Corsair Vengeance 1500 V2

Specificaties Bedraad met USB - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance 1500 V2 Review

Gijs 13 april 2014, laatste update op 13 april 2014, 678 views

Corsair Vengeance 1500 V2

Pluspunten

• 50mm drivers
  • Draagcomfort
  • Lange draad
  • Ziet er mooi uit
  • Fijne software
  • Naar mijn inziens een zacht prijsje

Minpunten

• Tegen de zware kant aan (kan een probleem zijn voor anderen)

Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Ik ben sinds een week of drie in het bezit van deze prachtige headset, ik heb deze 24 maart bij 4launch gekocht en ik heb er na een paar kleine softwarematige tweaks alleen maar positieve ervaringen mee.

Comfort
Je moet er ten eerste rekening mee gaan houden dat deze headset toch aanzienlijk meer weegt dan zomaar een "headsetje". Volgens Amazon is het met verpakking en al 750 gram, aangezien er vrij weinig anders dan de headset in de verpakking zit kun je gauw uitgaan van een grammetje of 650-700 op je bolletje. De koptelefoon maakt gebruik van memory foam voor zowel je oren als je hoofd waardoor hij erg comfortabel zit. De 3 meter lange kabel geeft je ook meer dan genoeg bewegingsvrijheid, ook als je computer iets verder weg hebt staan.

Geluid
Dan komen we bij het onderdeel waar het vooral om draait: het geluid! De headset bevat 2 speakers van elk 50mm die zorgen voor een goede display van het geluid, je merkt wel dat ze gemaakt zijn voor gamen door de sterke basweergave, explosies en geweerschoten klinken erg levendig en je zit midden in de actie. De voetstappen van vijanden zijn echter ook goed te traceren door het 7.1 systeem dat dolby softwarematig mee levert, ik heb in Call of Duty meerdere vijanden kunnen aanpakken terwijl ze me van achter aan het besluipen waren.

Microfoon
De microfoon werkt erg goed, er is bijna geen ruis en ik de kwaliteit is vele malen beter dan de microfoon van mijn laptop als ik mijn teamspeakgenoten moet geloven.

Software
Zodra je de headset in je computer inplugt begint hij vanzelf te werken en de drivers te installeren.Als je gebruik wilt maken van de 7.1 feature van Corsair moet je eventjes naar de site gaan en de meest recente driver en software downloaden, dit ging allemaal zonder problemen. In Windows heb ik echter wel heel even wat moet configureren aan de microfoon maar dit was puur en alleen omdat mijn windows instellingen blijkbaar heel slecht ingesteld stonden.

Al met al is dit de beste koptelefoon die ik tot nu in mijn bezit heb gehad!

Heb jij ook een Corsair Vengeance 1500 V2?