Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset Review

Bawbalicious 30 maart 2014, laatste update op 15 februari 2015, 308 views

Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset

Super headset met geweldig vol geluid. Wireless is super handig. Voordeliger/beter van gelijkwaardige headsets van andere merken. Jammer dat de eerste versie zo makkelijk stuk gaat en dat er geen programmeerbare knoppen op de headset zitten.

Pluspunten

• Zeer betaalbaar
  • Geweldig geluid

Minpunten

• Geen programmeerbare knoppen
  • Bouwkwaliteit laat het afweten
  • Drivers niet zo goed

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
EDIT 15 FEBRUARI 2015:
Inmiddels een V2100 teruggekregen van mijn RMA, deze gaat al een jaar zonder problemen mee. Ook ben ik er inmiddels achter dat de ruis en zoem komt door het opladen aan een niet-geaard stopcontact, hier is Corsair niet zo sterk in.

Wat wireless headsets betreft is dit een zeer betaalbare keuze.

Laat ik met de deur in huis vallen: ik heb hem nooit laten vallen maar na zo'n 6 maanden ging het plastic kapot. Toch wel erg jammer, ik kan hem opsturen en een nieuwe krijgen maar dan zit ik weken zonder headset. Uit luiheid maar even gerepareerd met Duct-tape, maar wel slordig.

De geluidskwaliteit is beter dan zelfs enkele duurdere wireless headsets (zoals de G930) door de 50mm drivers. Er komt zo'n vol geluid uit, soms zet ik hem heel hard, hang ik hem op me schouders en gebruik ik hem als achtergrond muziek als ik door het huis heen loop.

Het wireless gedeelte is echt geweldig, het verschilt per gebruiker maar ik zou echt niet meer zonder kunnen. Iets dat je de hele dag op je hoofd kan hebben wil je gewoon niet aan een draad hebben. Wat betreft te range van het signaal, deze reikt even ver als die van de G930, net ver genoeg voor in huis.

Er zijn een handjevol kleine issues die eigenlijk geen naam mogen hebben maar bij elkaar toch wel het product lichtelijk minder aantrekkelijk maken. Van sommigen hoor ik dat de meegeleverde drivers het geluid juist slechter maken. De signal-to-noise lijkt niet zo bijzonder goed en dat hoor je pas echt als je aan de lader hangt. Deze lage ruis is ook terug te horen in de microfoon. Maar meestal laad ik alleen 's nachts. Ook heb ik dat als ik een ander audio apparaat gebruik (2.1 speakers over audiojack) dan hoor ik elke paar minuten een "Device disconnected" geluidje van de transmitter, erg storend. Zo zijn er nog een paar kleine minpuntjes.

Het grootste nadeel vind ik nog dat er geen knoppen op de headset zelf zitten, op de aan/uit knop na. Dit betekend dat ik geen push-to-talk kan programmeren en gedwongen ben voice activation te gebruiken wil ik rondlopen en nog communiceren.

Heb jij ook een Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset?