hem zo gemiddeld eens in de 3 a 4 dagen op. Meestal doe ik dat als ik een melding krijg dat ik nog maar minder dan 25% accu over heb. Dit is voor mij gewoon prima. En als de accu leeg is, plug ik er gewoon een oplader in en ga ik door.

Al met al een gamingmuis die op alle fronten doet wat hij moet doen. Hij is degelijk, mooi afgewerkt, reageert goed, gaat lang mee, de knoppen zijn fijn en de bijbehorende software is erg uitgebreid. Ik kan niet meer zonder.

Heb jij ook een Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse?

Eens. dit is echt een topmuis. Mijn vorige, de normale 700, dus zonder S toevoeging ging helaas defect (linker muisknop klikte soms 2 keer ipv 1 keer), en via garantie de 700S gekregen. Heb nog nooit zo'n precieze muis gehad (draadloos). Zeer accuraat, hiervoor altijd bedrade muizen gehad, o.a de MX518, G500, G400 en de G5, maar nu wil ik nooit meer anders. Je merkt gewoon echt 0,0 vertraging of lag.

Heel veel plezier ermee :)

Btw, mocht de batterij toch niet super bevallen kun je 'm altijd "upgraden" naar een oplaadbare batterij met meer mAh, in die van mij zitten op dit moment Camelion's van 2700 mAh, die gaan lang genoeg mee voor een dag of 3-4 intensief gamen.
erg mooie muis, een perfecte combinatie van bedraad en draadloos

voor school leekt dit mij ook een mooie muis alleen de prijs zit me tegen! :)
Ik had ook wel wat moeite met de prijs ja, maar hij is het geld echt zeker wel waard!
Had je vorige muis nog garantie ? anders had je hem nog kunnen terugsturen naar logitech, ze zijn meestal erg coulant hiermee. Of door je problemen geven ze korting op je nieuwe aankoop.
Ik had m via een vriend van me bij de Media Markt gehaald, hij werkt daar dus dat moet ik nog even regelen met hem. Waarschijnlijk krijg ik weer een G500, als die er nog is, en anders de G500s.
Ik heb ook deze muis in combinatie met de G110, en bij mij werkt de ontvanger wel als ik hem in de USB slot doe :) apart dat het bij mij wel werkt
Oh vreemd, misschien een driver issue ofzo. Zal vanavond eens opnieuw proberen. Heb inmiddels een andere laptop namelijk.
Misschien idd die logitech software updaten