Canon Ixus 40 Review

Almere on-line 29 mei 2005, 1.367 views

Canon Ixus 40

Pluspunten

• Voelt stevig aan
  • Is erg snel
  • Duidelijk LCD display
  • Vele mogelijkheden

Minpunten

• Geen batterij indicator
  • Tasje wordt niet meegeleverd

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik heb de camera pas 2 dagen, maar wat ik tot nu toe heb kunnen beoordelen, is het een super camera. Opstarten gaat zeer snel en ook de tijd die tussen het nemen van 2 foto's zit is uiterst kort. Korter dan welke digitale camera ik ook eerder geprobeerd heb. Het display is met 2 inch een prima maat en is erg duidelijk. De diverse mogelijkheden in de menu's zijn erg intuitief. Ook de de gebruikers handleiding (in het Nederlands) is duidelijk en geeft overal een passend antwoord op

Jammer is wel, dat er geen batterij indicator op zit . Dit maakt het moeilijk om goed in te schatten hoeveel foto's er nog gemaakt kunnen worden. Een 2e accu is dan wel zo handig om er bij te hebben. Ook een tasje had standaard in de doos mogen zitten. Verder een prima camera !

Heb jij ook een Canon Ixus 40?

En met http://www.neatimage.com (Neat Image) kun je uitstekend de ruis op donkere afbeeldingen wegwerken.
De Neat Image site beschikt over Ixus 40 profielen.
Hé, daar hebben we Gabber! Neem vooral je camera 'ns mee, dan kun je een keer foto's maken van Gabber en Milo samen!