Asus A8N-E Review

SmoothTweaker 30 oktober 2005, 1.421 views

Asus A8N-E

Pluspunten

• 8x USB 2.0
  • PCI-E
  • Nforce 4
  • Zalman CNPS 7000BAl-Cu LED past er perfect op.
  • Zeer snel moederbord en erg stabiel.

Minpunten

• Geen Fireware.

Layout Score: 4
Ik kocht hem voor 107 euro. was een mooi board. er zaten 4 usb2.0 poorten onboard en 2 brackets met nog eens 2x2poorten.
dus 8 al in totaal:S. wat ik ermee moet me muis aansluiten en me mp3 speler af en toe :).
verder mis ik 1 ding fireware dat is wel jammer maar je kan niet alles hebben.
het board is heel gemakkelijk je kan niets fout installeren verder ziet het er mooi uit behalve de koeler op het moederbord maar tot mijn verbazing maakt die geen herrie.
verder zit er al PCI-E op. en voor als je geen SLI wilt draaien is het een mooi moederbord. verder is de onboard sata II future ook al mooi.

Er zat standaard bios 1001 in heb 1004.003 beta erin geflasht dmv de windows flash van Asus alles ging perfect.

Niet 1 blue screen gehad of vast lopen in tegenstelling tot mijn Athlon XP Mobile systeem voorheen.

Heb jij ook een Asus A8N-E?

ik heb dit bordje ook samen met een FX 57 maar het bios flashen lukt niet zo, de windows asus update wil niet eens geinstalleerd worden. en ik had de bios al 2x in de soep, waardoor ik via een diskete eerst weer 1001 erop moest zetten :Z gellukig is hij niet totaal wasted.

en bios 1005 is wel goed genoeg of niet?

bij maakt de chipset fan verrekte veel herrie, en ik heb een andere gemonteerd met fancontrol
geen probleem, geen herrie of iets dergelijks hoor... maar een vriend zei dat het na 3 weken behoorlijk begon te piepen... haha naja, hij pech gehad ;)... Flashen ging overigens wel klote, dat doe ik nooit meer in windows... dat ging op mijn oude a7v600-x al fout en nu weer!
In plaats van het design van die proggies zo te verachten mag asus van mij de proggies gewoon windows-stijl laten en wat meer aandacht besteden aan wat de proggies moeten doen!
vreemd dat je chipset-fan nauwelijks herrie maakt. veel anderen hadden hier opmerkingen over. misschien een nieuwe revisie, maar dat is alleen maar beter.
ik zelf heb net het bord besteld, maar ook meteen een passieve northbrige koeler er bij, just in case :)
fireware heb k ook nog nooit op een moederbord gezien, maar firewire wel :+
ik heb dit bordje ook sinds een week.
toen ik deze uitpakte schrok ik ook van die chipset cooler, maar die maakt dus geen geluid, gelukkig.
en geen fireware :'( ( IEEE 1394 ) vind ik echt niet kunnen, in deze tijd. ( heb ik niet opgelet tijdens bestellen, anders werdt een andere bord met wel een ) ;)
Ik heb dit moederbord ook .
En het is bij mij ook zo dat de fan totaal geen geluid maakt.
Zelf ben ik ook zeer te spreken over dit bord :9
Ik heb zelf dit moederbord, nog geen problemen mee gehad. Je kan naar mijn mening het beste BIOS 1008 erop flashen.